Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Lenger opp i denne tråden er det klippet og limt fra Q4 presentasjonen.
Kontantbeholdning 31.12.2016 = 1018 mnok
Kontantbeholdning 31.12.2017 = 757 mnok

1018 - 757 = 261 mnok.

Hva er galt med kalkulatoren min?

God kveld godt folk… Har et spørsmål ang First pd annonsert. Når denne kommer (for det gjør den vel snart ?! ) så tenker jeg at kursen vil muligens gjøre et lite byks oppover, men hvor mye ??
Er det slik at det ikke vil bli noen særlig trigger lenger mon tro ??

1 Like

Sikkert masse technicalities, men når det kommer til stykket er det hvor mye cash de hadde for nøyaktig 1 år siden som teller. Tallet med 2 streker under er 261 mnok uansett hvordan du vender og vrir på det.

NANO blir bra, men dere er for optimistiske.

2 Likes

I området 10%.

På shareville skriver du at du forventer en burn-rate på 70-80 mnok i kvartalet fremover. Det blir jo ca. 300 mnok for i år. Altså det samme som jeg har skrevet lenger opp her. Og da er kassa nede i ca. 460 mnok pr. 31.12.18.

Hvis de mener alvor av å ta Betalutin til markedet selv må de begynne å bygge opp et langt større organisasjon enn det de har i dag. Og da behøves det mere penger. Mitt resonnemnet er at de vil begynne å komme små drypp med positive data / nyheter 2-3 mnd før de kjører ny emisjon, på samme måte som de gjorde høsen 2016. Dette tror jeg inntreffer senest mot slutten av Q1 2019.

Det vil være idioti å kjøre kassa tom ca. 1.1.2020 som du antyder, for så å hente penger. Ren gambling å vente helt til siste liten. Hvem vet hvordan markedet vil være da, kanskje vi er midt i en ny finanskrise (kredittkortgjelda i USA er jo spådd å kollapse og bite oss i rompa før eller siden).

2 Likes

Helt enig.

Videre er det meningsløst å diskutere tidspunkt for emisjon uten å ta hensyn til kursnivå. En eventuell emisjon vil komme når kursnivået tilsier at det er strategisk smart, mest sannsynlig etter en sterk stigning.
Dette bør forrige NANO-emisjon være et godt eksempel på.

PS: Det er langt mellom pre-kommersielle biotechs med 752.000.000,- på konto.

4 Likes

Kan jo tenkes at vedkommende er en av dem :slight_smile:

2 Likes

Tull. Er ikke på shareville.

Slutt å hetse folk som ikke er 100% enige med dere som har utropt dere selv til besservisere.

3 Likes

Var ikke forsøk på hets, mer en oberservasjon. Rart du ikke er på Shareville når du skriver:

1 Like

Spot linket til shareville, og ba om gjennomlesning;)

2 Likes

Nettopp. Takk @Oohbigbrain.

Vi som ikke bidrar med så mye, men leser mye, kan iallefall bedrive litt korrekturlesing;)

Jeg klarer ikke se hva det er som tilsir at Betalutin skal få betinget markedsgodkjennelse i 2018. Verken selskapet, analytikere eller regulatoriske myndigheter har gitt signaler om dette. Selskapet guider mot betinget markedsgodkjennelse i 2019, og har gjort dette i lang tid. Senest på presentasjon av Q4 uttalte Costa at Betalutin potensielt kan være på markedet om litt over 2 år, altså i 1H 2020.

Jeg vet bare om to legemidler innenfor onkologi, som har blitt godkjent på bakgrunn av resultater fra den aller første kliniske studien der legemiddelet ble utprøvd. Legemidlene jeg foreløig har klart å finne er Keytruda og Palbociclib. AA ble gitt på bakgrunn av utprøvning i kohorter med flere pasienter enn Lymrit 37-01 (173 pasienter for keytruda og 165 pasienter for Palbociclib. I tillegg hadde de et mer robust design enn ekspansjonskohortene til Lymrit 37-01 ( begge var randomisert), og inneholdt kun pasienter innenfor indikasjon de fikk AA for. Dermed virker Lymrit 37-01 mye mindre egnet enn til å evaluerer effekt enn disse to studiene.

Derfor ser jeg ingen grunn til å tro at Betalutin får AA før PARADIGME avsluttes. Påstanden om betinget markedsgodkjennelse i 2018 har blitt fremmet mange ganger, men jeg har enda ikke sett overbevisende argumentasjon på hvorfor det kommer til å skje.

6 Likes

Jeg sier ikke at det er overbevisende argumentasjon, men heller relativt sunn spekulasjon. Copanlisib ble godkjent på bakgrunn av vel 104 FL-pasienter i en ikke-randomisert fase 2 a/b studie. Min første tanke var at dette studieoppsettet var veldig likt vårt NANOs 37-01, og at veien frem dit ikke er SÅ vanvittig lang. Kommentarer til dette?

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/hon.2437_107/full

image

Noe forskjell på inklusjonskriterier ved at man hadde krav til minimum to tidligere behandlinger. 37-01 inneholder ganske mange som oppfyller dette kriteriet, og PARADIGME vil høyst sannsynlig ha det samme kravet.

Methods: Patients with indolent B-cell non-Hodgkin lymphoma (follicular [FL], marginal zone [MZL], small lymphocytic and lymphoplasmacytoid/Waldenstrӧm macroglobulinemia) and relapsed after, or refractory to, ≥2 prior lines of treatment (including both rituximab and an alkylating agent) were eligible

1 Like

Du er så høy på deg selv @Spot-On at du evner ikke å se at vi er enige om noe.

4 spørsmål til deg:

1. Hvor mye cash hadde NANO pr. 31.12.2016 ?
  2. Hvor mye cash hadde NANO pr. 31.12.2017 ?
  3. Hva er differansen mellom disse tallene ?
  4. Forutsatt at de ikke kjører en emisjon i 2018, ca. hvor mye cash forventer du at NANO har pr. 31.12.2018 ?

Men når selskapet selv sier at de er fullfinansiert frem til 1.1.2020 er ikke ensbetydende at de kommer til å vente til da med å hente inn penger. Det ville vært idioti å sette seg selv i en slik situasjon.

Å hei og hå for et volum. Noen handlet på rea.

Er bunnen nådd? Her gikk det i allefall en del aksjer :slight_smile:

1 Like

Vær forberedt på en solid bulltrapp og feilet test av 65–67 nedenfra, lov å holde noe krutt tørt.

Nysgjerrig på om denne aksjen har vært mye omtalt på diverse investorstuer i helga?

2 Likes

How-About-No-Bear

5 Likes

2 Likes