Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Muligheten er der - i aller høyeste grad, men det blir jo bare spekulasjoner.
Tanken var vel at hvis han var interessert, så ville det være svært galant om han og Luici Costa nær vekslet stafettpinnen i døren - den ene på vei ut og den andre på vei inn. Det hadde vært fruktelig smud. Nå ble det jo ikke slik, men det kunne forløpt slik - all den tid HealthCap sitter som en vakker edderkopp i nettet med klørne godt plantet i både NANO og Andrew Kay.

Alt er mulig. Everything is on the table.

1 Like

Vi har lyst på biffen din , @Biff !

2 Likes

Der fikk vi jammen bruk for :cut_of_meat: emojien og

6 Likes

folk er jammen meg utålmodige. slapp av. 30.mai er bare noen uker til.

Litt forvirret av dagens sluttauksjon.
På grafen hos Nordnet står det at det ble solgt 37 775 aksjer i sluttauksjonen, deretter terminkontrakten på 20 000 aksjer.

Når jeg summerer opp aksjene som ble solgt i sluttauksjonen kommer jeg fram til 21 230 aksjer. Hvor er de siste 16 545 aksjene?

Nå blir jeg sykemeldt…om to år.

2 Likes

GF du tenker på? At de annonserer CEO da?

Innlegg av: LinPiao (04.05.18 15:14 ), lest 444 ganger
Ticker: NANO
RE^1: Nano: Møte i REK
Nyhetsbyrået TDN meldte 5.april:

• Vi hadde håpet å ha Oslo-senteret åpent i desember. Nå som studien har blitt godkjent, kan vi forhåpentligvis ha senteret åpent innen de neste seks ukene,(rettet fra seks månedene),sier Rojkjaer.

Altså 17.mai. Da er det synd at Nano i dag informerte om første stilleperiode fra 16. til 30.mai.

Sakset dette i fra HO forumet siden @Dunkel mente å huske noe slikt.

Med stilleperioden så gir de seg en hendig liten pause mellom 17 mai og q1 der de uansett ikke kommer til å svare på alt mulig mas i det tidsrommet.

1 Like

Hvis de mener informasjonen er sensitiv så melder de den. (Den er HELT KLART sensitiv). Dette med at de vil børsmelde sensitive ting har jeg for sikkerhets skyld klarert med IR hos NANO.

1 Like

Absolutt, mente ikke så tvil rundt at de børsmelder børs-sensitiv informasjon.
Men at der er referat fra LR om 6 uker forhåpentligvis fra 5. april. I hvertfall henvises det til det.
Er ikke intressert i diskusjon rundt hvorvidt de børsmelder sensitiv informasjon eller ikke, siden det er selvsagt de gjør det om de vurderer det slik.

Obs. sitatet som anvendes har ‘forhåpentligvis’ og prater om ‘åpne sentre’ noe som ikke kan leses som at hun sier ‘FPD’ meldes da, men kort etter.

1 Like

Hva mener hun her? Hvilket studie har blitt godkjent?

Forsøkte å lete frem artikkelen, og ser ut som HO kan ha feilsitert.

Såfremt der ikke eksisterer en annen artikkel en plass jeg har oversett.
Skal spørre vedkommende på HO.

1 Like

Hun mener at paradigme har blitt godkjent i Norge av Legemiddelverket. Det ble godkjent i mars en gang… Videre sier hun at de håper å ha norske sites åpne ingen 6 uker (17 mai). Da prater hun om REKgodkjenning. Begge godkjenningene må på plass før de kan åpne sites.

2 Likes

Tenker litt på dette med ny ceo. Har selv innstilt meg på at dette kan drøye litt ut, ettersom en internasjonal biotek ceo med masse erfaring ikke henger på trær. Skal derfor være happy om vi får melding om ny ceo i H1.

Men det er noe som skurrer. Hvorfor sier styreformannen «shortly»? Og hvorfor tar det 2 uker før de gjør om Kvåle til midlertidig ceo? Var det en som stod klar i døren, men som glapp i siste øyeblikk? Eller bare sløvhet? Igjen, ingen hype eller bais herfra, men det er jo absolutt et samtaleemne verdt å diskutere, da denne personen skal være svært delaktig i Nano sin fremtidige suksess.

Sandnes sier selv at han sa shortly fordi NANO er såpass attraktivt for internasjonale ledere at de tror det kommer til å gå fort å finne en kvalifisert CEO. Selskapet er dog ikke i noe hastverk med dette arbeidet siden det ikke er der skoen trykker akkurat nå. Vi kan derfor forvente at de velger den absolutt beste kandidaten til å ta NANO til markedet.

De innsatte Kvåle som CEO fordi de trengte en til å signere årsrapporten.

Jeg tror ikke det er sløvhet, men jeg tror vår uvitenhet om prosesser internt i globale selskaper kan bidra til at vi ikke klarer å beholde roen. 2 måneder blir lang tid om man konstant fokuserer på noe.

NANO er forøvrig i dialog med flere kandidater as we speak. Disse kan ha oppsigelsestid/karantene osv, noe som kan gjøre at de ikke vil tiltre før om mange måneder. Tålmodighet er det eneste som hjelper.

13 Likes

Du er inne på et poeng der fornybar. På forumene har vi det så travelt at vi er nødt til å ta i bruk helgene, hver helg. Overarbeidet?

Enig med @Fornybar - venter heller 1-2 måneder til på en CEO med tyngde fremfor en som skal inn kjapt for å tekke oss aksjonærer.

Med det sagt kommer det til å bli vann på spekulasjonsmølla hvis det blir en internasjonal kapasitet. Hvilke nettverk har han? Hvilket selskap kommer han fra? Kan han jobbe som muldvarp for BP ifht. et oppkjøp?

Gleder meg til fortsettelsen :joy:

4 Likes

Satser på at du har rett der-sikkert en som er plassert av BP for å lure styret og oss til å selge for bare 8-900 kr aksjen… :rofl::grin::moneybag:

3 Likes

900kr? mangler du ikke en null i det tallet? :money_mouth_face:

2 Likes