Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

hvorfor ialledager er det ikke godkjent da…? leeenge siden vi fikk høre at det var godkjent av land i europa

1 Like

Tror heller at de sitter in to deep.

2 Likes

Det kan selvfølgelig ikke jeg svare på. Men når ledelsen forteller oss at FDA er entusiastiske til randomiserte studier, så bruker ikke jeg mer energi på den saken.

Lykke til videre.

1 Like

Når Costa har en så lettvint forhold til tidsangivelse er det vanskelig å stole på ham. Han må aldri mer uttale seg om hvor lang tid diverse milepæler vil ta. Dagens dipp (vi kan alle håpe at kursen ikke slutter under 68) ville vært unngått om han hadde formulert seg annerledes de siste 2-3 gangene han har uttalt seg offentlig.

1 Like

Tusen Takk spot-on :smiley:
Men er du fornøyd med disse svarene da!?

så anytime now fint kan bety 2-3 måneder, på italiensk :rofl:

1 Like

Hvis dette var svaret er han jo ute å sykkler igjen, da Archer-1 nettopp er guidet oppstart 2H2018 :joy:

"Hvis dette var svaret er han jo ute å sykkler igjen, da Archer-1 nettopp er guidet oppstart 2H2018 "

Nettopp. Og det er dette jeg maser om. Altså NULL troverdighet.

er det PSU ene som ble utdelt i januar du sikter til?
disse har da en fastpris på 0,20kr pr stk.

Jeg tenker at “any day now” og “in a couple”, “to sek”, “et øyeblikk” er løse tidsbegreper som man i utgangspunktet aldri burde feste lit til når det gjelder å agere på børs.

Jeg forstår at du ikke stoler på Costa, men formuler deg skikkelig. Å si at en person ikke har troverdighet betyr at det er en allmenn oppfatning at han mangler troverdighet. Å si at du selv ikke stoler på han er noe helt annet. Hvis du ikke stoler på Costa, tror jeg at du sitter i mindretall i antall aksjonærer, og du er en pluto vs sola i antall aksjer. Det er også grunnen til at Costa ikke kommer til å få sparken, at NANO ikke tas av børs, eller at selskapet kommer til å komme til deg "med en hjelpende hånd (hvis du skjønner hva jeg mener) for å pleie kursen opp i kr 77.

Jeg lurer fremdeles på hva disse 5 % opp for ei stakket stund egentlig utgjør i det lange løp for noen som sitter langsiktig.

Det er 5000 aksjonærer med mindre enn 1000 aksjer.Men likevel er deres skrift på forum like svart som de med tigangere flere aksjer. En god del av slendrians uten forståelse tyter ut fra HO og inn på TekInvestor ovenfor her.

Costa er relatvit usikker på denne guidingen fordi de selv ikke har påvirkningsmulighet for det som foregår på sykehusene. Prøver og avlesninger er det andre enn NANO som gjør. Grunnen til det er at det skal være 100% objektiv og null grunnlag for å stille spørsmål ved om et biotek tukler med resultatene.

Tidligere, når testene var mndre og kanskje ved et fåtall utplukkede klinikker/sykehus hvor de kanskje også hadde perosnlige realsjoner til perosnell - så var kanskje tidsguidingen bedre.

Når usikkerheten ang. tid øker av disse grunnene, så kan any day være uttrykk for at usikkerheten kan slå begge veier - både plutselig nå eller det er andre ting på sykehuset som skjer før. Det virker litt stoakstisk, men sykehusene er ikke NANOs datterselskaper.

8 Likes

Dette er noe av prisen ved desmberemisjon krydret/støttet av unormalt mange nye investorer - en haug med private tjommier som vil tjene lettvinte penger. Så hvem betaler denne prisen. Ikke akkurat NANO - fordi er jo tyte fullfinansiert med super innvanning på 114. Men det er de daglige hangarounds investorer som betaler prisen - ved at de sliter seg ut på egne misforståelser om biotek. Så er det bare å skape litt bvibrasjoner - og så sitter mer proffe med disse aksjene. Dermed får de store tatt ned sin “emikurs” 20-30%. Pareto optimalt, for dem (dette er litt av det jeg på HO før GFen kalte for asymmetriske interesse på aksjonærsiden).

Så en slik pitch av investormassen ved desemberemisjonen - med en gode del store og haugmasse mindre - er et fint case for å la de store få både sette shor og loppe de små. Tror ikke de store var utvitende om at Dahle skulle selge. Det hadde ikke DNB turt å gå bak ryggen på dem med - så “de minimis unntakene” i prospektet visste de store godt om og hadde sine planer for 2017 med det. Det er derfor jeg i fjor våres kalte emisjonen for grisete.

Slit dere ikke ut.
Og la dere heller ikke vippse av noen av de 4200 aksjonærene (som selvfølgelig veldig lett kan selge alt og kjøpe alt tilbake) og skryte av 40% avkastning på ukepengene - få stikke miksmasteren sin oppi melkeglasset ditt.

3 Likes

InkedGSPortal_LI

(Sorry… jeg bare synes det er så enkelt å kommunisere med memes).

4 Likes

Absolutt ingen! :smile: (Det var bare en passende anledning for å fyre inn en meme).

1 Like

Den beste type anledning imo.

1 Like

Helt enig med deg. REF innlegget mitt tidligere i dag. De store (både i kr og aksjer) sitter rolig og akkumulerer så mye de kan mens de med 500-2000 aksjer roper høyest. Men sånn er det ikke bare i Nano tror jeg. Jeg har kanskje ½ av din fartstid på børsen men har begynt å se de samme tendensene etterhvert jeg også.

Hvor gammel er jeg da?
:no_mouth:

hmmm
for en som har 100.000kr på bok er 1000 aksjer mye,
for en som har 1mill på bok er 10 000 aksjer mye,
sett rent matematisk utifra utgangpunktet har de like høy satsing utifra sitt utgangspunkt.

Så å se ned på noen som har mindre antall aksjer blir bare smålig, de ønsker like mye at investeringen skal gi avkastning de som alle andre.

6 Likes

Det er ikke å se ned på. Kanskje du ikke ser det fordi du er så vant til å se opp?

Shots fired.

1 Like

Men dette/denslag gjelder mange som også er eldre - fordi vi alle her på forum sitter inne i våre blikkbosker av noen biler i kø i rushtrafikken og prøver å kommunisere konstruktivt til vherandre at du enten må kjøre eller slutte å snike - om du har lest den analogien - hvor politimannen i sivilt ender opp med å vise fingeren til presten som tar seg til pannen.

sukk

2 Likes