Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

HO er HO. La det ikke bli slik her.

3 Likes

Tror ikke Cagey er den eneste som er bitter for at de ikke hoppet på Nano-toget når det enda stod på perrongen :smile:

Tror svært få er bitre, du må huske at flertallet på forumet her har hatt god aksjeavkastning over flere år.

Det handler mest om risikoforståelse og fornuft. :=)

1 Like

Noe man absolutt har som Funcom-aksjonær… :innocent:

1 Like

Nei, flesteparten har ikke handlet aksjer på kredittkortgjeld.

Kan man tape pengene man investerer senker det risikoen mye, og som du sikkert merker diskuteres det mer enn funcom og nano her.

Det verste er at du ikke kommer å selge selv når du er på 0, for da skal jo aksjen så fort opp igjen. :=)

Å geare med kredittkort gir en ekstremt høy risiko. Å gjøre det i f.eks Funcom eller biotekselskaper uten produkter på markedet gir svært høy risiko. De to tilsammen er rett og slett idiotisk høy risiko. Når det først har gått bra, så er det vel på tide å geare ned litt?

1 Like

Utifra det jeg har fått med meg har ikke du tjent en krone på NANO enda? Eller har du solgt noe påvei oppover?

Fin papirgevinst om du ikke har solgt noe, det er en annen ting :wink:

1 Like

Med den logikken tine bruker har han tapt 20% allerede. fordi han ikke solgte på topp.

1 Like

Skal selvfølgelig geare ned. Har ikke tenkt å betale ned på kredittkortgjeld i mange år, men har et target jeg skal nå før jeg er fornøyd og holder meg til planen (har også satt stop/loss på deler av portoføljen nå).

1 Like

Hva jeg gjør på HO skal du bare drite i her inne…

Virker heller ikke som du klarer å se forskjell på kritikk av ditt kjære Nano og kritikk av hårreisende amatør-gamblere, som det virker som denne bobla er full av…

2 Likes

Sier sitt når Nordnett er ute å advarer mot… NANO, antar de ser litt hvor mye risiko amatørinvestorer tar i portisene sine.

2 Likes

Nordic Nanovector GmbH
Dammstrasse 19
6301 Zug
Switzerland
Phone: +41 41 723 27 30
E-mail: mail@nordicnanovector.com

Zug er plassen for å unngå høy firmaskatt. Det er registrert 27000 firma i denne lille byen hvor det bor tilsvarende antall mennesker.

Jeg har mange ganger så stor respekt for evilfreud og Holmes som cagey, bare så det er sagt. Det kladderiet cagey bedriver i denne tråden er vulgær baissing, og det er synd å se på tekinvestor som ellers skiller seg ut.!

1 Like

Tar dette inn i denne tråden også.

Man kan sammenligne prisingen av NANO opp imot selskapene på IBB.

NANO er per fredag 10.12 priset til 5,2 milliarder NOK, som tilsvarer 0,61 milliarder USD med en dollarkurs på 8,5.

Det er helt moderat prising opp mot selskapene en ser på IBB:
https://www.ishares.com/us/products/239699/ishares-nasdaq-biotechnology-etf

Helt på bunnen av denne listen ser man Genmab og Novo Nordisk opp mot Nano:
https://biz.yahoo.com/p/515mktu.html

1 Like
3 Likes

@Savepig

On top of a technology that can overcome tumor resistance and prevent both metastasis and relapse, these advantages leave the company very well positioned to take over the leukemia market, which is expected to reach over €5B by 2020. No doubt why investors have decided to bid on this cool company.

Fantastisk :smile:

2 Likes

Et kult selskap med hot teknologi :slight_smile: Høres ut som Opticom.

Greia med opticom var vel at de kun hadde teknologidemoer i pre alpha stadier, men ingen reelle produkter.

Nordic Nanovector har nå QA og tweaking på sitt produkt som kommer ut i Release Candidate testing neste år.

Bare for å bruke IT-termer.

EDIT:
Når man ser denne artikkelen om Opticom og Thin fra 2006 (!), så ser man hvor lite korrekt sammenligningen blir, utenom at begge er high tech børsraketter:

2 Likes

Du må nesten henvise til denne “vulgære baising” jeg liksom skal ha drevet med Savepig. . . ellers blir det bare prepubertal drittslenging fra deg…

Eller tåler du ikke å høre noen litt harde ord om risikoen som nå.eksisterer i Nano??

Du får bestemme selv om du vil ta det til deg eller ikke.