Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Ja? Når du brukte KEYTRUDA og Pembrolizumab litt om hverandre så får man inntrykk av at du ikke visste at dette dreide seg om et og samme produkt.

Blir ikke overasket hvis det ender om med en AA for KEYTRUDA innenfor follikulært lymfom også.

Godt mulig som del av kombinasjonsbehandlingg. Om du leser hva @studenten86 skriver ovenfor her så snakker vi da lavere effekt i kombinasjon enn det Betalutin har som enkeltstående legemiddel. Vi får håpe de får godkjenning, da vet vi hvor lista ligger i forhold til både effekt og bivirkninger.

Vi har allerede bekreftelsen på Betalutins nåløye fra Copanlisibs AA. Om Pembrolizumab skulle få samme godkjenning på lavere effekt og hardere safety, øker sjansene forBetalutin-godkjenning betraktelig.

4 Likes

At Betalutin blir godkjent er vel det liten tvil om. Det som er Nordic Nanovector sin store utfordring er konkurransen innenfor dette markedet og at Copanilisb og KEYTRUDA mfl klarer å ta betydelige markedsandeler før Betalutin når markedet.

Og 50% complete respons er ganske bra effekt, så jeg tror Merck kommer til følge dette sporet videre, og da spesielt mtp på biomarkører. Klarer de å sjalte ut den halvparten av pasientene som får complete respons, så er det vel gode muligheter for denne kombinasjonen kommer til å bli en viktig del av behandlingen for en stor gruppe pasienter med en eller annen form for NHL.

Om du ser på effekt. safety, responsvarighet og behandlingsregime forøvrig er det ikke noe som tilsier at NANO kommer til å få sin rettmessige bit av denne kaka.

Forøvrig er ikke sammenligningen korrekt, all den tid denne kombinasjonen med 50% CR vil konkurrere mot ARCHER-1 i 2L FL. Gitt godkjenning.

1 Like

De kommer nok til å få sin del av kaken, men delen de potensielt sett kunne fått trues av konkurrerende produkter som ligger noen år foran i løypen. Ikke undervurder salgsapparatet og markedsmakten til BP. Ikke alltid det beste produktet som selger best.

Men ja, det blir spennende når vi får data fra Archer-1.

Ingen ambisjoner om at Betalutin skal ta hele markedet med storm, en liten kakebit er nok til å gjøre investeringen vel verdt det. :slight_smile:

1 Like

Why Good Drugs Sometimes Fail: The Bexxar Story

Nå tror jeg Betalutin er utviklet med basert på erfaringer man hadde gjort med Bexxar og Zevallin, men historien er verdt å ha i bakhodet. Sterk konkurranse ble trukket frem som en av grunnen til at det aldri ble noe suksess. Og det er jo nettopp det som er min bekymring mtp på Betalutin også. CAR-T, Copanilisb og KEYTRUDA kommer til å bli tøffe konkurrenter. Men ja, Betalutin er et bra produkt. Men husk at ledeselen i Nordic nanovector mente man burde har complete respons på 35-40% og overall respons på 70-75% for å hevde seg i konkurransen, og det var nok ikke uten grunn.

‘‘When you look at the whole story, there’s no single reason for failure. There were regulatory delays, manufacturing snafus, strong competition, reimbursement challenges, and issues around physician referral patterns.’’

Ja, trist for pasientene, for det var tydelig en forbedring i effekt over eksisterende terapi den gang.

Nå har heldigvis Bayer og andre gått opp stien igjen for Betalutin. Og de har hatt Bexxar i bakhodet hele veien, så får man håpe det ikke blir just another Bexxar.

1 Like

Nå var det snakk om ‘majority’ av de 65% med ORR som hadde CR.
Altså 7/20, eller 35%. Ikke 50%.
13/20 ORR.

Among the 20 patients (median age 64) in the efficacy analysis, 10 (50%) had a CR, and 3 (15%) had a partial response, for an ORR of 65%. Three additional patients had stable disease, and four had disease progression as best responses.

1 Like

Om populasjonen - creme de la creme:

The researchers evaluated a combination of pembrolizumab and rituximab in an open-label, non-randomized, single-institution, phase II trial of 30 patients. The patients had follicular lymphoma grade 1-3a with an ECOG performance status of 0-1. They had to have relapsed after one or more prior therapies and had rituximab-sensitive disease, defined as a complete or partial response lasting at least 6 months after most recent rituximab-containing therapy.

At Betalutin som monoterapi med en injeksjon viser like god respons i refraktære pasienter er intet mindre enn enestående. Så spørs det hva som skjer i kroppen når man også kombinerer med Rituxan - veldig spennende.

2 Likes

Hold my beer, I’m going in.

@InVivo For det første er studien du referer til en studie for kun relapsed pasienter med 1 eller flere tidligere behandlinger, ikke relapsed & refractory med 2 eller flere. Se @anon21766851 sitt siste innlegg “They had to have relapsed after one or more prior therapies and had rituximab-sensitive disease, defined as a complete or partial response lasting at least 6 months after most recent rituximab-containing therapy”.

Er du forresten kjent med endringene i målgruppe og de strategiske forandringene Nordic Nanovector har gjort underveis i det kliniske løpet for Betalutin?

Har du sett Marco Renoldis presentasjon på CMD 17 om hvordan de skal håndtere salg og markedsføring og logistikk? Hint: gjør som Xofigo, ikke Bexxar og Zevalin.

3 Likes

Takk for retting =]

Jepp, hvis du leser det jeg skriver, så vet jeg at utviklingen av Betalutin baserte seg i stor grad basert på erfaringer som var gjort med Bexxar og Zevallin.
Og dette retter seg mot andre linje, ikke tredje linje. Men ikke tro at Merck ikke kommer til å følge dette sporet. Poenget mitt er at konkurransen her er tøff, og det er mange produkter med BP i ryggen som kommer til å forsyne seg av markedet før Nordic Nanovector er skikkelig i gang. Og det er min store bekymring angående Betalutin, for produktet er bra, spørsmålet er om det er godt i konkurransen med de store aktørene. Den som lever får se.

I kjent stil dukker det opp stemmer som prøver å snakke ned Nano. Mye lureri ute og går. Det betyr vel at det er flere større som skal inn i høst. Tikk, takk.

1 Like

Nogen der ved hvilke godkendelser NANO mangler for at kunne starte indrullering af patienter i ARCHER?

Alle godkjenninger er på plass for å starte innrullering i Norge. Vi venter på screening/behandling.

Ved du om de har fået godkendelse fra FDA og EMA?

All den tid studiet kun kjøres i Norge inntil videre, er det kun REK og Legemiddelverket som har satt sitt stempel på studien.

1 Like

Det var sikkert andre medisiner på markedet når Copansilib kom også. Skjønner ikke hvorfor mange maser så vanvittig med at diverse andre selskaper har markedsandeler osv…
Blir resultatene fra Archer-1 og Paradigme så bra som vi har grunn til å tro så vil de ta markedsandeler fra de eksisterende uansett. Slik det ser ut nå med behandlingsregimet og det vi vet så vil svært mange bytte ut de andre med Nano sine produkter.
Hvem vil vel forsyne sine pasienter med produkter som gir større sjanse for å ikke lykkes (jfr CR og ORR og ikke minst Dor)???
Hvis jeg var pasient og ble gitt noe som ikke hadde den “sjansen for å lykkes” scoren som Betalutin har pr d vi vet i dag, ja da hadde jeg blir sittende forbanna. Den sjansen tror jeg ikke legene er villig til å ta og dermed vil de benytte seg i stor grad av den medisinen som i utgangspunktet gir sjansen for best resultat.
Verden går fremover folkens, men at verden ikke vil bedras sier jeg ikke.

Mr Cinzani som er verden mest betydningsfulle professor i sparring rundt medisinutvikling vet nok hva han snakker om. Om dere ikke har fått det med så sier han at Betalutin ser ut for å bli den mest betydningsfulle behandlingsmedisin før NHL i årene som kommer. Pr i dag eksisterer d ingen reel trussel mot Betalutin som han vet om, og han vet det meste om hva som rører seg.
Ikke er det slik heller at en medisin kan dukke opp som troll av eske. Det tar laaangt tid å utvikle en medisin.

Dette går veien.

12 Likes