Du gikk alikevel ikke på smellen jeg holdt på å gjøre.
Etter meldingenen på onsdag om å legge Huma på hylla og utsettelsene la jeg inn en stoploss som så til de grader slo inn torsdag morgen. Heldigvis hadde jeg gått to runder rundt huset, en runde rundt naboens hus og en runde rundt meg selv og kansellert stoplossen før jeg fant senga onsdag kveld.
Er bare en småfisk som aksjonær. Kanskje ikke engang en småfisk, kanskje bare et ubefruktet rognkorn i det store bildet. Hadde likevel vært surt å bare la 30k gå i dass når magefølelsen rundt Nano fortsatt var god. Takker meg selv nå for at magefølelsen overstyrte alt onsdag kveld og at det ble en fin oppgang før helga.
Til de av dere som har god peiling på non-hodgins lymfom behandling. Hva vet dere om behandling med bendamustin-rituksimab-kurer? Masse bivirkninger, men god effekt? Noe av det bedre som brukes i dagens behandling?
Jeg får bare opp introen. Vet du om han skriver om Betalutin? Eller er det Zevalin eller det avregistrerte Bexxar har tenker på?
Jeg har sett andre artikler som foreslår Zevalin som førstelinjepreparart. Og 131-I merket rituximab har også blitt foreslått som førstelinjepreparat:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3109/10428194.2014.949260?journalCode=ilal20
Savnet av Bexxar er også stort blant de som kunne bruke det preparatet:
https://www.medscape.com/viewarticle/834879#vp_3
så RIT generelt har nok et potensiale som aldri er tatt helt ut.
Når vi vet at Betalutin har en bedre isotop enn både Bexxar og Zevalin, og i tillegg har CD37 som angrepspunkt, så er jeg overbevist om at dette blir godkjent medisin.
Synes det er spennende å følge dette sporet med det andre selskapet som bruker Lu177.
https://netrf.org/prrt-approved-by-u-s-food-and-drug-administration-fda/
Det bidrar forhåpentligvis til en større aksept for RIT. Xofigo baner vel også noe vei.
Angående Nordic Nanovector ASA - org. nr. 994 297 422 - søknad om dispensasjon fra bostedskravet i aksjeloven §6-11:
§ 6-11. Krav til styremedlemmer og daglig leder
(1) Daglig leder og minst halvdelen av styrets medlemmer skal være bosatt her i riket, med mindre Kongen gjør unntak i det enkelte tilfellet. Første punktum gjelder ikke statsborgere i stater som er part i EØS-avtalen, når de er bosatt i en slik stat.
(2) Bare myndige personer kan være styremedlemmer.
0 Endret ved lov 29 juni 2007 nr. 81 (ikr. 1 jan 2008 iflg. res. 23 nov 2007 nr. 1287).
Styrets medlemmer:
Ludvik Sandnes (NORGE)
Jean-Pierre Bizzari (FRANKRIKE, EU/EØS)
Joanna Horobin (USA, utenfor EU/EØS)
Per Samuelsson (Sverige, EU/EØS)
Gisela Schwab (USA, utenfor EU/EØS)
Hilde Hermansen Steineger, (NORGE)
4 av 6 medlemmer er bosatt i Norge eller EØS.
Siden det vil være mer eller lik halvdelen av styrets medlemmer som fortsatt er bosatt her i rike eller EØS selv om ett at styrets medlemmer byttes ut, så styrkes faktisk teorien om at denne søknaden kan være for ny CEO.
Det ville vært merkelig, og det ville betydd at LC sin tid var bestemt over for lenge siden, og lenge før kursen raste, som er en av hovedgrunnene de har gitt offentlig.
I dagene før søknaden er registrert (31 Jan) var kursen i overkant av 80.- uten noen tegn til at det var noen kommende kursras.
Da vil jeg heller tro at det var LC sin plan å flytte på seg, og at det krevde en søknad hvis han skulle ut av EØS. Da vil i så fall det ikke ha noen betydning nå.

Enig i det du skriver Vegar, men skjønner ikke hvorfor de skulle sende en slik søknad med mindre de vil bytte ut 2 medlemmer i styret eller CEO, med personer som er bosatt utenfor Norge eller EØS.
Kan jo også hende de ønsker å utvide styret med flere medlemmer.
I dag er de 6 styremedlemmer.
NovoNordisk har f.eks. 12 styremedlemmer.
Selskapet er i vekst og må vokse voldsomt inn mot realisering. Det er nok mange nye utfordringer allerede, og kommende når organisasjonen skal vokse, som man bør ha kvalifiserte styremedlemmer til å overse.
Meget godt poeng. Det kan heller ikke utelukkes. Det hadde bare vært positivt om vi fikk flere inn i styret, det hadde også vært meget positivt om disse var fra f.eks USA. Uansett synes jeg det er positivt med søknaden at Nordic Nanovector forhåpentligvis får flere tungvektere inn i styret eller en CEO som er i fra et land utenfor EØS.
Jeg håper på en ny CEO som snakker amerikansk, det hadde gitt mer anerkjennelse og oppmerksomhet fra Statene.
Hehe, hoppet litt i stolen.
Men det var nok litt for god til å være sant.
Foreløpig åpningsauksjon ligger fortsatt på 66,75 med volum 27k.
Det blir en spennende dag.
Sterk nedgang i USA fredag kveld, men nå er jo futten positiv og Asia har vært opp så det tegner bra for børsen. Altså ikke noe som bør hindre at NANO faller inn i mønsteret som tilsier at en aksje stiger tre dager på gode nyheter. Personlig tror jeg det blir langt mer enn tre dager. Er nok mange som nå ønsker seg en bit av denne aksjen igjen, mens det på den annen side begynner å tynnes i rekkene av de som kan tenke seg å selge. Men noe gevinstsikring vil det selvsagt være. Fall pga overbelåning og tvangssalg er nok nå en saga blott. Man skal i det hele tatt ikke undervurdere effekten av å ha fått redusert usikkerheten i aksjen drastisk, samtidig som det nå ikke ligger forventninger inne om snarlige nyheter.
Lykke til! Raketten vil nok fortsette oppover. Og blir volumet høyt også i dag, 2 mill+, så er det vel grunn til å tro at oppturen nå bli drevet av fond som posisjonerer seg. Det vil nok etterhvert fremkomme på aksjonæroversikten. Tvi, tvi!
Næringsdepartement ba i brev av 12. mars om tilleggsopplysninger til søknaden fra januar. Saken har altså ligget ca 6 uker i departementet før noe skjedde.
Det som er klart ut fra departementets praksis er at man neppe får unntak fra bostedskravet både for adm. dir og styret. Costa fikk i sin tid innvilget dispensasjon blant annet fordi han var italiensk statsborger i Sveits. Dersom teorien om at man feks søker amerikansk CEO stemmer, kreves det antagelig at ny CEO oppholder seg en del i Norge. og at dette dokumenteres.
Sandnes bekreftet ansettelse shortly to ganger på presentasjonen.
Dersom det er spørsmål om å bemanne styret med et flertall av utenlandske statsborgere kan man bare spekulere i hvorfor dette skjer nå. Under dette alternativet må ny CEO være EØS statsborger.
Ut fra åpningsminuttene så bør det ikke herske noen tvil om hvilke farmasiselskap på OSE som er i støtet. Omsetningen er så godt som fraværende i PCIB, TRVX og BGBIO, mens investorene tydeligvis kappes om å skaffe seg NANO aksjer. Kanskje ikke så veldig uforståelig. Selv om jeg skjønner dem som blir en smule grumpy. Tross alt har jo trenden vært negativ for NANO siden januar 2017 og i mellomtiden har andre bio selskaper tidvis hatt en eksplosiv utvikling, spesielt PCIB og BGBIO.
Selv sitter jeg også investert i begge de to sistnevnte og har tro at disse kommer tilbake, før eller siden. Men i dag tror jeg det nok en gang bli NANO som stjeler oppmerksomheten.
Det er flere indolente kreftformer enn follicular lymphoma som var med blant de første 64 vi har tall på så langt. 15 var behandlet for ‘marginal zone lymphoma’(8) eller ‘mantle cell lymphoma’(7).
Om en lege har anbefalt å prøve en medisin under utvikling for en annen kreft-form…
Bør pasient-grunnlaget og markedet for Betalutin vurderes med å inkludere disse i tillegg til 3FL?
Tror ikke disse går inn i PARADIGME.
Mulig man kan teste ut flere i ARCHER-1 som blir en fase 1/2 studie?