Hvor lang tid bør det ta etter en Screening er gjort til pasienten blir behandlet ?
Ser forøvrig at jeg sikkert fremstår enormt bearish både på det fundamentale og det tekniske denne uken, men det er ikke helt sant.
Er bare en smule frustrert fordi jeg mener at ekstremt mye av volatiliteten i NANO kunne vært unngått med mer åpenhet om ting som uansett alle profesjonelle biotechinvestorer har full kontroll på så lett som bare det.
I det siste året har vi rett og slett ikke hatt rett i en jævla ting, om det så er lover og regler, vanlige prosedyrer, hvordan ting fungerer i kroppen, timelines osv.
Når Costa sier snart så mener han snart fordi det er snart, relativt for biotekverden. Men for oss forumhoder som sitter og trykker refresh på en nettside 10 ganger i timen, er selv én børsuke vanvittig lenge. (Det er ganske mange trykk og mange timer på forum).
Det blir litt som med hunden. Den ligger og stirrer på deg konstant og leter etter det minste signal om at det er tur eller mat eller kosetod snart… Selv om dere nettopp kom inn fra tur, den fikk en godbit for 10 minutter siden og det er tre timer til middag.
Har flere som har spurt meg om de skal investere i NANO. Jeg har sagt det samme til alle.
- Ikke sats mer enn at du kan tape alt.
- Ikke forvent avkastning før 2020.
- Det vil bli svært turbulent. Sannsynligheten for at en større korreksjon i verdens børser er stor og vil bidra til større turbulens.
- Hør på hva selskapet sier. Det er mange som gir uttrykk for at de vet mye. Selskapet vet best.
- CMD 2017 er så absolutt verdt å se/høre mer enn en gang.
For meg er det enkelt. Fokus på målet (2020). Da er jeg enten ufyselig rik eller en erfaring rikere og venter på skatterefusjon
Da blir 14. Mars neste dato på NANO kalenderen. AACR abstract slippes på pre-kliniske resultater av HUMALUTIN https://twitter.com/larsmkn/status/969608487142600704?s=19
Om Nano trenerer må man enten anta det er gode grunner til det - dvs at det ikke gagner selskapet at informasjonen kommer ut. Alternativt er det ikke gode grunner til det, noe som innebærer at ledelsen jobber mot selskapets og aksjonærenes interesser.
Det siste er naturligvis uholdbart og etter min mening usannsynlig siden ledelsen med sine opsjoner har interesser som sammenfaller med aksjonærenes.
Da står vi igjen med det første alternativet: ledelsen mener det ikke gagner selskapet at informasjonen kommer ut på nåværede tidspunkt.
Hvordan Skal vi som aksjonærer forholde oss til dette? Er det hensiktsmessig å jobbe aktivt for å presse frem informasjon som ikke gagner selskapet? Er det gunstig at selskapet må bruke ressurser på å trenering, slik det til stadighet hevdes? Resursser som vel heller burde vært rettet mot å sikre fremdrift?
Er enig i at vi som aksjonærer bør stille krav og være krtiske krtiske bare lurer på om vi noen ganger går for langt og ender med å jobbe mot våre egne interesser…
Kjell Makrell,
han eter bequerel,
han vet det ikke selv
men han gjør det likevel
Når selskapet prøver å hindra informasjon å komme ut kan jeg ikke se på det som noe annet enn negativt. Hvis noe alvorlig negativt har skjedd er dette meldingspliktig. Kan ikke skjønne annet når selskapet jobber så hardt for å skjule dette, hva enn det er.
Tror ikke det.
Det er ikke særlig sannsynlig. (Et eksempel på det er at arrogansen som tyter ut av ledelsen på podiet er en følge av at de er beklemt med kursnedgangen. Bare se hvor stressa haussere blir når kursen går ned og ditto baissere når kursen går opp - en menneskelig mekanisme, en slags måte å takle det på, et annet eks. er meg og posting av chart når kursen faller:) Bare nevner det i denne anledning siden det er et eksempel på en sannsynlig forklaring; som jeg da er ute etter på det første/hovedspørsmålet.)
De har en lang, stor gråsone de kan operere i. Så de blir neppe tatt og i tillegg er det vanskelig å ta, bare å ta ordet er vanskelig.
Dette er ikke heelt riktig.
Ledelsen har intenciv for å lav kurs i perioder ved bestemmesle av antall opsjoner og kurs. Incentivet blir større og større jo mer HC gir de dette dopet, styreverv og 2,3mnok til regnskapsjefen i årslønn. Med et mer balansert styre så hadde ikke ledelsen blitt så dopa og de hadde hatt vanskeligere for å stå på podiet og forkalre situasjonen - de hadde kanskje sluppet å “forklare situasjonen” fordi de hadde sendt meldinger ved passende anledninger med greie formuleringer og f.eks. forvarsel om nytt resultatoppsett ved Lugano.
åhh
Ja jeg har merket meg det, tidligere også når det gjelder omtale nav chartene dine:) Lurer du kanskje på å omplassere fra andre selskaper til NANO - bare du får den litt ned?
Ang. det med ennå ikke så lav RSI som sist og derigjen og sånt; grunnen til det er at vi denne gangen har hatt en lengre nedtur både i kroner, men spesielt tidsmessig . Dermed får RSI innimellom tid til å holde seg og delvis litt oppgang i RSI under en lang neddtur. Så for å justere for lengre periudoe, se da også på RSI med lengre periode - og du ser de kommer ganske likt ut, bunnene.
hipp
Ser det har kommet opp litt drodling om rasjonell grunn til Costas ambivalente guiding på faktiske forhold kort tid etter. Slik guidng bedrer shorterenes muligheten - de oppnår å selge dyrt for vi er jo gira på å kjøpe. Og når den kommunikasjonsmessige spradebassen Costa virkelig står der og koster oss skjorta, så dekker de billig inn shortsen sin. The missing link i denne argumentasjonen er jo at shorterene må vite mer enn oss; f.eks. at det kommer et overraskende nytt og endret måte å rapportere resultater på i Lugano-meldingen - som attpåtil kom i børsens åpningstid!! Finnes linken??
Et nytt selvstendig styremedlem som kan ivareta/påse hensynet den brede aksjonærmassen ville vært bra. Bare tisltedeværelsen av et utvilsomt komplett uhildet og straight up styremedlem uten godteri fra HC ville hjelpe.
Ledelsen har jo lenge nå sagt at de holder infoen inne så lenge som mulig, til det er fornuftig for selskapet å slippe de.
Da regner det er akkurat det de gjør.
Ellers så forbereder jeg meg på ett 2018 som 2017 var, turbulent og kursmessig skuffende i forhold til mine og mange andres forhåpninger.
Altså justerer tidsaspektet og sitter rolig.
Har ingen tvil om at det blir medisin av Betalutin i 3FL som et MINIMUM , så da er det bare å vente for meg.
Skulle så gjerne hatt mer å handle for nå, men når jeg ikke har det så forholder jeg meg bare rolig til det skjer noe av betydning.
Det sagt så tror jeg fortsatt dette året blir å by på større overraskelser enn 2018, både kursmessig og fundamentalt.
Vet bare ikke når det kommer
Hvis det er sånn at du sitter og beskylder meg for å hausse/baisse ut fra posisjonen min så tror jeg de fleste skjønner at det blir ganske komisk for å si det mildt, men når krybben er tom bites vel hestene.
Jeg har logget porteføljen min (og dermed også NANO-andelen) her på forumet og på shareville så lenge jeg har drevet med enkeltaksjer, hva med deg?
Jeg skriver hva jeg mener til enhver tid ufiltrert, så enkel er den saken.
Interessant å se at så mange har blitt mer kritiske til Costa så kort tid etter at jeg fikk tyn for det samme.
Håper Spot-On og andre fortsetter å grave hos REK og får ut det som er av info. Vi får uansett ikke vite noe av betydning fra selskapet.
God helg.
‘Ble medlem 15 minutter siden’
Elsker sånne folk, som ikke gjør research, at du har åpen portis. Det har ikke så mye å si
Alle som er her inne ønsker å forvalte pengene sine på en god måte. Det gjelder meg også.
Jeg var av de som kjøpte mine første Nano-aksjer på ulovlig lave nivåer, men jeg har også kjøpt langt over dagens nivå. Og jeg har solgt litt og kjøpt litt underveis, den siste tiden med godt hell. Mye penger i spill, men tåler 55 også.
Jeg er overbevist om at dette uansett er den beste investeringen jeg har gjort. Antall aksjer har vokst siden våren 2016. Er ingen trader, men har solgt litt på opplagte nedganger og kjøp tilbake litt lavere. Har aldri truffet toppene og bunnene, men noe midt imellom.
Forsøkte å selge på noe 64 på åpning i dag, men trakk den før kursen svingte opp dit igjen . Etter å ha oppsummert nå i kveld, sitter jeg rolig, men vurderer for første gang å låne penger for å kjøpe mer hvis den detter ned til 55 som ventet. Betalutin er medisin og har et marked. Det er bare et spørsmål om tid.
Vil påstå at @Savepig er av de mest ærlige og redelige her inne, så ett tips til nye HO-troll her inne: gjør LITT research før dere spyr utover tastaturet?