Som jeg tenkte, du har ikke et eneste eksempel.
Dette skrev du 4. nov da NANO var på 63,25. Lyktes du da? Nei, kraftig feil nok en gang.
16 november da kursen sto i 86 kroner. Nok en kraftig feilvurdering fra deg. Her kunne jeg dratt mange fler eksempler på at du ikke har peiling på hva du uttaler deg om, @cagey2. Du har også uttalt at du skulle la være å provosere her inne på NANO trådene, kanskje du skulle overholde det?
En annen ting @cagey2, hvorfor skal jeg drite i hva du gjør på HO? Jeg har 4 nære bekjente som er helt fersk i aksjemarkedet og har nettopp kommet seg inn i NANO (henholdsvis i nivået 80-95) og selvsagt blir de skeptiske når folk som deg kaster dritt om NANO kontinuerlig. Nå skal det sies at du er langt fra den eneste som slenger dårlige påstander, men hvilken glede har du av det?
@anon91440261 det er akkurat det jeg vil prøve å unngå. Har ingenting imot konstruktiv kritikk, men det cagey driver på med er KUN for å provosere og for å skape dårlig stemning.
@iHHelg Jeg har tatt minimal gevinst da aksjen hele tiden har blitt de-risket mer og mer for hver melding som har kommet, samt komboen med Rituximab og Betalutin er snadder for kursen fremover. Min plan er å komme meg godt over 8-sifferet sum i aksjer slik at jeg kan leve på aksjene og derfor sitter jeg kun med papirgevinst. Kommer til å reinvestere litt av gevinsten i NANO mot jul eller rett over jul i et par andre selskaper hvis kursen stiger ytterligere.
@Evilfreud Feil å påstå jeg har TAPT 20%, har ikke solgt meg ut og den kommer nærmere 140-150 før rakettene skytes tror jeg da. Jeg tørr å påstå at jeg er vel en av de som har vært mer heldige i år mtp. avkastning i %, så jeg mener det å sitte LONG lønner seg for folk med min livsstil (en hvor jeg er i en jobb hvor jeg ikke bestandig kan følge med på markedet og reiser mye rundt i verden). Selvsagt de som kjører gearing kan dra en langt høyere % avkastning, men det krever mye mer.
Ja, vet dette var et sykt langt innlegg, men hadde litt frustrasjon som måtte ut…
Forumet har en “rapporter innlegg”-knapp som du kan bruke. Modereringen her fungerer bra. Det er ingen som ønsker hegnar-tilstander her.[quote=“Tine, post:1130, topic:560”]
@iHHelg Jeg har tatt minimal gevinst da aksjen hele tiden har blitt de-risket mer og mer for hver melding som har kommet, samt komboen med Rituximab og Betalutin er snadder for kursen fremover. Min plan er å komme meg godt over 8-sifferet sum i aksjer slik at jeg kan leve på aksjene og derfor sitter jeg kun med papirgevinst. Kommer til å reinvestere litt av gevinsten i NANO mot jul eller rett over jul i et par andre selskaper hvis kursen stiger ytterligere.
[/quote]
Høres ut som en god plan. Redusere litt og litt, og flytte endel penger over i andre aksjer. Da blir det også lettere å gjøre objektive vurderinger senere, og selge deg kraftig ned hvis det går dritt. Eller selge deg ned hvis du mener aksjen har blitt overvurdert.
Logikken som brukes av deg og @Nocturne er at dere har tjent. men dere har ikke tjent en krone før aksjene er solgt. Så jeg bruker den samme logikken med at dere har tapt siden kursen nå er vesentlig lavere enn ATH. Egentlig mest for å vise hvor teit “tjent” utrykket er når man kun sitter med en papirgevinst.
Det som mest overrasker meg og mange andre er risiko bildet som tegnes av Nano blant enkelte. At @Nocturne har kjøpt aksjer med kredittkort og ikke tar gevinst fremstår for meg som galskap, Men han om det, føler han er advart. Kunne skrevet mer om hvorfor Funcom og Nano ikke kan sammenlignes, men merker at jeg ikke gidder fordi det blir avsporing.
Personlig har jeg hentet ut mellom 16% og 25% av hver trade jeg har gjort ( papirgevinster er da ikke medregnet) og jeg er særdeles fornøyd med det. Så får heller andre sitte med sin vanvittige papirgevinst og risiko og håpe det ikke faller.
Ja, skal bli bedre til å bruke den fremover. Men det enkleste hadde vel vært at alle hadde oppført seg som voksne slik at admin slipper å bruke hele dagen på å fiske ut slikt?
Ja, men foreløpig mener jeg aksjen er mer underpriset enn overpriset mtp. resultatene de har kommet med og potensialet til produktet. Derfor har jeg ikke solgt nevneverdig mye i NANO.
@Evilfreud Papirgevinst da. Men aksjehandel er svært mye psykologi, derfor er det vanskelig å trade for meg. Er mye mer behagelig å ha et snitt på under 20 kroner enn et snitt på 100 kroner hvis det kommer røde dager. I tillegg er det vanskeligere å legge inn kjøpsordre på millioner kroner.
La oss si jeg solgte halvparten på 120 kroner, da hadde jeg hatt mer mageknip for å kjøpe tilbake aksjer for nesten 2 millioner på 100 kroner. Ikke fordi jeg ikke har troa på NANO, men mer pga. det er snakk om ganske mye penger i omløp. Da hadde jeg kanskje endt med kun 23k aksjer istedenfor som hadde vært en big difference på target nivået for NANO hvis alt går etter planen. Derfor må jeg la pengene stå, i tillegg har risikoen minsket for hver melding som er gitt ut og jeg mener selskapet ikke er overpriset, heller underpriset mtp. potensialet. Som jeg har sagt tidligere så er min hjerne skrudd sammen på en måte at jeg ikke kunne tilgitt meg selv for å ha gått glipp av den enorme oppsiden NANO kan få.
Som en som har tjent milliarder på aksjer mener: Cut your losers and let your winners ride. Holding on to a bad investment wastes good capital and mental energies that would be better put to use elsewhere.
Poenget er å slippe “krangling” på forumet. [quote=“Tine, post:1133, topic:560”]
La oss si jeg solgte halvparten på 120 kroner, da hadde jeg hatt mer mageknip for å kjøpe tilbake aksjer for nesten 2 millioner på 100 kroner. Ikke fordi jeg ikke har troa på NANO, men mer pga. det er snakk om ganske mye penger i omløp. Da hadde jeg kanskje endt med kun 23k aksjer istedenfor som hadde vært en big difference på target nivået for NANO hvis alt går etter planen.
[/quote]
La oss si du satt med 10 millioner kroner og null aksjer i NANO. Hvor mye av disse pengene ville du puttet i NANO? Hvis du sier 10 millioner kroner, så greit nok, fortsatt å vær fullt lastet i NANO. Hvis svaret ditt er 8mnok i aksjer og 2 mnok i cash, så burde du selge for 2mnok.
Jeg hadde nok ikke hatt baller til å gå all-in i NANO med så mye cash, sannsynligvis 5-7 mill i NANO og resten i andre aksjer med høy risk/reward som TRVX og PCIB Men nå har jeg ikke 10 mill i NANO, enda en stund til jeg når det
Vet ikke om du og nocturne er seriøse med de historiene dere forteller, men det gjør meg svært bekymret. Det er ekstremt å utsette så stor del av egenkapitalen for denne type risiko, og nå har dere fått en fulltreff og sitter all-in i runde nummer to med alt, inklusive gevinst fra runde 1.
Kan vi lage en annen tråd om deres risikoomtanke eller money management så denne kan beholdes om det den faktisk er ment å handle om?
Det @Savepig sa.
Dere må jo tro vi er helt idioter som ikke vet hvilken risiko vi tar. At jeg har kjøpt aksjer på kreditt var veloverveid da jeg ikke ville selge andre tapspapiret jeg sitter med (fordi jeg tror de vil stige på sikt), og fordi jeg hadde så tiltro til Nano og forskningen deres etter 2 uker med intens research. Jeg har lest alle Q-rapportene, meldingene og alt jeg kom over av artikler. Jeg brukte to uker på research mens kursen gikk fra 28 til 40 kroner eller noe sånn. Da var det bare å komme seg inn!
Som @Tine sier er potensialet langt fra tatt ut i Nano. Men skjønner man ikke Biotec eller hva Nano driver med ser man bare “se, de er verdt 5 mrd. Kursen har gått 700%. Selg!”.
Som jeg skrev i den andre tråden har jeg en plan og strategi med min innvestering og jeg akter å følge den til punkt og prikke.
Holdt dere på slik med folk som satt i Algeta også? Litt morsomt da jeg satt å leste noen gamle Algeta tråder på HO og de samme argumentene om risiko og “sinnsyk oppgang” / “luftslott” verserte der.
Nå holder vi diskusjonen om Nano til Nano og ikke til kredittkortgjeld og risiko. Enig?
Hvis du sammenligner Nano med de som har lignende market cap:
Hvor mange produkter har disse andre lignende selskapene med samme market cap under utvikling og i hvilken fase er disse?
Har de noen produkter ute i markedet, og hvilken omsetning har de?
Har de noe pågående partneravtaler?
Du kan jo f.eks sammenligne med Seattle Genetics SGEN, som var en aksje jeg oppdaget akkurat for sent, de stakk for alvor i sommer:
Market cap 9,1 milliarder dollar, mot NANO sine 0,61 millarder.
http://investor.seattlegenetics.com/phoenix.zhtml?c=124860&p=irol-IRHome
Disse er i markedet med sin første medisin Adcetris, men de tjener fremdeles ikke penger.
Teknologien deres er mye lik Nano, også de er innen ADC, men med en del forskjeller i designvalg og hvilke indikasjoner de går etter. De har en del partneravtaler og samarbeid.
De hadde omsetning fra produkter i markedet på 1.9 milliarder nok i 2015? og totalt 2.9 milliarder med royalties og partneravtaler?
side 71
Mente overskudd. de har for all del inntekter
9.1 mrd… dollar. Hva sier det om Nanos potensielle mcap gutter?
Forskjellen er jo produkter på markedet og reel inntjening.
Tine, om jeg har fått noen amatører til å bli skeptisk til Nano på dette nivået føler jeg at jeg har lyktes bra!
Larsens forrige selskap, Algeta, ble solgt til den tyske legemiddelgiganten Bayer for hele 17,6 milliarder kroner i 2014. Larsen utelukker ikke at Nano kan gå samme veien.
- Et salg er en av flere av muligheter, sier han, som tror prisen kan bli enda høyere for Nano enn for Algeta.
Straight from the horse’s mouth som det så fint heter! OMG. Larsen selv sier det er betydelig mye høyere enn 40% sannsynlighet for suksess!
MEGABULL!