Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

@sparkonge
Kort oppsummert:
Nano sier de ikke vedkjenner seg denne mail fra REK

REK:

NANO:

4 Likes

Det var skrevet en mail fra IR, hvor de kunne starte opp.
Noe som betyr:

1. Rekruttere til oppstart av screening/behandling når godkjennelse forligger, eller
  2. Screening til behandling kan begynne i utland, men ikke behandling, eller
  3. Behandling kan starte i utland.

Fant det logisk ut fra teksten å anta at det var alternativ 2 som gjaldt.
REK har skrevet til en person her på tråden i mail at ingen behandling eller for-behandling kan starte i noen land før deres godkjenning foreligger.

Var mye skriverier om dette for et par måneder siden her på tråden.

Hva som gjelder vet ikke jeg, og jeg vet ikke om personene som har uttalt seg(LR, IR NANO, eller REK saksbehandler) har korrekt tolkning av relevante reglement(og hva som ‘trumfer’ hva slags reglement).

Ser det ble vist bilder her mens jeg skriver. =) Flinke skribenter på TekI! =)

Tror uansett det er lurest å holde blikket festet lengre frem enn dette, det er usikkerhet som skaper kjøpsanledning. Men ellers tolker jeg det som krusninger og ikke årsak til å bruke for mange kalorier på.

5 Likes

Nå synes jeg du overdramatiserer og forenkler…

Innen de fleste bransjer, og i juss generelt, så er det helt normalt at svarene ikke er svart/hvitt, noe som kan resultere i at det oppstår feiltolkninger som korrigeres av eventuell kontrollinstans. At dette er de mest basic regler er din påstand. Det kan dessuten tenkes at de var fullstendig klar over dette, men at de, da endringssøknaden ikke ble godkjent, har forsøkt å få lov til å starte opp i utlandet på tross av det. (Noe jeg forsåvidt ikke er overrasket over, tatt i betraktning av at avslaget på endringssøknaden virket meget formalistisk begrunnet).

Det som postes over her anskueliggjør vel egentlig at tolkningsrom foreligger. Holder med @studenten86 i at nr 2 synes mest sannsynlig for det er vel ikke slik at det forefinnes flere forskningsansvarlige institusjoner for Paradigme i andre land?

For meg er det ikke all verdens dramatikk i dette. Forsinkelsen er meldt og denne regulatoriske årsaken synes vel bedre enn at man sliter med å få inn pasienter.

5 Likes

Her er en forelsningfra universitet i Oslo. Den handler om Rek.

2 Likes

Hvorfor skulle man ikke slite med å få inn pasienter?

Jeg har ikke sagt at man ikke skal det. I hvor stor grad legemiddelselskaper skal slite med å få inn pasienter vet jeg ikke, og det vil sikkert variere, men det er en helt annen diskusjon.

Foreslår at du leser innleggene mine om igjen og tar kontakt med REK Sørøst.

Hun sitter i REK Vest og har hverken peiling eller noe med dette å gjøre. Dette er spam

Jeg henvendte meg på generelt grunnlag med mitt spørsmål til REK uten å nevne Nano. Jeg bor i Bergen og mitt kontaktpunkt i REK er derfor REK Vest. Ikke noe mer komplisert i det. Reglene er de samme for alle REK regioner og uavhengig av sak/selskap. Spam den du :clown_face:

2 Likes

Foreslår at du tar deg en pause Livredd. Usaklig og trollete oppførsel på deg nå. Tror ikke du skal påta deg rollen med å vurdere hvem som blir tildelt oppgaven internt med å besvare henvendelser i REK og heller ikke å vurdere kompetansen til de ansatte der.

4 Likes

Her er det småtroll og større troll. Og de troller om REK godkjennelsen. Selvfølgelig er den i orden.
Annet hadde vært meldepliktig.
Jeg har satset 80 k aksjer på det og andre positive signaler…

5 Likes

Hm, merker at det klør i REK-tålmodigheten. Teller dager… Tre uker fra 26. april blir 17. mai.
Minus inneklemte fridager, kanskje pinse?
Men tidsnok til Q1.
Stillhet klør, også.
Forslag til andre ting som kan telles?

Har man tro på produktet blir man sittende. Mange gjerdesittere som er klare til å hoppe på aksjen når de tror det snur.

6 Likes

Er stort sett en tålmodig fyr, men nå begynner selv jeg å kjenne det, så jeg forstår at folk gir opp, og det er nok ikke så vanskelig for de store husene å kjøre kursen i dass hver dag.

• De guider FPD i H1, altså har man potensielt 1,5 mnd igjen å vente på den meldingen.
  • En eventuell REK godkjenning (eller avslag) vet man ikke om blir meldt, men dette vil være mulig å tracke på REK sine sider, når referat fra møte postes der. Tipper det blir postet en gang i neste uke.
  • Ny CEO hadde jeg håpet ville bli annonsert før q1, med tiltredelse 1.juni. Etter at det ble kjent at styreformann gir seg, må vi nok vente på at ny styreformann blir annonsert, før ny CEO kommer inn dørene.

Grunnet silent period gjeldene fra onsdag, så blir det nok stille frem til q1. Til gjengjeld håper jeg det slippes noen positive bomber i forbindelse med q1.

3 Likes

Takk for ny tube, diffish! Øybeboere trenger jo tålmodighet. Og solkrem til panserhuden!

Fornuftig tenkt om tidspunkt for utskifting av mannskap, Hallakis.
Selv henger jeg på innsiden av rekka med nyutviklet panserhud.:space_invader:

1 Like

Merker at dette med posisjonsstørrelse er sykt viktig for meg og hvordan jeg agerer i en aksje. Er nesten trist å se hvor liten andel av portisen min som er i NANO akkurat nå, men samtidig sitter jeg fjellstøtt med de tross alt mange kronene det utgjør for min del.

1 Like

Har forstått det sånn at de vil komme med børsmeldinger også i stilleperioden hvis det dukker opp børssensitive ting ala FPD og andre ting?
Mulig jeg tar feil da, men har jeg ventet til nå så er de 14 dagene stilleperiode en tur i parken for meg :joy: :+1:

5 Likes

Tenker du deg inn med mer om visse ting blir avklart?

Ser du har god tro på Omeros!

Har vært inne siden starten av 2017, så etter 1,5 år med venting, skal jeg klare 14 dager til jeg og :joy:

2 Likes