Jeg er ikke lege Molekylærbiolog all the way!
Men hvis valget er død så har du vel svaret ditt der?
Har du hørt om VAR2 pharma? Hva synes du?
Beklager skulle postet på biotek generell tråd.
Ja, enig med deg der. Døden eller leve - nobrainer som sagt for de fleste.
Angående Koldstads mulighet til aksjekjøp i Nano (utover at han muligens må regnes som innsider?)
Fullt så firkantet er det nok ikke, men opplysningsplikten om mulige interessekonflikter er blitt strengere med årene.
Legger ved en artikkel i Tidsskift for den norske legeforening fra i dag om temaet
Interessekonflikt M. Nylenna
Når interessekonflikter er oppgitt, kan de som leser studieresultatet selv gjøre seg opp en mening om betydningen av forholdet.
Og her en ganske lettfattelig artikkel fra Journal of the American Medial Assosiation (JAMA)
Conflict of interest in medicine
Litt interessant denne også:
Conflict of interest
"Conflict of interest in clinical research
Cancer Research UK has listed eight types of relationships between investigators and sponsors that constitute a COI (Conflict of interest) and these are as follows:
- Employment, directorship, or leadership position
- Advisory role (paid or unpaid)
- Stock ownership or options
- Any other direct or indirect financial interest (e.g., via rewards to inventors)
- Honoraria-payments for specific speeches, seminar presentations, or appearances
- Research funding
- Expert testimony
- Other remuneration (trips, gifts, in-kind payments, etc.)
…
In the US, the level above which a financial relationship is considered to be COI is 10,000 US dollars (USD) and in case of ownership of a company, at 5%.[7] It should be remembered that COI is determined by the amount or percent ownership (whichever is lower). For a large company like Pfizer, 5% of the ownership means an investment in few billion dollars."
Hva slags andre grunner til at Dahle evt ikke kunne kapitalisere før, skal jeg ikke ha sagt noe om
På lang sikt tror jeg på CAR T. Det er immunterapi, celleterapi og genterapi i combohttps://www.cancer.gov/about-cancer/treatment/research/car-t-cells.
Nei, riktignok har jeg viss evne til å finne opp ting, men har aldri gått videre med mine oppfinnelser. Sønnen til oppfinneren leder selskapet, og systemet gjør at ethvert fly som abonnerer på systemet (noe hvert enkelt flyselskap vil gjøre for den flyparken de har) til enhver tid vil ha up to date og nøyaktig informasjon om den retardasjonsevne flyene vil ha når de lander. Selvsagt en sikkerhetsmessig gevinst, men ikke minst sparer man en hel del drivstoff i det store bildet. Og når det regner på presten vil det dryppe på klokkeren. Havner alle verdens fly i denne poolen og jeg får 17% av fortjenesten så trenger jeg neppe ha fremtidige økonomiske bekymringer. Så dobbelt spenning for meg altså. Det eneste jeg fikk ut av CRU-eventyret før det kollapset var at jeg solgte en brøkdel av aksjene for å kjøpe meg inn i dette unoterte selskapet, og det var jo flaks oppi all uflaksen.
Ja, også åpner Betalutin opp for ny CD20 behandling… høres kanskje ut som en bagatell, men det er det altså ikke.
Foreløpig er det vel generert alt for lite preklinisk data til å konkludere om Betalutin reverserer resistens for terapier rettet mot CD20.
Mulig det er for tidlig å konkludere, men vi kan vel si at det er STERKE indikasjoner på at dette er tilfelle.
Dr S
Dette viser bare at det finnes flere veier til Rom, eller i dette tilfellet, til rikdom.
Har selv vært med på noen hyggelige «rakettoppskytinger» men grådigheten min har litt for ofte, uten at jeg har kommet meg ut på toppen. Hadde bla en meget hyggelig opptur med Golden Ocean da jeg så hva det økonomiske oppsvinget ville gjøre for bulkflåten. Gikk inn på kr 3,62 i 2003 og ble med til den toppet ut på kr44,-ish, men kom meg ikke ut før i januar 2008 i underkant av kr30,-.
Den største «luftballongferden» jeg har vært med på var HospiTel. Gikk inn i 1997 og var med på en sinnsyk himmelferd høsten 1999. Kursen gikk fra 2-3 kroner i august 1999 og passerte kr 100,- rundt nyttår 1999/2000 og toppet ut på over kr 140,- i Jan 2000. Selv om jeg gjorde gode penger på den, så kom jeg meg for sent ut også der. Men hva angår Hospitel så var det bare luft og ingen substans.
Tror nok NANO vil få en tilsvarende himmelferd, men da med langt mer substans. Vi gleder oss!
Ser at det nå lages baissetråder om konkurransesituasjonen rundt Betalutin og Nordic Nanovector:
Jeg anbefaler alle å tenke nøye gjennom hvem de stoler mest på:
Hedersmannen Dr Zinsani som stilte opp på CMD i fjor og gjennomgikk det terapeutiske landskapet:
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=67734784
Fra 21 minutter og utover.
Han sto forresten som medforfatter på denne artikkelen nettopp:
ELLER
Stoler dere mest på HO postere der man hele tiden lurer på deres mentale helse, og hvilken agenda de har i å påvirke kursen.
Minner igjen om at topp 50 har sitter ganske så stabilt gjennom en periode med dramatisk volatilitet i aksjekursen.
So, which therapy types fared best? Hematology, or blood disorder medications, were the clear winners, with a more than 26% chance of final approval. Infectious diseases and ophthalmology (eye diseases) meds rounded out the top three with 19.1% and 17.1% success rates, respectively.
Cancer drugs were by far the least likely to reach market, with a 5.1% chance of approval
On the flip side, 79% of cancer therapies that made it all the way to the application stage were approved on the first try—the highest first-attempt approval rate of any therapeutic space.
Spennende å se hvor nært vi ligger et sluttpunkt(relativt i biotektermer). Godkjent PARADIGME er siste hurdle , og med en randomisert studie som hensyntar dosering vil jeg si det er gode kort på hånda.
Vår gode @Savepig har jo egen sang, Å du gode sparegrisen min, av selve Alf Prøysen
Spent på hva som skjer til uka med Nano
Ja, det blir spennende å se hva som skjer. Spørsmålet er om handelskrigen mellom Kina og USA fortsetter å forsure det internasjonale markedet. I så tilfelle vil det ikke overraske meg om NANO etter 30% oppgang fredag, får en korreksjon.
Men det endrer ikke det solide inntrykket ledelsen gav torsdag.
Jeg vil heller ikke utelukke at der kommer melding om ny CEO til uken. Og dersom mine antagelser om at offentliggjøring av ny CEO i utgangspunktet var planlagt å skulle skje samtidig som Luigi meldte sin fratredelse, men at dette ble forpurret av wash out som skjedde onsdag, så kan en slik offentliggjøring kunne skje allerede mandag morgen. I så tilfelle tror jeg vi får en solid erstatter på plass, noe som vil dempe/ forhindre at en korreksjon inntreffer, og himmelferden fortsetter.
Uansett så tror jeg vi i ettertid vil se at vi kursmessig passerte et vannskille 5 april 2018.
Er det noen som vet om NANO skal gjøre noe på AACR ?
På hjemmesiden står det bare som en event uten noe mer informasjon.
Nja, pasienter innenfor 2FL vil som regel få ny behandling med Rituximab uansett, så det er ikke slik at disse regnes som resistens mot Rituximab. Prekliniske data sier forøvrig ingenting om Betalutin kan resensitivere kreftceller for CD20. Vi vet ingenting om den transiente oppreguleringen av CD20 som er observert i noen kreftcellelinjer vil forekommer i pasienter med FL eller om denne er nok til å resensitivisere pasienter som regnes som resistens.
Uansett er ikke målet med kombinasjon av Betalutin og Rituximab å resensitivisere Rituximab-resistente pasienter , men heller kombinere to terapier for økt terapuetisk effekt. Kombinasjon er lovende, men foreløpig syns jeg ikke man kan si at den åpner opp for ny CD20 behandling.
Dette er relevant. De har ikke sett på uttrykket av CD20 på de refraktære pasientene de allerede har behandlet gjennom 37-01?
Mye intressante innlegg her nå, så vil ta ansvar å senke nivået litt.
Skal være så ærlig å si at på fredag la jeg inn en salgspost på 20 dagers gjennomsnitt, tenkte å trade, og antok at den ville trenge 2 ganger i hvertfall på å bryte gjennom. Kom meg inn igjen, men tapte noen hundre nano-aksjer på å avvente å se om traden kunne bli verdifull likevell. ^^
Siden jeg er av inntrykk at NANO har hatt svært lav kurs, reduserte jeg antall aksjer jeg ville trade med, og er glad for det! Håper vi stabiliserer oss på mye høyere nivåer enda.
Edit, antok strengt talt at den aldri ville nå opp til 20 dagers gjennomsnitt for å være ærlig i løpet av dagen. =P