Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Det største “problemet” er at 15/40 Har vist seg å være uventet bra. Langtidseffekt. 20/100 trenger tid. Og tid trenger…tid. Betalutin er unikt. Garantert suksess? Nei, men vi har gode odds.

Jeg skal stå løpet ut. Håper vi trofaste kan samles til noen pils når eventyret er over. Tenk dere den dagen vi sitter med fasit, det blir magisk. Kan bli…

3 Likes

Sant,og derfor mener mange at de kunne gått rett til markedet med 15/40, når FDA vil teste flere doseringer. Misforstå meg rett, jeg er bombesikker på at 15/40 ville blitt en blockbuster hvis den kom på markedet på mandag, men de avgjørende myndigheter vil jo selvsagt at biotek-selskapene skal forske seg fram til de beste doseringer.

Vi får satse på at det blir penger nok i pluss på oss at vi kan ha en skikkelig Nano-feiring f.eks i feriehuset mitt i Spania eller @Nocturne sitt i Frankrike :sunglasses::grin::money_mouth_face::+1:

8 Likes

Her var det jammen mange som er skråsikkre på både CMA tidspunkt og at regulatoriske myndigheter nærmest pålegger selskapene hvilken doseringer de skal studere. Da er det greit å minne på at ingen, INGEN, av våre optimiske spådommer har gått i oppfyllelse.

3 Likes

Vel, i følge Nano selv så har de i dialog med FDA blitt enige om studieforløpet.
Da hører jeg heller på de enn diverse upålitelige, kronisk negative folk på anonyme forum.
Angående AA (som er FDA,s betingede markedsgodkjenning) og CMA (EU) så er det ingen som vet når de får, men basert på andre selskaper som har fått det, antall pasienter behandlet før de fikk det, og effekt og ikke minst bivirkninger de medisinene har, så kan man spekulere ganske greit.
Tross alt så er den beste måten å tippe når sånt kan skje, å se på tidligere tilfeller.

4 Likes

Enig her. Copanlisib fikk på bakgrunn av vel 100 pasienter. Det er ikke sååå langt frem dit. :ok_hand:

1 Like

Bbiter, jeg synes du bør lese info fra selskapet og prøve å ha litt tiltro til det. Du spekulerer for mye i noe du ikke kan framfor å forholde deg til det som faktisk kommer fra selskapet. Dermed finner du ut hvorfor studien er lagt opp slik den er.

2 Likes

Hørte på podcast 36 nok en gang, ting går sin gang og det tar tid… nøkkelord må vel være ha tålmodighet. Så tenker jeg vi er som småbarn og ønsker bekreftelse om og om igjen titt og ofte. At kursen har dalt, gir fordeler for de som har peng å kjøpe for. Selv ser jeg ikke på aksjekontoen, kan bli deppa av det…men er sikker på at en dag vil belønningen for tålmodigheten komme.

1 Like

Spekulerer jeg? Er det jeg som er sjefshausseren her?

Ser at noen mener at jeg er negativ, men selv synes jeg er realist, og det har jeg blitt på bakgrunn av Costas løsmunnethet og selskapets ikke-eksisterende infoplicy. Det eneste jeg har spekulert i er tidspunkt for neste emisjon som jeg tror blir enten Q4 i år eller Q1 2019.

1 Like

Mens du spekulerer i noe som er langt over ditt lønnsnivå og kunskap benytter andre anledning til å akumulere billige Nano aksjer. Det er lett for de som forstår Nano å trykke på kjøpsknappen!

1 Like

Spenstig at folk flagger posten min for at jeg synes overnevnte var en tøvete kommentar. Kanskje Bbiter kan forklare hvorfor han mener det vil bli en emisjon i løpet av det neste året?

1 Like

Sist de hentet inn penger hadde de ca. 500 mnok på bok og ved utgangen av 2016 var kontantbeholdningen 1018 mnok. Ved utgangen av 2017 var kontantbeholdningen 757 mnok.

M.a.o. var burn rate for hele 2017 ca. 261 mnok. Selskapet har guidet at burn rate kommer til å øke noe fremover. Hvis vi runder opp til 300 mnok for hele 2018 da vil de ha ca. 460 mnok igjen når vi skriver 31.12.18

Jeg tenker det er bedre å kjøre en emisjon mens de fortsatt har greit med penger på bok (som sist). Det vil være et styrketegn. Samtidig vet vi at de trenger påfyll for å sette i gang kommersialisering av Betalutin.

@Inkognito666 det var ikke jeg som meldte inn innlegget ditt. Man apropos kommentaren din, jeg er nummeret før avholds.

3 Likes

Språkbruken kan med fordel holdes på et saklig nivå så vi unngår at diskusjoner holdes på nivå vi ser mange andre plasser. Plutselig blir argumentene bedre også.

Jeg er forsåvidt litt enig med Bbiter i emisjonsspørsmålet. Jeg ser heller ikke for meg at det er ønskelig å kjøre en ny emisjon på ~114, så jeg tipper NANO ser for seg en hype rundt ASH og eventuelle andre ting rundt Q418/Q119.

Ingen fare for emi på disse nivåene eller alle nivå under forrige emi i allefall da?

Før siste emisjon var Paradigme-studiet finansiert. Siste emisjon var for å finansiere Archer-1. Når selskapet guider at de har nok penger til å fullføre Paradigme så klarer jeg ikke helt se logikken i at det skal komme en emisjon til i løpet av det neste året. Man kan regne noen millioner ekstra i noe forsinkelse og større Paradigme-studie enn planlagt, men selskapet sparer en del ved å droppe Affilutin.

På tross av mindre forsinkelser så ser jeg ingen grunn til å tvile på ledelsen. De første effekttallene fra Paradigme blir nok publisert på ASH 2019 og vi vil nok tidligst se en emisjon etter dette. Da forhåpentligvis til en kurs godt over det som var ved forrige emisjon (kr 114).

Kommersialisering av Betalutin gir LOA på 100%. Meglerhus operer med LOA på 45% i dag med kursmål 135kr. Hvorfor folk tror emisjon vil bli holdt på så lave kurser er for meg en gåte.

1 Like

Jeg synes det

Forrige innlegg: tastefeil

Du mener at de hentet inn en halv miliard for å finansiere en studie som skulle starte 18 mnd frem i tid? Ja vel.

Så hvorfor ville det vært rart å hente penger til kommersialisering og organisasjonsbygging (salg / marked / produksjon) 18 mnd frem i tid?

Ikke umulig at de smeller i vei en emisjon, men jeg ser ikke for meg at 2H 2018 er særlig sannsynlig. Et annet scenario er jo at de får i stand et partnerskap også.

Verdt å nevne at også tidlig markedstilgang kunne fått skuta til å flyte på egenhånd.

@BBiter: Dette er skjeivsetting. NANO var ikke av den oppfatning da, ved emisjonen, at de skulle utsette Archer slik de nå har gjort. Du biter i faresonen.

Emisjoner opp gjennom NANOs levetid er vel av de 2-3 tingene de har lyktes aller best i. Det er mye snadder de kan melde over en lengre periode for å forberede emi om de vil om det en gang blir aktuelt. Betinget markedsadgang og del-betaling fra partner vil også kunne utsette et evt. behov for emi. Emisjonsspørsmål for NANO er bare en dårlig LP-plate for tiden.

1 Like