Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Håper iallefall for guds skyld at costa ikke begynner å si Any Year Now angående guiding på lansering av Betalutin til markedet :sweat_smile: da gir jeg opp!!

hahaha Hauoil ble det for mange realiteter for deg nå oppe på aksjetua di!!!

1 Like

Selvfølgelig ønsker vi alle at pengene skal vokse @JAXI - men det vi påpekte var vel at de med flest aksjer klager minst / har mest tro og langsiktig horisont mens de med færre aksjer har lettere for å banne og selge. Så er det jo kanskje også psykologisk mye enklere å selge 1k Nanoaksjer enn 10k nanoaksjer?

Og så er det lurt å ha horisont i mente når man diskuterer. Jeg har flere ganger påpekt at jeg og @Londonmannen er fundamentalt enige om at Nano er et gullegg, men jeg ser ingen ulempe med å hoppe litt inn og ut med en liten del og sitte langsiktig med resten (mens han sitter langsiktig med alt).

1 Like

…ja, og så er det noe med lørdagsgodteri. En vane man må legge fra seg.

1 Like

Jaxi
Støtter deg fullt ut i det synet. Enhver må investere etter det han/hun har anledning til. Men hvorvidt du sitter med 100k, 10k eller 1k aksjer er fullstendig uinteressant. Derfor bryr jeg meg ikke med hvor mange aksjer den enkelte sitter med. Vedkommendes innspill i en diskusjon kan være like relevant og endatil mer, enn en som sitter med hundre tusenvis av aksjer.

1 Like

Bbiter Hvorfor dette maset om dagens dip. Var planen å selge seg ut i dag? Hvis derimot planen er å sitte til 2019 så har det da slike dippedupper ingen praktisk betydning, eller?

Jeg tenker å sitte i Nano til Betalutin kommer på marked. Slik situasjonen er i dag taler resultatene for seg selv. Gitt at resultatene forblir slik de er i dag med et økt antall pasienter, eller forbedres vil det være uetisk å ikke få legemiddelet raskt ut til pasientene. Ja, det er som forventet noen forsinkelser, men det viktige er at det ikke kommer noen negative overraskelser relatert til effekten/bivirkning av legemiddelet. So far so good :slight_smile: Satser på at dette blir en god investering, og ikke minst en lovende behandling for pasientene.

3 Likes

Å sparke inn åpne dører gjør adskillig mindre vondt enn tunge tømmerdører, sa brura.

1 Like
  1. Fordi ingen liker å se aksjene sine bli mindre verdt, til tross for lang tidshorisont.
  2. Utivklingen kunne ha vært unngått med en edruelig Sveitser ved spakene enn en Italiensk bruktbilselger (som bor i Sveits)
  3. Det synes som om Italieneren overhodet ikke er interessert i kurspleie eller har noe begrep om det. Han gir totalt f…

Og til sist er det trist å se at de fleste aksjer har hentet seg noe inn igjen etter siste ukers minikorreksjon, mens vår kjære NANO siger sakte videre nedover. Ingen drahjelp fra “ledelsen”. Heller tvert om.

Det sitatet er @JAXI sitt, ikke mitt @Spot-On :slight_smile:

1 Like

Lisa sa på presentasjonen at Nano ikke kommuniserte dialog med regulatoriske myndigheter. Jeg synes det imidlertid er merkelig at man ikke ville kommunisere hvilke land som har gitt godkjennelse til Paradigme all den stund graverne på forumet har funnet ut at godkjennelse blant annet foreligger i Ungarn, Italia og England og dette er offentlig tilgjengelig informasjon.

Det som var betryggende å få opplyst er at dosering av pasienter i andre land ikke er avhengig av FDA godkjennelse. Med allerede godkjennelse i Ungarn, Italia og England pluss muligens noen land til synes det svært konservativt å guide med 1H 2018 og ikke 1 Q 2018?

Nå sa han jo «any day» på presentasjonen men klok av skade kan de ikke si Q1, selv om det mest sannsynlig blir Q1.

Blir spennende å se hvilke større aktører som posisjonerer seg fremover når den meldingen kommer og man kan si Paradigme er «offisielt startet» med behandling av pasientene!

1 Like

"Par år i bio-tech er ingen ting… "

Dette er helt riktig! Selv om det tar noen år er vi faktisk på oppløps siden.

For hver kvartalsrapport som går uten “breaking news” på nedsiden må anses som positivt.

Flere, spesielt på Hegnar forum, har fremhevet at 2018 blir en ørkenvandring for aksjonærene pga lite informasjon og få triggerpunkter. Jeg er ikke sikker på den analysen.

Jeg oppfattet det slik på presentasjonen at det ville bli gitt opplysninger om innrullering av pasienter i 2018 de enkelte land som deltar. Costa opplyste at det var søkt i ca 20 land.
Noen land vil ha flere sentere. Skulle man konservativt anslå 30 sentere totalt burde det være overkommelig å ha kapasitet til innrullering av 130 pasienter rimelig raskt. Utfordringen er kanskje å rekruttere nok pasienter. Bemerk i den forbindelsde ansettelsen i fjor høst av dr. Resa Safaei som Head of medical affairs. Han har en tung CV og vil få ansvaret for å få innrullering til å fungere.

2 Likes

Finner glede i at man med stor sannsynlighet kan bruke både ferie- og skattepenger på rimelige aksjer.

3 Likes

SPOT ON!!! Tror du treffer 100% med utsagn og påstand der. De som roper høyest har ofte minst lommebok.

Korriger meg gjerne om jeg tar feil men det ligger en litt patetisk undertone i disse seneste innleggene deres om at de som er aktive i diskusjonene her skal være en flokk med fattige idioter mens dere som ikke er så aktive (men det er dere jo :slight_smile: ) er rikelig bemidlet og hevet over resten.

Her er nok alle typer. Noen er belånte, noen er bemidlet og noen leker sikkert med studielånet sitt (jeg gjorde det i sin tid :smile: ).
Alle må få si sin mening uten å bli plassert i noen bås på dette forumet.

8 Likes

Det er vel sagt 70-80 treatment facilities flere ganger, uten at jeg husker nøyaktig?
Men da ved 7 pasienter pr land så er vi over the top med 140.
Men som sagt tidligere her, ting tar tid.
Man må nok ha gode doser tålmodighet for å være investert her, som i andre biotek.

1 Like

eller kansje det er vanlige folk med egne tanker og meninger angående sin investering som man ønsker å diskutere…

“Nordic Nanovector faller tirsdag etter å ha presentert resultater for 4. kvartal. Analytiker Morten Larsen i ABG Sunndal Collier mener ifølge TDN Finans aksjen er svak på grunn av forsinkelser i Archer-1-studien, samt økt bekymring over mulige forsinkelser i Paradigme-studien.
«Vi har anslått mindre enn to millioner dollar i salg fra Betalutin i 2020, så det er plenty med tid til å nå det salget selv om godkjenningen kommer i midten av 2020. Aksjen er ned 5-10 prosent i dag på mindre utsettelser», sier Larsen i en oppdatering.”

2 Likes

TTT.
Men det burde også Nano vite. Noe av kjernen til frustrasjon ligger nok der. Dette er erfarne folk som burde kjenne til hvor lang tid regulatoriske prosesser tar. Personlig tror jeg at en mer troverdig guiding ville gitt fler og større langsiktig investorer. Vi kan f.eks se i dette klippet hvor kapitalt man har bommet. https://m.youtube.com/watch?v=o50cGE6OWmQ
Etter 6:18
Kan ikke skjønne annet at det måtte vært bedre og kjøpt seg litt tid. Markedet ville belønnet en overholdt tidslinje.
Andre ting er f.eks DLBCL. Ikke ETT ord siden studien startet for snart ett år siden. Ikke Doseeskalering, ikke SRC, ingenting.
Affilutin - ingenting
Leukemi - ingenting

Mange av oss er nok også aksjonærer i Pcib, og husker med gru hvor lang tid det tok for å få ODD. Men selskapet guidet heller aldri noe dato, så skuffelsen og frustrasjonen var mindre under ørkenvandringen.

5 Likes

Sitat fra 06:18 : “Ved utgangen av 2017 planlegger vi å ha 4 kliniske studier oppe å gå”