Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg gjør som @Nocturne. Jeg legger aksjene i skuffen og finner andre ting å gjøre frem til ASH og 2019. Det har ingen funksjon å sitte å krangle hele dagen med folk som har tapt penger. NANO er on track, og midlertidige papirtap er uviktige i det lange løp.

4 Likes

Nei hvem hadde trodd legemiddelforskning tok tid. Snakker vi 6måneder ny ørkenvandring?

1 Like

Ja, det er den veien det går. Om ikke mer.

Blir dog spennende å se hva de presenterer om Humalutin i april. Utover det tror jeg det blir skralt.

1 Like

Det morsomme er jo at caset er null endret for de som faktisk kan legemiddelforskning. Ting tar tid men nano har pengene og på veien møter man en fartsdump. Dog ser jeg st de som trodde 100kr+ i 2018 nok er skuffet

NANO er nå offisielt et fase 2b selskap. Gratulerer! :clap:

Paradigme er on-track. 3L
ARCHER-1 er rimelig on-track. 2L
Humalutin er på vei inn døren. 1L

1L + 2L +3L, hva blir det? Et potensielt MONOPOL.

Humalutin kan også vise seg å ha god effekt på andre varianter av blodkreft. Bonus 1. Det blir spennende å lese abstraktet!

DLBCL er on-track. Bonus 2.

Diskusjoner med FDA skrider frem, og de designer studiene etter deres anbefaling. Skjønner folk hva dette betyr? Jeg tror ikke det. En ting er hva de sier, men for meg er hva de IKKE sier vel så interessant.

Kan jo legge til at de fortsetter å plukke ansatte fra ØVERSTE hylle. Og disse personene velger å komme til lille NANO! Igjen, skjønner ikke folk hva dette indikerer?

NANO bruker MYE penger! Dette er bra, det betyr at det jobbes hardt!

Det folk ryker på nå er tålmodighet, og ikke det fundamentale. Synd men sant.

12 Likes

Tja, nå syns jeg man brenner penger raskere samtidig som jeg ikke får bakoversveis av rekrutteringstakten. Jeg er spent på om guiding for godkjenning holder, det begynner å se farlig optimistisk ut?

Konsekvensen kan være emisjon før man ønsker.

1 Like

Og nå tror jeg ikke de kommer til å måtte hente inn mer penger i år. Ser ut som burn-raten har gått ned, nå i Q4 til i underkant av 60 mnok. Med samme forbruk kan de vente til et godt stykke ute i 2019 før det blir aktuelt med påfyll på kontoen. Og da kan de bare fortsette i samme “on-track”, “soon”, “in a few weeks” sporet.

Sant nok alt sammen, men ingenting av dette er nytt. Vi småsparere blir jo skuffet når vi ønsker å ha en grei årlig vekst på pengene våre.
Vi skal nok alle tjene noe på Nano, bare man har interessen av å vente.
Forstår bedre nå hvorfor de store gutta Costa har pratet med i USA lar vente på seg.

Hvis man investerer langsiktig spiller det jo virkelig ingen rolle om den årlige veksten kommer som 30 % i året i 3 år eller 90 % på ei uke. Det eneste jeg kan komme på som veier for 30 % i året er at man kan vise frem til dama/kona/kompisene hvor dyktig man er til å tjene penger. Jeg forstår ikke annet enn at det dreier seg om den psykologiske følelsen av å ikke tjene penger/gå i minus. Og da er det jo strengt tatt bare sutring når man sitter og skriver på forum at man synes selskapet forvaltes dårlig.

Dama mi bryr seg ikke om hvor mye penger jeg tjener på børs, så jeg slipper å vise frem. hehe :joy:

7 Likes

Skal du ha en jevn årlig vekst må du se til andre selskaper.Historien har vel vist at biotech svinger mye, også for de selskapene som lykkes til slutt.
Man får heller regne seg tilbake til en årlig avkastning når man velger å ta sin exit iht sin strategi.

Når det gjelder dagens presentasjonen i dag så var den helt som forventet. Ting tar tid som Evilfreud sier, og det vil trolig dukke opp både gode kjøps og salgsanledninger gjennom året. Det er ingenting per dags dato som tilsier at Betalutin ikke vil få godkjenning, og det er godt nok for meg til at jeg sitter godt med de resterende aksjene jeg har igjen, samt at jeg vil nok også vurdere en jevn akkumulering utover året.

1 Like

Det viktigste er at NANO ikke møter noen alvorlige hindringer på veien, som uventede bivirkninger, FDA på bakbena, etc.

I den fasen NANO befinner seg nå er derfor no news, good news.
NANO har en god og konstruktiv dialog med FDA, noe som minimerer risiko når det kommer til filing. Dette er jo utrolig viktig, og noe mange kanskje tar for gitt?

Et annet signal er aksjonærlisten. Hvem er det som sitter stille, og hvem er det som selger? Du kan jo tegne slektsreet til Roy Larsen om du går igjennom listen! De sitter muse stille. Det vil si at folk med den rette kunnskapen velger å sitte igjennom stormen.

2 Likes

Amen :pray:

3 Likes

Enig med deg.
Costa er en toppleder med en imponernende CV og erfaring i å lansere nye legemidler til markedet. Sjekk CVen hans på nytt og bli beroliget. I tillegg har Nano ansatt nye medarbeidere med topp internasjonal kompetanse for å kunne oppfylle den strategien Costa har lagt opp til.
De som vil prøve å time Nanos kursutvikling får gjøre det. For min del putter jeg den i skuffen i likhet med en del andre skribenter på forumet.

1 Like

Costa har etterhvert stadig mindre troverdighet. Det eneste holdepunktet vi har for at NANO har god dialog med FDA er fra ham. Når han så til de grader driter seg ut på tidslinjen, hvorfor skal vi tro ham på andre ting som han uttaler seg om?

Her bør styret rydde opp og få inn en mer proff leder.

Eller ta selskapet av børs.

Valgte selv ta ut ca 50% i dag. Plasserer de andre stedet og avventer bekreftelse på trendksifte før jeg overfører de tilbake til Nano. Komfortabel med det selv om jeg tok noe tap i dag da min snittingang var ca 81.
Ser ut som om at det var lurt nå som vi luktet på ny bunn…,

At FDA enda ikke er på banen med godkjennelse er den viktigste grunnen til å være bekymret i dag. Om de er på bakbeina vet vi ikke, men de står ikke fremoverlent heller :slight_smile:

Ja jeg blir skuffet da jeg hadde ett håp om at det regulatoriske ifbm. paradigme studiet nå skulle være i boks. Klarer ikke helt se hvorfor denne ikke er godkjent av FDA som har gitt uttrykk for at de skal legge alt til rette for å få nye medesiner raskt til markedet. (Betalutin hevdes jo og være bedre på alle områder med tanke på det som er i markedet idag) ref.Nano
REK vet vi jo er paragrafryttere :sweat_smile:

Hadde en våt drøm om oppstart av Archer-1 fase2 med samarbeid med en BP som Roche e.l.
Skulle jo tro at en BP oxo var intressert i å se virkningen av Betalutin sammen med Rituximab (MabThera®). med tanke på de gode resultatene man hadde i museforsøkene. Og at Rituximab ikke lenger er patentbeskyttet.

Utsettelsen hær savner jeg en god forklaring på…

Goddamn! Lurer på hvor dere som snakker om Costas troverdighet tar det fra? “Costa har etterhvert stadig mindre troverdighet.” Her sliter du med å ordlegge deg riktig (håper jeg). Det heter Costa har, (ETTER MIN MENING/SLIK JEG SER DET) etterhvert stadig mindre troverdighet, (I MINE ØYNE/SYNES JEG/FØLER JEG).

Det er svært, svært lite som tyder på at Costa har mistet tillit hos en særlig stor andel av aksjonærene. Det er nok heller en liten knippe aksjonærer som sliter med det psykologiske ved å sitte long, og noen av dem bruker internettforum for å sutre. Orgasm addicts.

Costa er regnet for å være i toppsjiktet i sin bransje. Han er proff, nyter styrets og de tyngre aksjonærenes tillit, SLIK JEG FORSTÅR DET.

3 Likes

FEIL!

Vi VET at FDA er svært positive til hvordan studiedesignet til PARADIGME er satt opp. Det er bekreftet opp til flere ganger, både av LC og LR.

hei spot-on
kan jeg få spørre deg, hva var de 2 viktige spørmålene dine du skulle ha svar på idag?
Og hva var svaret på disse ?

3 Likes