Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Du kan sjekke noen møtereferat fra REK, det er ganske voldsomme sakslister.
Renskriving kan nok ta tid

Absolutt, men hvorfor fikk de da vite avslaget bare timer etterpå…enten så er den informasjonen om at de fikk vite avslaget bare timer etterpå uriktig eller så er alt bare masse tilfeldigheter

At REK er jalla kan så være, tror det blir en litt for enkel fremstilling av saksbehandlingen her.

Husker mulig dårlig, men kilde på at de fikk svar timer etter vedtak?

Mulig NANO vet nå også, men at offentliggjøring tar mer tid pga renskriving. Det ville kunne korte ned FPD ventetid.
REK forholddr seg til regelverk som til dels kanskje er noe konservativt eller utdatert. Å tro de er jalla blir nok en stor misvisende forenkling

Jalla er arabisk og betyr hurtig, med en gang. REK fortjener derfor ikke jallastatus.

7 Likes

Haha. my bad!

1 Like

Det var en tråd her inne hvor dette ble diskutert og noenlunde konkludert. Husker ikke nøyaktig kilde.

Skjønner, ting har for vane å bli vedtatte sannheter uten at det nødvendigvis finnes belegg for det. Ref. diskusjonen om screening/innrullering.

Inntil det fremkommer informasjon som tilsvarer at NANO får beskjed umiddelbart etter vedtak, forholder jeg meg til at NANO informeres i samme drag som REK legger ut sitt referat.

2 Likes

Det jeg husker var vel at noe ved postgangen inn/ut fra REK tydet på at dette kunne være tilfellet. Men ellers enig i at dette er ubekreftet teori…likevel 3 uker før de får svar ser jeg på som svært usannsynlig.

Det morsomme er at det er de som ikke tror på teorien som plutselig definerte dette som en vedtatt sannhet (og som i etterkant synes det var en dårlig definisjon) :grinning:

Men, nok om det.
Når får Nano vite noe?

Siste avslag fikk allmennheten se den 30/11/17 (referat REK):
image

I prosjektbeskrivelsen av den nye søknaden
https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=965920&p_parent_id=1009390&_ikbLanguageCode=n
skriver Nano:

image

Altså fikk Nano vite om avslaget 2 dager før referatet ble offentlig.
Stemmer ikke det :face_with_monocle: ?

2 Likes

Brevet er vel datert 28.11, normal postgang er vel 1-2 virkedager?

En ting vedr den nye prosjekt beskrivelsen. Hva har skjedd mellom avslag 28/11-17 og en (tlf?)samtale 16.03-18. Betyr dette at det har vært en langvarig dialog mellom nano og REK. Vi vet jo at kommunikasjon med myndigheter kan ta tid men det må jo ha skjedd noe mellom disse datoene.

I disse tider er det fax, eventuellt floppy disks for store filer, som gjelder.

2 Likes

det MÅ ikke ha skjedd noe… men det BURDE ha skjedd noe mer enn en telefonsamtale først 3,5 mnd etter avslaget.
Det får vi nok aldri vite…

Ja nøyaktig mitt poeng…det BURDE ha skjedd veldig mye mer enn en tlf samtale…:thinking::thinking::thinking::thinking:

Hmm. Men når ble referatet fra møtet 28/11 lagt ut? Det må jo være medio 3 uker etter at møtet ble avholdt?

Møtet ble holdt 28/11 og her ser det ut som brevet gikk ut sporenstreks til Kolstad etter vedtak i komiteen.

Noe jeg ikke ser?

1 Like

Hæ?! Bruker du sånn der nettbank på det derre internettet også?

Mener referatet fra REK dukket opp nå HO i januar 2018 en gang uten at jeg har tid til å lete.

Før den tid var det vel nesten ingen som visste om eller brydde seg om REK.

Vet ikke om noe møte den 28/11. Er datoen for når REK sendte info til Nano om avslag.

Møtereferatet for avslaget er datert 30/11-17.