Sponsor utarbeider protokoll som må godkjennes av REK og Legemiddelverket for klinikk i Norge.
Konklusjonen er gal. Det er ikke Nano som er forskningsansvarlig.
Ser du sier det, men hvorfor kan du ikke enten motbevise det jeg viser til eller begrunne dein egen påstand? Det du skriver gir meg jo ingenting??
Les tråden de siste månedene så finner du svaret der
(Jeg støtter for øvrig @FakeNews helt ut i at ingenting skjer i noe land før REK godkjenner Norge).
(vær obs på at flere innlegg kan virke merkelig da en bruker fant det for godt å ødelegge tråden med å slette alle sine innlegg, men tror ikke vedkommende hadde mye info som var spot-on uansett, så det går sikkert greit).
Ja… siden den gang er kursen drattet med mere end 50%
Du kan høre på hva Lisa R sa på forrige presentasjon når Costa fikk sparken. Arne Kolstad er forskningsansvarlig i Norge. I UK er det feks Tim Illidge. Hvis du fortsatt er i tvil så kontakt REK Sørøst.
Hoi du Glennh1… Poenget med mitt innlegg var vel bare å illustrere for dem som er litt nervøse hva aksjekursen nå er på og hvorfor den er det… Det er jo ganske så klart nå hvorfor kursen er der den ligger. Costa sine hauserop som var helt på jordet , og den lange tausheten som ble fra Jul til langt ut i April mnd. Nå klarer jaggu meg folk å se negativt på at vår styreleder vil gå av . Han går vel av for at det skal komme inn en “litt” mer kompetent kar/dame som har litt mer erfaring fra BF tenker nå jeg. Det må da være positivt.?!
Nei , etter den Paradigme oppdateringen Nordic Nanovector hadde nå i April, tenker nå jeg at vi er On Track så det holder…
REK må jo ha blitt godkjent nå og da er vi snart i gang med FPS…
Kjøp litt aksjer du @Glennh1, så får også du en fin Julegave i år tenker jeg …
Glennh1 har historie fra HO. Den var ganske omfattende, før den ble redigert… Et forbedringspotensiale, kanskje?
Edit: har selv historie fra HO.
Skjermdump vedlagt.
Jeg er ikke ute etter å ha rett, bare for å understreke dette. Jeg håper alt god for mine investeringer i Nano!
Syns bare det er merkelig at de ikke har fått FPD nå som 10 ?! land har godkjent studie protokollen men IKKE i moderlandet.
Av den enkle argumentasjonen så må dette være pga Norge av en eller annen grunn. Og derav min påstand riktig… (men for all del. Ta diskusjonen)
6 mnd har gått siden første land har godkjent UTEN en eneste pasient behandlet. Og da med et så godt produkt som Betalutin. Nekter å tro dette har med sponsor og rekrutering å gjøre.
For vist “dere” har rett, og jeg feil så har Nano et alvorlig rekrutteringsproblem.
Så ja. Brannfakkel sendes videre. Selv velger jeg å tro at alt henger rundt Norge og REK før FPD blir gjort. (Lik studieprotokoll)
Det er 5 mnd siden desember, ble første land godkjent da? Mente å huske det var i januar
Mulig jeg tar feil.
@F-Tosca ja jeg husker godt den Glenn1 fra HO, et skikkelig troll! Er det samme fyr her?
Mener vi fikk et ganske avklart svar fra lisa på forrige webcast på at studien kan gå i andre land selv om den ikke er godkjent i norge. Deler dine bekymring rundt rekruttering i andre land. Med 10 aktive sites burde vi vel vært i gang nå? Selv når man tar høyde for screening/predosering.
Oilimp, jeg vet ikke om det er samme person. Men synes tonen i innleggene ligner…
Vurderer rapportering. Men satser, inntil videre, på at det finnes et forbedringspotensiale.
Som feks linker med fakta, Glennh1?
Ja, ser nå at hun er ganske klar i sin oppfatning. Må si jeg fremdeles er litt skeptisk til den uttalelsen tatt lovens ordlyd i betraktning, men det ville jo på den annen side være rart om hun tok feil. Jaja…liten forskjell for min del. Er long uansett.
Feb første land godkjente for rekrutering…
I tillegg hadde de planlagt å ha en “investigator meeting” i slutten av april, hvor de skulle møte alle som skulle kjøre studien i respektive land på én plass.
Kall det gjerne en kick off.
Dette er 3 mnd siden. Hva har du å si til det @FakeNews ? Du påsto det e 6 mnd siden første land godkjente?
Ut fra min forståelse av loven og veilederen så er det klare utgangspunkt/hovedregel at et norskbasert forskningsprosjekt/studie måtte bli godkjent i Norge. Veilederen uttaler at: “Dette er særlig viktig for at man ikke kan unndra seg myndighetsregulering av forskningsprosjekter, ved å legge forskningen til land med mangelfull regulering av medisinsk og helsefaglig forskning, herunder mangelfull beskyttelse av forskningsdeltakerne”.
Som sagt; det skurrer for meg at Paradigme med 130 pas i denne sammenhengen skulle være å anse som et stort multinasjonalt prosjekt. Det er heller ikke slik at de ulike landene skal forske på ulike deler av en større helhet. De skal kun gjennomføre tester og det er ikke en gang gitt at alle kommer til å behandle noen.
Dette:
synes jeg strengt tatt underbygger at Paradigme er ett forskningsprosjekt styrt fra Norge.
Igjen, jeg mener ikke å sitte på noen fasit, men vurderer ut i fra den viktigste kilden for beslutningen. Det er ikke like lett å bare stole på NANO 100% lenger når det kommer til akkurat dette. De har vært upresise, så jeg mener muligheten for at de har forstått noe av det regulatoriske feil er til stede.
Skummelt å være long i en aksje hvor man mistenker ledelsen for å ikke kunne de mest basic regler for klinisk utprøving?
Du vet at dette er noe de hadde fått klarhet i ved en liten tlf til REK for 3 år siden?
Har NANO, på direkte spørsmål, svart avkreftende på at de trenger godkjennelse av REK for å behandle pasienter i utlandet? Evt. hvor og når?
Paradigme oppdatering
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=86064349
00:38:54
Can you dose any patient in Paradigme before REK have made their descision?
Lisa: You can, it all depends on the national helth authority and ethics comittee approval. So REK is for Norway but obviously in other countries, once you get the approval you can open the study.