Enig med Sparegrisen!
Dette er jo noe som garantert er på blokka, men da først etter den billigste og raskeste vei til markedet er funnet. Som et selskap med inntekter står de i en helt annen posisjon til å få kapital til å kjøre en basket study.
Mon tro hvilken timeline man kan tenke seg her?
Tipper Kolstad har til smør på grøten uansett.
Og Bruland er jo fremdeles både kreftlege og medeier i både NANO og Oncoinvent, han er bare ikke investigator.
Hadde jeg vært Kolstad ville ihvertfall ikke investeringen min vært bokført under eget navn. Heller gjemt det under flere investeringsselskaper.
Men vil tippe at det også kan være litt “interest of conflicts” eller omvendt som gjør at han ikke har aksjer.
Er det noen som har en formening om eventuell konkurranse fra annen immunterapi behandling? Immunterapi slik jeg har forstått kan gi mange muligheter, kan det da være en fare for at NANO møter reel konkurranse som gjør det vanskelig å kommersialisere produktet ?
Konkuransen i markedet finnes helt klart. Derav “holde kortene tett til brystet”- strategien som var medvirkende til LCs avgang. Basert på det lille jeg vet er derimot Betalutin et produkt som ikke bare fungerer bedre, men også er enklere å administrere enn nåværende konkurenter. Pasienten får også bare en injeksjon og de få bivirkningene er håndterbare.
Men. Man vet jo aldri hva som kan komme fra forskningen der ute i verden.
Timingen til @Spot-On som solgte familiehytta til fordel for NANO er noe for historien Men det gjenstår fortsatt å se om vi er genier eller idioter, vi vet det nok ikke før litt ut i 2020. Ikke misfornøyd selv heller etter ha vektet meg opp igjen samme dag
Ha en flott lørdagskveld!
Velkommen, 1 time gamle bruker
Hvilke kliniske studier tenker du på, spesifikt?
Nå bør man ikke basere sitt syn på produktet og selskapet på EN presentasjon uansett hvor sterk eller svak den er.
Ikke tvil om at den presentasjonen styrket Nanos tillit i markedet. Det ser vi jo på utviklingen i går og forgårs.
De som lurer på Betalutins styrke bør lese seg opp. Ikke se på en presentasjon og la seg påvirke av de som fremfører budskapet.
LC er vel godt eksempel på at man skal lese budskapet og ikke ansiktet/ personen.
Marco fremstår som solid han ja, men det gjorde også LC før han begynte med “any moment” og “in a few weeks” snakket sitt.
Velger derfor å se på produktet istedenfor personene når jeg vurderer mulighetene for hva Betalutin kan gjøre. Når det er sagt er jo seff personene også viktige for hvordan kursen utvikler seg på kort tid, men jeg er nå mer opptatt av at de får produktet til markedet. De personene som bør få æren for det den dagen det skjer står ikke på podiet og snakker.
“Any day now” -famous last words
JD er helt klart en nøkkelperson innen det medisinske, men det var ikke han vi snakket om nå. Kan heller ikke si jeg har sett han stikke hodet frem noe særlig. Han er en av de som bør høste applaus den dagen teamet bak Betalutin kommer i mål og kan kalle det et kommersiellt produkt.
Han har i likhet med Costa fått mye av skylden for kursnedgangen siden des 2016, men han er en av dem som virkelig bør få kred for at det i det hele tatt er noe som heter Nordic Nanovector nå.
EDIT: Nå ble jeg trolla frem til å fremstå som skeptisk til Nanos ledelse. Det er jeg ikke. Ledelsen er sterkere enn noensinne selv om Tone K trenger et smilekurs.
Det kan sikkert diskuteres om Lisa R har skyld i REKs avslag og at FDA bruker tid, men 8 land har godkjent PARADIGME og 13 sites i 6 land er åpne for innrullering. Det viser at hun i stor grad har fått til det hun ble hentet for. Innrullering tar tid, og det var forventet at Norge skulle starte ballet og de andre skulle komme etter hvert med fullt trykk. REK ødela den planen.
Marco Renoldi fortjener virkelig ikke å bli satt i samme bås som LC uansett om han har det kommersielle og ikke det prekommersielle ansvaret.
Dr Renoldi has served as chief operating officer since June 2016. He joined Nordic Nanovector in November 2014 as chief business officer from Shionogi, where he served as senior vice president and chief commercial officer in the EMEA Office in London from July 2012 to October 2014. Prior to that he served as executive director and international franchise head, oncology-hematology at Amgen, where he also headed the Italian affiliate as managing director. Prior to joining Amgen, Dr Renoldi held national, regional and global R&D and business roles at Novartis, Searle-Monsanto and Pharmacia. In his 30-year industry experience, Dr Renoldi has developed product lines and businesses, including start-ups, at country and international level. Dr Renoldi holds a medical degree from the University of Milan and an MBA from Fondazione IDI/Assolombarda.
Det som er av CAR-T nå fungerer ved CD-19 og det andre som kommer er BCMA. Altså helt andre targets. Og når vi snakker CAR-T så er det jo en bivirkningsprofil og pris som er mye dårligere. Pluss effekten er ikke så bra som det ofte blir utgitt som (se bilde under).
Keytruda + rituximab resultatet er jo en kombinasjonsstudie. Viktig å ta hensyn til historisk kontroll, rituximab som legemiddel alene og Keytruda alene (11%).
Keytruda alene har altså 11%. Betalutin alene har 64%.
Tenk hva Betalutin + rituximab kan gjøre.
Jeg er altså positiv
Dr S
Det er vel ikke tilfeldigvis deg som har utviklet den norske flyvaskemaskinen som jeg tilfeldigvis fikk se på TV her om kvelden?
Hva er dine tanker rundt kite pharma sin yescarta?
https://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/PressAnnouncements/ucm581216.htm
Er ikke aksjonær i Nano lenger(var med fra 23 til 46 for 1,5 år siden) , spør bare av ren nysgjerrighet
Larsmkl - jeg forstår ikke hvorfor dere leger ikke stiller kritiske spørsmål. Car-T er dyrt. Og det endrer immunsystemet permanent. Autoimmunitet er et stikkord. Hvorfor?
Copanlisib er jo legemiddelet som er nærmest Betalutin på ORR og CR. Hvordan vil konkurransen mellom de to bli, hvis/når Betalutin kommer på markedet? Er Copanlisib veldig mye dyrere enn Betalutin?
Kjenner ikke Copanlisib i detalj, men den har vel vært beheftet med noen stygge bivirkninger?
Vanskelig å si hvilke av Juno (Celgene), Kite (Gilead) eller Novartis sin CAR-T CD-19 som vise seg å være seg å være best. Flere som har en knapp på Juno, og at yescarta vil bli forbigått etterhvert av off-the-shelf CAR’s.