Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Spot-on
Først må jeg få gratulere deg med perfekt timing! Deretter må jeg få kreditere deg for din åpenhet og ærlighet om det du har foretatt deg de siste døgnene! Hvem trenger vel spenningsromaner når vi har deg med oss! Så vil jeg få uttrykke min beundring for ditt mot. Enkelte vil nok lett kunne kalle det dumskap å satse alt, og mere til, på ett kort! Men som du har redegjort for, så har du ikke gjort dette i blide, men etter grundig graving og å ha lest deg opp på relevant fakta rundt selskapet. Slik alle kan og burde gjøre. At du i tillegg deler dine funn med oss andre er bare forbilledlig. Tusen takk!

Så får du heller tåle at enkelte her på forumet vil være misunnelig på din suksess. Som en forretningsmann fra mine hjemtrakte en gang uttalte; du må ikke glemme at dersom du skal være et vel ansett menneske i dette samfunnet, så må du klage din nød og uttale at «Joda, det går jo på et vis, men du verden som jeg sliter for å få endene til å møtes.» Er du derimot ærlig og gir uttrykk for hvor godt det går, da blir du raskt stemplet som kjeltring og løgner.»

Slik er det gjerne i et samfunn der misunnelsen er større enn kjønnsdriften. Janteloven har gode vekstvilkår i Norge.:wink:

Jeg håper at du fortsetter å dele dine funn og tanker med oss her på Tekinvestor. Ønsker deg lykke til videre med NANO og jeg føler meg rimelig sikker på at vi nå er ferdig med «stillebeltet» for overskuelig fremtid. Ny IR policy vil gjøre at vi får hyppigere oppdateringer fra ledelsen og bedre muligheter til å holde oss oppdatert om utviklingen i NANO. Gleder meg til utviklingen frem mot 2020. Og skulle våre veier krysses noen gang i fremtiden, så forventer jeg at du spanderer en øl!

Riktig god helg og nyt suksessen! Det er deg vel unt!

Ærbødigst
Londonmannen

22 Likes

Eller som min tidligere fysikklærer sa: det er menneskelig å falle, men umenneskelig å bli liggende.

1 Like

Spot on, herr Spot-on.
Jeg tror nok at de har hatt planer om å annonsere ny CEO samtidig som LC trakk seg. Men trolig har wash out rent kursmessig tvunget dem til å fremskynde prosessen og ta grep siste onsdag kveld og hasteinnkalle til møte torsdag formiddag, for å hindre massakre av kursen og at større eiere begynte å gjøre ting de siden ville angre dypt og inderlig på. Dermed har de måttet akseptere at annonsering av ny CEO ikke kom samtidig med fratreden av LC.

Hvis ikke ville helt klart en av ledelsen blitt satt inn som en midlertidig løsning. Vil ikke bli overrasket om ny CEO kunngjøres tidlig kommende uke, kanskje allerede mandag morgen.

2 Likes

Jeg tror det var en real fuckup. De har nok plenty kunder som har spurt om hvorfor i helvete de har anbefalt de å kjøpe NANO, den har jo sunket i 15 måneder. Jeg tipper mr Ling prøvde å komme i forkant av begivenhetene for en gangs skyld, men så hadde han ikke den nødvendige kunnskapen til å ta rett avgjørelse.

Jeg tror ikke de har rundlurt folk, men det finner jo myndighetene fort ut ved å se på kjøp&salg.

Kanskje DNB tenkte å vekte seg litt opp billig :crazy_face:

Klarer ikke glemme søknaden om dispensasjon oppi Costa sin fradredelse. Kanskje styret har planlagt dette byttet lengre enn vi har har trodd og at navn på ny CEO allerede er så godt som klart. Ren spekulasjon selvsagt.

Får vi ny CEO som er bosatt utenfor EØS så får vi endelig svar, evt. får vi se hva som dukker opp av navn når nytt styre skal velges på kommende generalforsamling :wink:

Ref tidligere postet bilde.

6 Likes

Fysikklærere din var også en klok mann!

Sykt spent på hvilket navn de plukker opp av hatten. Og hvor mye penger vil de legge i en ny CEO? Costa hadde en lønn på 7mill. Hvor høyt opp på hyllen vil de plukke fra?

Du er ikke den eneste som ikke kunne glemme den.
Jeg har prøvd å få innsyn i den søknaden gjennom flere henvendelser til Nærings- og fiskeridepartementet, og etter 1 måned fikk jeg til slutt svar at de har besluttet å avslå innsynet med hjemmel i “offentleglova § 13 jf. fvl. § 13,1.2.”. Med andre ord påberopes taushetsplikt (?)

Veldig rart all den tid det kun søkes om unntak fra bostedskrav :face_with_raised_eyebrow:
Regner med Wiersholm har lagt bredsiden til for å få den bestemmelsen til å gjelde. :slight_smile:

Har ikke klaget på denne enda, noen som vil jeg skal gjøre det?
Nå er jo Costa ute og infoen vi fryktet er bekreftet. Ser ikke grunn til å ettergå denne videre da situasjonen er noe forandret og selskapet har valgt å spille med ærlige kort.

6 Likes

Litt rart, men Archers Id-nummer

EudraCT-nummer 2017-004506-18

dukker bare opp på REK sine sider.
Og på bloggen til Savepig, da.
Både frontmasta og jeg har sveipet nternett for å finne studien igjen andre steder uten å lykkes.
Hvorfor det, mon tro?

https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=975918&p_parent_id=1009324&_ikbLanguageCode=n

Synes det er naturlig at innsynskravet avslås.

1 Like

Har lurt på det samme. (Den dukker bare opp min side fordi den er på REK sin side. :p)

Foreløpig er min mistanke at det rett og slett bare er tidslag, at informasjonen brer seg sakte utover i de synlige registrene.

Svar i telegramformat: Da gjør jeg det!

5 Likes

Merkedag på TI.
Spot-on og Vegar er enige og samkjørte!
Bestevenn-badge til begge?

7 Likes

Du skriver:

Deretter har du et (godt) resonnement, som fører frem til at du ikke ser noen annen mulighet enn at det nettopp søkes om unntak fra bostedsbestemmelsene for en ny CEO.

Det er den samme forutsetningen som ligger til grunn for at jeg mener avslaget er naturlig.

Man har naturligvis ikke krav på å vite hvem et børsnoterte selskap søker om disposisjon fra aksjeloven §6-11 for, før selskapet annonserer det selv.

Vel, det gir jo ingen mening at de skal kunne si “very soon” hvis de ikke har noen så og si klare?

Ett issue her er at ny CEO nå vil få ganske gode forhandlingskort og sannsynligvis mye bedre lønnsbetingelser enn hvis Costa fremdeles styrte skuta.

Selv om jeg var tidlig ute med å registrere meg har jeg ikke vært aktiv på forumet her. Sjekket i starten, men fant lite om NANO. Tenkte jeg måtte foreta en ny sjekk, Syns vel at HO har tapt seg litt i forhold til NANO den senere tiden, og tenkte som sagt at jeg måtte sjekke tekinvestor igjen.
La merke til Londonmannens ros av Spot-On, og begrenset meg dermed til å lese meg bakover på Spot-Ons innlegg. Det var jo mildest talt interessant for meg som har trodd at jeg var den eneste som fortsatt hadde NANO som dominerende investering, og som ikke er blitt svekket i troen på at det kommer noe stort ut av dette. Gjennomgangen av Spot-Ons innlegg levner ingen tvil verken om troen på caset eller tilegnelse av all den innsikt som det er mulig å oppdrive (og jeg har som kjent kun unntaksvis utdelt ros til medskribenter).

Mange kjenner jo min historie fra HO og Stocktalk, men ettersom det ikke ser ut til at Spot-On har vært med på disse fora så tar jeg kortversjonen her.

Min “karriere” startet tidlig åttitall. Forlot arbeidslivet år 2000 etter å ha gjort 8,5 mill på Opticom. Økte formuen til 35 mill først og fremst ved å gå “all-in” i CRU, men det endte med totalt mageplask under finanskrisen. Leksen burde jo være allltid å være fordelt på mange aksjer, men da NANO falt til 12 kr kunne jeg ikke motstå fristelsen til å gå “all-in” også der slik jeg hadde gjort i CRU. Så hvis Spot-On lurer på om det finnes noen som er galere enn ham når det gjelder aksjer, og nå bør jo det spørsmålet være besvart. Etter inngangen til 12 kr hadde jeg verken kjøpt eller solgt NANO inntil jeg ironisk nok kjøpte en del til 78 kr umiddelbart før det siste fallet startet for alvor.
Har en bra pott Photocure som jeg også fikk kjøpt på bunn. Ville egentlig kjøpt mer NANO, men ville ikke fått lånt til det formålet i Netfonds da man må ha diversifisering i porteføljen for å få kreditt av betydning. Når NANO falt som verst kunne jeg alltids trøste meg med at PHO holdt stand mens andre farmaaksjer raste nedover.

I tillegg til galskap så er det riktignok en annen faktor som ligger bak beslutningen om å være maksimalt eksponert (for en stor del indirekte lånefinansiert) i NANO. Det er mitt eierskap på 17 % av et unotert selskap som etter hvert vil få hele verdens flypark som kunde, og det med et patent vi ikke bare er alene om å kunne tilby. Det ligger også en know how i dette som gjør at det er helt urealistisk at det vil komme konkurrenter selv når patenttiden er omme. Om mulig er jeg enda mer overbevist om at dette blir en suksess enn at NANO blir det.
Fra nå av kommer jeg til å fortsette å lese her (ihvertfall innleggene fra Spot-On) og kanskje også å skrive noe her og mindre på HO.

24 Likes

Jeg tror innholdet i den søknaden var ganske sensitiv frem til litt senere den dagen du fikk avslaget om innsyn. Dvs frem til meldingen som kom på kvelden om LCs avgang.
Vil tippe at det nå er mindre sensitivt.

Det er sensitivt helt frem til kontrakt er signert og børsmelding sendt.

1 Like

Den infoen på REK sin side fremstår som skrevet av NANO, på samme måte som de selv oppdaterer på clinicaltrials. Det er enda ikke behandlet noe av REK.