Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Hadde det vært en ide å lagt grunnlaget for eller startet denne prosessen tidligere? Småleit med dette byråkratiske avbrekket midt i en studie. Virker ikke veldig sømløst.

image

3 Likes

Det er det som jeg også er opptatt av. Hvorfor har det ikke blitt fremsatt en ny søknad etter at klagefristen utløp 21. desember 2017. Det er nesten 2 måneder siden.
Costa beroliger tilhørerne på podcast 36 med at det vil bli norske pasienter, men uten å utdype hva foretaNano r seg for at norske pasienter kan rekrutteres og når det kan skje. Han snakker i stedet generelt om god dialog med flere lands regulatoriske myndigheter.
Blir det som Spot On antyder en “ørliten utsettelse” med rekruttering av norske pasienter?
Et lite tilleggsspørmsål til Spot On: Hvor har du funnet opplysninger om at Kolstad skal ha et oppklarende møte med REK? Når er møtet?

Undres forøvrig på hvorvidt dette blir en forsinkelse, eller om man ser en ketchupeffekt hvor pasienter har hopet seg opp i påvente av godkjenning? Man kan med andre ord få samme mengde pasienter uten at man i teorien har tapt tid?

Så spørs det om det er praktisk mulig, eller etisk forsvarlig, å la pasienter vente på behandling, eller om de sendes videre for annen behandling.

Jeg tok opp dette i svar til Glein.
Fint hvis du kan kommentere nærmere til punkt 3.
Hvor er det opplyst at det skal være et møte mellom REK og Kolstad? Når er møtet berammet?

For min del tar jeg alt med en klype salt så lenge ingen kilder, referanser er lagt ved. Vil råde flere til å gjøre det samme, det er lett å ha det ekstra moro på internett.

1 Like

Dette må uansett spørres om 27. februar, om vi ikke har hørt noe mer før den tid.

Jeg setter iallfall stor pris på det du kommer med. Jeg kommer aldri til å selge eller kjøpe bare basert på hva som blir sakt på et forum uansett.

2 Likes

Innspill er alltid viktig, inkludert dine undersøkelser hos REK. Fortsett med det.
Men status er vel at p.t. har ikke Kolstad/Nano klaget eller sendt inn noen ny søknad til REK. Så får man avvente hvor lang forsinkelsen blir.
Hva med Archer 1. Har du noen innsikt i om den er registert hos REK. Hvis den ikke er registrert, hva er grunnen til dette?

1 Like

REK må forholde seg til regler om saksbehandling etter forvaltningsloven. Det er truffet et vedtak om avslag som ikke er påklaget innenfor klagefristen.

Det betyr at det må søkes på nytt. At Kolstad/Nano ønsker å klargjøre utforming av søknaden med REK, virker plausibelt. Kall det gjerne voksenopplæring.

Møtet vil kanskje avklare om det fremmes en justert søknad om " seamless design" eller om det må søkes helt på nytt, som et nytt opplegg.
Vi får håpe at REK går for å godkjenne en justert “seamless design” søknad. Hvis ikke , og detg må søkes helt åpå nytt, vil det nom bli en del forsinkelser med inkludering av norske pasienter. Uansett kommer det nok.

Selv venter jeg på svar og det er vel ikke utenkelig at Kolstad ønsker hindre innsyn, så det blir spennende å se hvilke bestemmelser han evt. vil vise til.

2 Likes

Hvor lang er behandlingstiden om det må søkes på nytt? Kan jo drøye ut lenge dette her, og det er kjipt siden Norge skal står for et høyt antall av pasientene.

Får inntrykk at du er veldig sikker på at frister er overholdt :wink:

Stiller meg undrende til hva man søker å oppnå med alt dette ovenstående, ut over å stille sin egen nysgjerrighet og utålmodighet.

Som aksjonær ønsker jeg at selskapet (og Rek) heller skal bruke tiden på i ro og fred jobbe fram løsninger for studien enn å måtte håndtere og kjempe mot innsynsbegjæringer og annet. Kan heller ikke se at det tjener formålet å tvinge fram offentliggjøring av potensielt sensitiv informasjon i denne fasen.

5 Likes

Dere som har stålkontroll på studiene til nano. Hva var Lymrit-37-06 igjen?

https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2015-001570-17/HU

Her står det hvertfall at denne er Prematurely Ended, men dette er sikkert gammelt nytt? :stuck_out_tongue:

Slettes ikke uenig Spot-Ån: men er ikke den delen litt konspiratorisk om ulovlig inside informasjon??

Gammelt.
Kanskje Ungarn utgår, eller mer trolig at prem. ended er adm. oppryddingsarbeid og at Ungarn gjenfinnes et annet sted.
Virker som -01 til -06 benyttes etter forefallende behov for nummerering.

D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
D.3.8 INN - Proposed INN -
D.3.9.1 CAS number 1453362-55-4
D.3.9.2 Current sponsor code HH1
D.3.9.3 Other descriptive name TETULOMAB
D.3.9.4 EV Substance Code SUB121342
D.3.10 Strength
D.3.10.1 Concentration unit mg/ml milligram(s)/millilitre
D.3.10.2 Concentration type equal
D.3.10.3 Concentration number 10

E.8.2.4 Number of treatment arms in the trial 3

LC er på investormøter hele tiden sier han. Han har møtt mange hundre investorer i USA seneste årene. Det er vel fornuftig å anta at disse fondene/investorene han har møtt er klare for en rettet emisjon ved at de alt har gjort hjemmeleksen etter at de møtte med Costa?

Det jeg mener er at det sitter en drøss med investorer klare til å delta på emisjoner uten å nøle FORDI Costa reiser rundt og prater med de sånn at de hele tiden er on top av hva NANO holder på med og hvordan de ligger an.

Det er ikke en skinnprosess, det er en høyst profesjonelt utført manøver av en erfaren ledelse.

Costa har vært meget tydelig på at investorinteressen har økt etter oppkjøpet av AAA. Han har også uttalt at specialty fond som investerer i bio er meget grundige og stiller masse spørsmål.
Nano har en generell fullmakt frem til neste generalforsamling om å kunne foreta rettete emisjoner på inntil 10 prosent av aksjekapitalen.
For min del ville jeg være overrasket om selskapet går for en rettet emisjon på disse kursnivåene. Det tror jeg investorene som gikk inn på 114 kroner ville mislike. Vi får håpe at en eventuell rettet emisjon kommer på et tidspunkt hvor se for eksempel har fått AA eller at det foreligger andre kursdrivende nyheter.

2 Likes

Spot-On, Nei tenkte mere på den delen du nevner at de har en som sitter i styret

Hvorfor vet de mer enn oss?
Fordi minst en av de som tok den emisjonen sitter i styret i NANO.

Håper det ikke så ut som jeg forventer emisjon nå :slight_smile: poenget var at for å foreta rettede emisjoner over natten må de til en hver tid holde investorbasen godt oppdatert på fremtidsutsiktene.