Joda, men tror den bouncer før vi ser RSI under 30. Jeg tenker å prøve legge inn kjøp på 83 da den touchet her intradag sist gang.
I området 67 til drøye 71 ligger både masse omsetning, en stiv motstand på vei opp, og SMA100 i samme terreng, så der vil jeg forvente solid støtte om det ikke kommer fundamendale dårlige nyheter.
83 tror jeg ikke er et dårlig bet for en trade.
Enig med deg.
Det er ikke til trade - alt som går inn i Nano nå for min del er long penger, med mindre det kommer helt åpenbare dupper som den på 53 jeg var så heldig å handle på
Edit: ser ut til å bunne ut i dag…
Ja, dette ligner en bunn for meg og, når man ser på meglerliste, ordrebok og volum.
Kan ikke se denne bunnen? Er det noe teknisk?
Nærmer seg bunnen i trendlinjen fra sommer. Synes dog trendlinjen er veldig bratt, så kan ikke se for meg at den skal holde hele veien, men gir kanskje en reaksjon opp i første omgang?
I det chartet ser det jo ut som vi har stanget mot og dannet en trippel topp?
Merrill lynch kjøper greit, tar vel gevinst av shortposisjoner. Pareto også på kjøperen, akkurat som forrige gang vi var så lavt.
Ble nevnt fra et par av dere at en kurs 83 kunne vært et bra bet, så satt en ordre på 83,25 og fikk en liten post Kanskje jeg for en gang skyld treffer en bunn, ellers kommer den sikkert til å feie gjennom 83 som det pleier å skje når jeg prøver å treffe bunner
Da var du heldig! Jeg hadde kjøp på 83 men fikk ingen
Vi får se utover dagen/ukene, men treffer jeg endelig en bunn skal du ha mye takk. Det var hovedsakelig på bakgrunn av dine tidligere kommentarer i tråden her som gjorde at jeg tenkte å prøve en ordre i dag, men da egentlig litt tilfeldigvis 0,25 over det du sa for sikkerhetsskyld
Jeg skal ha 10% av alle gevinst på kjøp gjort på mine kommentarer
Fra spøk til revolver. Jeg ser vanskelig for meg den skal så veldig mye lengre ned.
Du er jo alt i pluss og om ikke lenge får vi resultater fra pasientgruppen med 20mbq/kg. Da vil kursen eksplodere mener jeg - for de resultatene kommer det til å lukte GULL av
Podcast med Roy Larsen neste uke!
You’re welcome
Faktura kommer i posten.
Tror nok du traff ganske bra der ja, hadde selv en kjøpsordre på 83,25, dessverre uten hell.
Selvfølgelig, forventer inget annet
Noen som har DN+ eller avis?
Nano-investorene kan ikke lenger skylde på forskningsdirektør Jostein Dahle. Det er problemet.
Forfatter: Thor Chr. Jensen
Publiseringsdato: Jan 13, 2017 1:27 PM
Sist oppdatert: Jan 13, 2017 1:27 PM
Farmasiaksjen Nordic Nanovector er den desiderte taperen blant de 20 mest omsatte aksjene på Oslo Børs så langt i januar. Problemet er at investorene ikke lenger kan skylde på forskningsdirektør Jostein Dahles innsidesalg i desember.
- desember i fjor nådde aksjekursen til Nordic Nanovector «all-time high» på 124 kroner. Dagen etter varslet selskapet en rettet emisjon på 500 millioner kroner til kurs 114 kroner. Etter emisjonen har aksjekursen falt som en sten, og aksjen handles nå til rundt 86 kroner. Det betyr et fall på 30 prosent siden toppen og at markedsverdien av selskapets egenkapital har falt fra seks til 4,2 milliarder kroner.
Følg utviklingen på Oslo Børs på DN Investor.
Det er for så vidt naturlig at et selskaps aksjekurs faller etter en slik emisjon. Det er standard lærdom at aksjemarkedet vil tolke emisjonen som at innsiderne mener aksjen er fullpriset. Det som ikke er standard, og som bør bekymre styret i Nordic Nanovector er at aksjen har fortsatt å falle så lenge etter emisjonen.
Det bør også bekymre investorene som ble invitert med i den rettede emisjonen på 500 millioner kroner. De investorene har så langt tapt 25 prosent på investeringen.
Så langt i januar har aksjen falt 11 prosent, og er dermed kurstaperen blant de 20 mest likvide aksjene på Oslo Børs. Ingen andre av de 20 mest omsatte aksjene er i nærheten av et så kraftig kursfall.
Det hjalp ikke på stemningen at forskningsdirektør Jostein Dahle umiddelbart etter at selskapet hadde bedt om tillit fra en gruppe investorer og hentet inn 500 millioner kroner, selv solgte aksjer for 8,2 millioner kroner. Det var et opplagt salgssignal, men også denne effekten bør være priset inn i aksjen for lenge siden nå. Det kan ikke være Dahles skyld at aksjen fortsetter å falle også inn i 2017. Problemet er at ingen (får vi anta) vet hvorfor aksjen faller så kraftig. Det er et større problem for selskapet og dets investorer akkurat nå.
DN Ekspress
Aksjen er også en stygg skamplett i Peter Hermanruds portefølje med nyttårsraketter, for øvrig sammen med riggaksjen Fred Olsen Energy. Denne porteføljen kan gå inn i historien som Hermanruds dårligste rakettportefølje noensinne. Svaret får vi i slutten av januar.
Vi trenger Costa på banen nå!