Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Altså jeg begynner nesten seriøst å lure på om den analysen er en fake nå.

Den angir jo det gamle kursmålet til 127, men var ikke det gamle kursmålet til ABG 145?

Og språket i analysen virker jo som om det er skrevet av en femteklassing.

2 Likes

Hvor har dere analysen?

@Spot-On: Hva tror du konkret er grunnen til at Ling kom med den første dump-analysen og så den mer edruelige? Personlig glipp eller eller et “trade case” som meglerhuset ville kjøre?

Her er link:

Nei huff, merker jeg er sliten og jeg klarer ikke finne feilen. Noen andre som ser hva @anon21766851 peker på?

PS: DNB bruker oppgi seg selv på egne tabeller og grafer også.

5 Likes

Nvm me. Pekte på et lite stikk fra noen tidligere i dag.

Vennligst fortsett. :blush:

En liten artikkel om pasientinkluderingshastighet. Godt lesestoff for helga og verdt å grave rundt!

5 Likes

Nice find.

Har ikke dybdelest materien, men essensen er vel at det ikke ligger automatikk i at flere sites gir flere pasienter innrullert. Man kommer til slutt til et metningspunkt hvor hver nye site ikke vil pushe ut nok pasienter til å rettferdiggjøre hverken bryet eller kostnaden.

Til tross for at studien er generell og maler med veldig bred pensel, tyder studiet på at NANO ikke trenger flere hundre sites (som jeg antar BP har tilgang/kapasitet til) for å lykkes med innrullering. Det tar kanskje marginalt lengre tid å komme i mål, men man er tjent med færre og mer effektive sites, enn mange og etterhvert mindre effektive sites.

2 Likes

Nå må du ta kvelden med god samvittighet Spot-On… :slight_smile: Det har vært en artig/fantastisk uke vi har lagt bak oss . Sykt flott av deg å dele med oss det du har drevet med denne uka . Tenker på Bil/Hytte ( All-in er også måten og gjøre det på :slight_smile: ) samt at du har delt dine tanker rundt alt som har skjedd med Nano denne uka.
For en som ikke har mulighet til å være med på disse seansene i Oslo, være seg kvartalspresentasjoner eller som i går , så er det gull verdt for oss som ikke kan det at du(også andre) da formidler atmosfæren i lokalet . Jeg kan se for meg uttrykkene til de ansatte og styrets leder når du forteller … :wink:
Jeg har vært med siden sommer/høst 2016 ( har aksjer) og er vel en av dem som egentlig bare leser det som blir skrevet på div fora. Fulgt med på HO, men det gidder jeg ikke lenger… Bare vas der stort sett…

Det sitter friskt i minnet senhøstes 2016, hvordan kursen gikk da.:slight_smile:
Kanskje vi kan fortsette den gode stimen vi er inne i nå også til uka…?

Fortsett med det gode arbeidet du legger ned her på TI…
Tror mange setter pris på det…

14 Likes

Takk for link(er) til ABG- analysen, Inkognito.
Tar både den og Dnb-analysen med en klype salt.
Av typen Maldon.

En ting jeg lurer på, hadde det vært uetisk av Arne Kolstad å kjøpe aksjer i selskapet?
Han sitter jo med masse info og førstehånds kunnskap. Finner han ikke på aksjonærlisten, men hadde det vært meg som hadde vært i hans situasjon ville nok navnet mitt ha stått der tror jeg.

Min første post her, men har fulgt med en stund.
Det er grunn til å tro at DNB sin rapport/ anbefaling i går tidlig var prematur og basert på en meldt forsinkelse og foreløpig “sette Humalutin på hold inntil videre osv” som ble meldt onsdag kveld.
Husker ikke eksakt tittelen, men det var noe med "delayed (again).
Kritikkverdig av DNB og sende ut noe sånt før den meldte presentasjonen torsdag morgen, men basert på teksten i meldingene onsdag kveld var den ikke helt på jordet.
Inget forsvar av DNB det her. De burde ventet med å publisere den igår tidlig og de får ikke kred, av meg ihvertfall, for den snuoperasjonen de kom med idag.
Enuff said. Nå skal vi glede oss over utviklingen siden igår. Det varmer sjela å se at 50% tap er redusert til rundt 25%.
God helg til Nano- folket!

2 Likes

Den posten min havna litt ute av kontekst ettersom første posten (og mulignes flere etter det) tydeligvis må godkjennes før den blir synlig. Ser diskusjonen omhandler noe helt annet nå. Sorry for det, men fortsatt god helg til de som fikk være med når førstetrinnet av Nano- raketten fikk ny tenning idag.

5 Likes

Jeg og min lille helt Nocturne har masse til felles. Begge til knes i dritt, og det har vi vært lenge. dagen i dag gjør underverker. skål folkens

1 Like

Av og til må man zoome litt ut. Bla i TA.

På en dag som denne, hvor Marit Bjørgen annonserer at hun går sitt siste mesterskap, vekker det noen assosiasjoner på hvordan man reiser seg når man faller…

Lisa Rokjaers presentasjon på webcasten onsdag var en toppidrettsutøver verdig.

Men få har sagt det klokere enn Nelson Mandela:

“The greatest glory in living lies not in never falling, but in rising every time we fall.”

Mulig jeg er overfølsom, men jeg kommer aldri til å glemme bildene fra seierssermonien etter 15 km i Sotsji.

Webcasten fra onsdag er også i ferd med å feste seg.
Ønsker alle en god helg!

2 Likes

Han skal i hvertfall ikke bli beskyldt for bscktrading. Well done. Prost

2 Likes

Er webcasten fra onsdag ute noe sted slik man får sett denne? Fikk desverre ikke anledning til å følge med når det ble sendt.

2 Likes

Jeg har sendt en forespørsel til DnB der jeg ber de om redgjørelse for rettningslinjer i tilfeller som NANO. Som flere andre ble jeg tatt på senga når den første analysen tikket inn. Jeg hadde selvsagt forventet en oppdatert analyse etter at investormøtet var blitt avholdt.

6 Likes

Kunder kan i dette tilfellet ha tapt millioner av kroner på å prøve å sikre seg ut før kursen skulle rase videre.

1 Like

Dere som har lest noen tusen analyser:
Analysen fra ABGSC, med tilhørende regnestykke som ble postet her i går, baserer seg på det fundamentale når det kommer til verdsettingen. Har vi tilsvarende tall fra DNB? Det er jo ganske åpenbart at de vektlegger TA og/eller kortsiktige forhold i markedet slik de styrer på.

Når det er sagt; 80 var ikke et håpløst kursmål, men kun hvis vi ser noen måneder frem i tid.