Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Jeg liker NANO tråden om natten.
NANO er

Unnskyld at jeg skrev litt om ting som ikke betyr noe.
Håper ingen ble sinna.

1 Like

Det er ikke første gangen jeg blir beskyldt for å ha tapt penger i aksjen, men NANO er faktisk en av de aksjene jeg ikke har tapt penger på :joy: (fordi jeg aldri har kjøpt)

Setter nå pris på all gratisreklamen disse trollene gir da, er flere som har blitt medlem her pga dumme innlegg som disse.

5 Likes

Hvis du kjøper nå så får du råd til å sette ned prisen på medlemskap i flere år fremover :wink::hushed: hauss, hauss

2 Likes

Er ikke dette sømløst?
Iallefall med nesten usynlig søm.

Forskningsprosjekt

Lymrit 37-01: Radioimmunterapi med Lutetium- (177Lu) lilotomab satetraxetan (Betalutin) ved non-Hodgkin lymfom

Vitenskapelig tittel:
Lymrit 37-01: A phase I/II study of lutetium (177Lu)-lilotomab satetraxetan (Betalutin) antibody-radionuclide-conugate for treatment of relapsed non-Hodgkin lymphoma.

Prosjektbeskrivelse:
Betalutin er en ny form for radioimmunterapi. Betalutin gis som en enkelt dose og binder seg til kreftceller og normalie hvite blodlegmer. Studien har pågått siden 2012 som en fase I/II studie (kallt part A) der ulike behandlingsregimer har været testet ut. Studien utvides nå med en fase IIb arm (kalt part B) der 130 nye pasienter skal bli inkludert. Prosjektendringen ble søkt REK 13.11.2017. REK avslo søknaden i brev av 28.11.2017 og ba prosjektleder om å søke om forhåndsgodkjenning av part B delen av studien. I tlsamtale med REK 16.03.18 ble vi bedt om å kun beskrive part B delen av studien i søknaden om forhåndsgodkjennelse. I henhold til REK sine instrukser sender vi derfor inn prosjektsøknad for part B delen av studien. I part B vil man sammenligne effekt og sikkerhet av 2 av doseregimene med lilotomab og Betalutin som er prøvd ut i part A i en randomisert fase IIb ekspansjonsarm. Utvidelse med denne fase IIb delen vil gi et bedre datagrunnlag for valg av dose for videre studier.
(Prosjektleders prosjektbeskrivelse)

5 Likes

Det virker jo som REK har gitt seg på at dette er et helt nytt prosjekt som var vurderingen i november:

Komiteens vurdering
Endringer av pågående prosjekter skal søkes REK, jf. helseforskningslovens § 11. Dersom endringene av prosjektet er så store at det må anses å være et helt nytt prosjekt, kan REK bestemme at det må søkes om forhåndsgodkjenning etter helseforskningslovens § 9, jf. § 10, på nytt.
Komiteen mener den nye armen av prosjektet i realiteten utgjør en ny selvstendig studie, og at det dermed må søkes om forhåndsgodkjenning etter helseforskningslovens § 9, jf. § 10.

2 Likes

Ikke at jeg mener det gjør norn særlig forskjell, men slik jeg oppfatter det mener fremdeles REK at Paradigme er et nytt prosjekt som må søkes forhåndsgodkjenning for. Nano har gitt seg og gjort dette.

Hvor kommer denne infoen fra?

Stinke er samme person som hadde brukeren Sokrates her som var så ubehagelig at han ble banna for det heller enn meningene han faktisk hadde. :stuck_out_tongue: Så han har beef med forumet.

2 Likes

Fra REK sin hjemmeside.

1 Like

Synes det er merkelig å kalle det et helt nytt prosjekt da det er samme Eudract-nummer som 37-01. Det er en forhåndsgodkjenning av en fase 2b i 37-01, i motsetning til at fase2b var forhåndsgodkjent under 1/2a…

På grensen til sømløst, vil jeg si.

Ja det er komisk å lese hvordan Ressource, Stinke/sokrates og en del andre troller.
Alle med en IQ større enn skostørrelsen sin ser jo umiddelbart at de bare kommer med grunnløs bajs og ufinheter :rofl:

3 Likes

Angående den potensielle konkurrenten til Nano, Fortyseven, Så vil dette produktet kun forstyrre Archer-1 og ikke Betalutin i 3FL, da de ikke har noe i pipelinen som sikter seg inn på 3FL. Jeg er også i god tro om at Betalutin i kombo med Rituximab kan produsere tilsvarende resultater, om ikke bedre enn Hu5F9-G4.

2 Likes

Til @larsmkn, vil ikke det at Hu5F9-G4 ikke er et godkjent produkt vanskeliggjøre bruken i en kombostudie/gjøre studiet mer omfattende? Er ikke det hele baktanken til Nano? Få Betalutin godkjent i 3FL slik at en kombostudie med en annen godkjent medisin - Rituximab vil gi et langt enklere og kortere studie?

2 Likes

Ser at Lympho Bob har kommet med en oppdatering ang 5F9.

Results were good – overall, no matter the type of Lymphoma or the dose given, there was a 50% Overall Response, with a 32% Complete Response. For the 7 FL patients, 5 had a response (71%), with 3 having a Complete Response (43%). In the whole trial, 90% of patients who had a response continued that response, with a median of 4.4 months, and one going for over 13 months.

http://lymphobob.blogspot.no/

Hva kan vi lese utifra disse resultatene så langt ??

Det er jo dårligere resultater enn Betalutin, og Betalutin er testet på 63 (72?) pasienter, denne var vel bare testet på 7 stk?
Virker som Nano er år foran i forskningen, men det kan andre her inne svare bedre på.

Edit:ser de totalt har behandlet 22 pasienter, 15 med DLBCL og 7 med FL.
Fremdeles langt bak Nano i løypa, men det kan jo en dag bli en konkurrent kanskje?

Copanlisib er jo også en konkurrent av Nano som også har fått innvilget Fast -Track . Nå også denne 5F9 medisinen, som også viser til meget få pasienter og med noe dårligere resultater(enn Nano) som Oilimp nevner. Hva har seg at ikke Nano også får dette ?? Har dem ikke søkt muligens ?

1 Like

Nano har sagt flere ganger at de går for BTD, som har alle fordelene ved Fast Track og flere.
Men hvorfor de ikke søkte om fast track for ett år siden, og BTD senere, vet ikke jeg. .

2 Likes

Helt siden høsten 2016 har de besvart spørsmål om FT med at dette er noe de jobber med. Vil derfor tro at de har søkt om FT en eller flere ganger i løpet av denne perioden. Effekt og sikkerhetsdata er gode nok når man sammenligner med andre som har fått FT. Vil derfor tro at FDA mener dataene ikke er robuste nok. Kan håpe på at det hjelper med de siste pasientene i fase 1/2. Ellers ser jeg for meg at vi må vente til etter PARADIGME-avlesning.

edit: Basert på datagrunnlaget fra konkurrent presentert over kan det hende jeg tar feil. I så fall ser jeg ikke hvorfor de ikke skulle ha fått FT allerede.

Mulig jeg tar feil, men jeg er rimelig sikker på at de har sagt flere ganger at de vil søke på, og jobber med Breakthrough Therapy Designation , ikke Fast Track.
BTD har da de samme pluss flere store fordeler enn FT.
Skjønner dog ikke hvorfor de ikke har søkt FT for over ett år siden, dette andre selskapet har jo fått det med 22 pasienter, hvis jeg forsto rett.
Og Nanos Betalutin har jo veldig snille bivirkninger, som også taler for.
Kan være andre ting i bildet da, vi får gjøre det vi har gjort det siste året i Nano-vente og se :sweat_smile::+1:

3 Likes

Jeg har nå ventet i 2 år, noen høyere ?? :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl:

1 Like

Er det ikke noe om at man kun kan få en av de, evt om man har fått FT vil det være vanskeligere å få BTD? bare en tanke…