Morsomt med perspektiver. Når jeg så det tenkte jeg 1 år (begynnelsen av 2H til slutten av 1H).
Fin stigning. Men hvorfor er jeg ikke bare Happy?
For det første ligger kursen alt for lavt i forhold til hvor vi står nå. Den har kun gått fra vanvittig til utrolig lav.
For det andre har omsetningen de to siste dagene vært formidabel. Helt ute av proposjoner.
De som tror dette skyldes en «oppdatering» av DnB-analysen er på jordet. De kortsiktige sauene som følger slikt ville gevinssikret kursen langt ned på 50 tallet.
Her er det (kanskje dessverre) andre krefter bak. Fryken er selvsagt at selskapet nå blir kjøpt for glansbildet når vi går inn i registreringsstudien.
Fryken er selvsagt at selskapet nå blir kjøpt for glansbildet når vi går inn i registreringsstudien.
Men topp 20 har jo sittet stødig hele veien ned. Tror du de vil godta et skambud?
Forøvrig er jeg spent nå på om det er større aktører som er på vei inn, eller om det bare er tradere , shortskvis og algo som peiser på.
Det at du må poengtere at jeg kun har ett innlegg er billig hersketeknikk, et sted må man begynne, man får ikke 100 ferdigskrevne innlegg når man registrerer en konto her inne.
Hvis jeg skulle følge i dine fotspor så kunne jeg poengtert din sharp-ratio på Shareville.
Det jeg reagerer på er din “headline” måte å beskrive hva som har skjedd; DNB kom først på banen med en ny rapport etter at NANO hadde gått 15%. Det er totalt feil, men det fenger massene her inne.
Det DNB gjorde var veldig suspekt men rett skal være rett, problemet er at du utnytter dette til din egen fordel for å hause opp din egen posisjon her inne.
Nå beskriver du visst Costa som et blylodd, snakk om å snu kappen etter vinden.
Fint om du kan være litt mer konsekvent i navnene du slenger rundt deg, er det Daniel Ling, Patric Ling eller Patrik Ling. Du brukte alle tre i samme post.
Hvis det er korrekt at du er “all in” i NANO så er det skremmende, jeg håper oppriktig at du ikke går på en smell.
Hvis det blir emisjon i 2019 så kan det fort bli på en relativt lav kurs, og hvor mye rabatt som er vanlig å gi på biotech det vet jeg ikke, men rabatten i NAS var på ca. 10%. NEL var vesentlig høyere hvis jeg ikke husker feil.
Husk at DNB sitt kursmål opprinnelig var 135kr, så 80kr, og nå sist 110kr. Så DNB rakk på en måte å HEVE kursmålet fremfor å SENKE det i den siste rapporten, alt i løpet av 24 timer.
Har tenkt litt over den første «analysen» fra Dnb, som kom etter kveldsmeldingene om Costas avgang og forsinkelsen av Paradigme.
Etter min mening, hadde den en klar hensikt. Ved å dumpe kursmålet til 80 kr, ønsket de å skape panikk, dra nytte av forvirringen som oppsto, slik at folk panikksolgte aksjene sine for under 40 kroner. Bare tittelen på analysen kunne beskrives som et rent salgssignal. Det ble sikkert et godt bunnfiske.
At de, etter webcasten og en halvannen dag med oppgang, velger å korrigere «feilen» gjør meg uvel. Det er sleipt.
Når det er sagt, så kan kanskje isen under humalutin smelte fortere om oppgangen fortsetter? Selv om jeg er fornøyd med prioriteringen av Archer og Betalutin.
Er spent på neste uke! AACR neste søndag.!
Edit: Analysen hadde forøvrig motsatt virkning på meg. Beit tenna sammen og kjøpte.
Helt enig med deg her. Folk skal selvfølgelig være happy med rekylen, men at folk selger på disse nivåene er for meg uforståelig. Jeg kjøpte mine førstev aksjer på 99. Har kjøpt mye mer på veien ner og er godt belånt. Mye tap og disse to dagene gjør hverdagen litt lettere, men er ikke i nærheten av fornøyd. Om de personene som er så sikker på at dette går veien om 1,2 eller 3 år så er 60kr peanuts selv om du i værstefall må vente 3 år. Er egentlig ganske fersk i aksjehamdel men det jeg føler er at å begynne å trade nå med dette momentumet er farlig. For en stund siden når den lå rund 80kr så kunne jeg aldri fårestille meg at den skulle i ned i 60kr. Tenk at i desember 2016 så gikk emisjonen igjennom på ett blunk på 114kr. Hvor er vi nå i forhold til da? Jo mye nermere og sikkrere. Hva gjør så folk happy med 60kr??
Jeg er nok en av de, har investert alle mine sparepenger i Nano, og lånt en del og handlet mer for.
Har dessverre bare en bil, og ett hus og ingen hytte å selge.
Hadde jeg hatt hytte eller feriehus, evt andre verdier jeg ikke må beholde, så ville jeg sterkt vurdert å selge for å kjøpe masse mer, evt hvertfall belånt det max.
Er full av blåmerker etter daglig å ha kicka meg selv for å ikke ha midler til å handle for, spesielt nede på 40 og 30-tallet
Krydre det med innsidekjøp utover uka, så kanskje kursen er i hvertfall i samme fylke som fair?
Har ABG redusert sitt kursmål til 85.- igår? Leser det av «Pickins» på HO men fant ikke analysen…
Nei, det beholdt den uendret på 127
Kunne tenkt meg en kopi av oppdatert ABG-analyse, hvis noen har mulighet til å legge den inn
Jeg håper så inderlig du får rett i dine spådommer
Norges fremste finansavis har gått helt av skafte. I disse dager har man totalt skreve 10 settninger on NANO.
#me too
De linjene er et greit eksempel på at man ikke skal la seg påvirke for mye av hva som står i avisene. De har tydeligvis ikke dybdekjennskap til hva som har skjedd og skjer rundt selskapet.
Helt enig. Når man ikke har fått med seg stort mer enda Costa har fått fyken og DnB jekker opp kursmål etter å ha barbert det 24-timer tidligere så er det like greit at de ikke skriver så mye mer
Folk som hører på aviser og meglerhus som DNB tror jeg sjelden tjener noe penger, skjønner ikke at folk i det hele tatt bryr seg om “analysen” til DNB som er søppel. Skal man tjene penger på børs må man lese seg opp selv og sette seg inn i selskapet. Alle disse meglerne har alltid en agenda, enten for seg selv eller sine kunder. Prakteksempel på dette er “feilanalysen” som ble gjort nå nylig, bare amatører som selger slikt. De smarte derimot kjøper inn i “dumb money” som lemper ut.
Den voldsomme oppgangen vi hadde i dag tror jeg var mer enn saueflokk og shortskvis. Det er alltid folk som har innside. Overbevist om at “noen” viste god tid på forhånd at Costa skulle settes av og lempet ut i dagene før, vi så nedtrykket på de dagene var helt latterlig. Tilsvarende kjøpstrykk i dag med 30%+ opp får meg til å tenke at gode nyheter er rundt hjørnet. Kan være first patient dosed, partneravtale eller ny CEO med skikkelig track record som @Spot-On nevner kan komme neste uke.
Så får vi se om vi får en sell off inn i dumb money som kjøper når(dersom) nyheten kommer.
“Ungdomsskole mattematttikken”. Merk orddeling og leif.