Hehe, nesten så du ønsker jeg vinner veddemålet også nå ?
Nei, nanopotten er lommerusk vs funcom potten først Fun så nano
Ja, at tinnfoliehatten var på stod nærmest som en fotnote i innlegget.
Men jeg ser ikke det evinnelige trykket i andre aksjer jeg følger. Folk driter seg ut på børs hver eneste dag uten at man ser konsekvensene jeg nevner ovenfor. Av de jeg følger så fremstår NANO som unikt mht. internettklima.
Edit: for syns skyld har jeg en oversikt fra en bruker uten eierinteresser på et forum uten vaktmester.
Uten at jeg kan gå i detaljer så er det noen som bruker mye energi og og penger for å påvirke NANO aksjonærer her på TekInvestor - så fortsett å rapporter mistenkelige innlegg/brukere
Jeg forstår at du ikke kan oute vedkommende, men har du indikasjoner på hvem det er som står bak? Av alle aksjene som følges på dette forumet, vil du si at tilfellet NANO er unikt på noen som helst måte?
Nettopp derfor bør alle som er på anonyme forum ta mye av infoen med en klype salt… Alle har sin egen agenda, min er enkel, den er å bli rik:joy:
Jeg skulle ønske børsen var mindre opptatt av å tjene penger, og mer opptatt av å vise medmenneskelighet og kjærlighet
(Sånn det var mitt bidrag til alt det rare som skrives her inne)
I medmenneskelighetens navn så er det jo litt godt han tar seg litt fri i helgene? Det må jo ta på å sitte sånn døgnet rundt hele uka, også enda i et selskap han ikke er investert i.
Sånt kunne ikke interessert meg mindre, har jeg solgt meg ut en plass, i pluss eller minus, så går jeg videre.
Hvis selskapet er interessant å følge med på videre, så gjør jeg det stille og rolig, som f.eks Funcom.
Nei, folk er rare, dere!
Kan ikke si så mye, men jeg vet nok mer om vedkommende enn han tror. NANO er aksjen med flest forsøk på påvirkning. Det skjer sikkert i større eller mindre grad i andre aksjer også.
Så lenge du har samarbeidet med myndighetene så er jeg fornøyd.
Jeg har vanskelig for å avskrive tendensene som forsmådde tullinger fra emisjonen.
He, he ja er det ikke pussig hvor mye tid enkelte bruker på aksjer de ikke er inne i? Er jo ikke noe rart at vedkommende ikke tjener penger på aksjer når hans fokus er på aksjer han ikke er interessert i. Hadde kanskje vært smartere om vedkommende begynte å fokusere på aksjer han har tro på.
Denne baissingen har pågått siden vinteren 2016, tiltok i styrke høsten 2016 da kursen gikk krasftig opp og har vedvart siden den gangen. Må si jeg ikke skjønner at de gidder å bruke så mye tid på en aktivitet som har nader zero å si for kursutviklingen. Når jeg skriver på diskusjonsforum, så er det ikke fordi jeg tror at mine skriblerier har påvirkning på aksjekursen. Men nettopp derfor er mine innlegg hovedsakelig på tråder som omhandler aksjer jeg er investert i, pluss litt innlegg på tråden “Dagens tema”. Det er ingen hemmelighet at jeg er rimelig oppgitt over følefjolleriet og naiviteten som venstresiden i norsk politikk utøver.
Hvorfor er vi så sikre på at rein baissing over hele fjøla IKKE påvirker kursen? Det er ganske mange lesere innom disse forumene, og minst 95% har ikke grunnlag for å forstå det de leser.
Mener jeg.
NANO er ikke alene om mye slikt, populære trading-aksjer har voldsomme mengder med haussing/baissing. En er inne, ute eller short kortsiktig, å skriver hva en greier for å påvirke. NANO her på TI har blitt godt administrert, og har store mengder skribenter og lesere, så det er naturlig at folk som vil påvirke kortsiktig forsøker. Er overbevist om at intradag-bevegelser kan påvirkes av poster i, om enn, liten grad. Vet ikke, tror hele debatten her er en avsporing fra NANO som selskap, da jeg ikke tror det er mer enn enkeltpersoner som står bak. Denne Lotepus for eksempel er ikke en person som jeg tror noen ville ansatt for å skrive tull. Han har vel selv omtalt at han har hatt litt over 10000 nano aksjer, og er helt inn eller helt ute stort sett, og har byttet litt inn og ut mot QEC. Og ellers jobber på havet, så lange dødperioder fra vedkommende, og så noen uker han holder på hele dagen. I alle tilfelle, temaer som ikke er spesielt interessant å gå i dybden på her, det blir litt mye aluminiumsfolie for min hatt i hvertfall. ^^
Hvorfor bruker man tid på aksjer man ikke er inne i? Er det ikke nettopp fordi man ønsker en (billig) inngang?
Kjekt med en pluss dag i dag. Virker som nano og krypto portisen min er omvendt korrelert. Hver dag Nano falt steg kryptoene og nå stiger nano mens kryptoene er i rødt. Lukter en konspirasjon her. Verste er at kryptovalutaen Raiblocks har skiftet navn til Nano! #nokidding
Min posisjon er LONG. Alt som ikke berører det faktum at Nano / Betalutin får godkjenning er støy for meg.
Info er kjekt men ikke need to have.
Utsettelse innenfor rimelighetens grenser ± 6mnd/1 år er støy uten rellativ fornuftig forklaring.
Salg fra insidere er støy for meg så lenge vi ikke snakker om hele portefølje. Å hente ut 10 % akkumulert i året er absolutt innenfor. Når jeg kan gjøre det, bør også ledelsen kunne gjøre det.
Kom over et innlegg på HO som jeg syns var såpass godt at det deles. Takk til TyrionIV, hvor du enn måtte være.
Hvor langt er vi kommet og hvor langt unna målet er vi?
Guidingen viser H2 2019 og dette er nok ganske nære sannheten. En god presentasjon av 37-01 i på ash desember som støttes opp av gode tall i foreløpig avlesning av paradigme i enten lugano i juni eller ash i desember 2019 kan vise seg å være det som skal til for å gi en CMA/AA for å få Betalutin på markedet ila 2020. Det er 2 år til. For de som har sittet med aksjene noen år (personlig siden 2010), så virker det litt som enden av løpet endelig er i synsfeltet. Nå gjelder det bare å holde ut, forholde seg til tallene som fremlegges, hvilke signaler Nano gir og holde ute støyen som finnes på spesielt HO.
Hva kan vi forvente i 2018?
- Betalutin:
** 1st patient treated i både Paradigme (H1) og Archer-1 (H2) er store triggere. Det er et skritt nærmere målet og risikoen blir mindre i caset Nano.
- ASH 2018 med presentasjon av oppdaterte resultater fra Lymrit 37-01 som bekrefter effekten og gir en modnet bilde av mDOR gir et viktig signal
- DLBCL-dosefinding skal også kunne være i rute til ASH: hva som kommer av resultater fra dette studiet blir spennende å se og er for meg et etterlengtet program å få noe mer input fra og muligens et noe glemt studie(?)
- Humalutin:
- Får resultater fra preklinisk ila H1 med abstract og presentasjon på forskningskongress
(*kan man få litt guiding/oppdateringer på tidslinjer etc etterhvert ift 1.linje NHL?)
- Samarbeidspartnere:
- Costa hadde en god følelse på at det kunne komme noe nytt fra en av samarbeidspartnerne ila av året, kan ikke tolke det annerledes enn at det er noe i emning der.
Kan det være * Affilutin: Prekliniske resultater og potensielt oppstart av fase 1? (Affibody)
- Annet potensielt:
- kapitalisering gjennom samarbeid/rettet emisjon mot big player?
- salg av selskapet (jmf Uredd1s spekulasjoner)
Etter siste kvartalspresentasjon så sitter nok mange igjen med et lite inntrykk av at vi ikke får noen særlig oppdaterte resultater før desember i hovedstudier og at det dermed vil bli en nedtur neste halvår, men jo mer tiden går jo nærmere er vi resultatet og realisering av verdier – og tiden jobber til fordel for Nano nå.
OG det kan skje andre ting i firmaet enn på det rent forskningsmessige når vi nå nærmer oss et kommersialiseringstidspunkt av produktet Betalutin. (Salg/samarbeid/avtaler)
Noen punkter som diskuteres som jeg ønsker å belyse:
-
Seamless design betyr IKKE at resultatene fra Lymrit 37-01 kan inkluderes i Paradigme – det betyr at man kan starte Paradigme før vi har endelige resultater fra avsluttet Lymrit 37-01. Det ble forklart på Q4-17. (Tid spart siden normal praksis er at man må vente til en fase er ferdig før man kan starte opp neste fase)
-
Paradigme-designet er endret fra 85 pas til 2*65 pasienter for å ha muligheten til å prøve ut 2 doser. Kan virkelig ikke se hva som er så fryktelig negativt med dette. Det minimerer risikoen for å feile og det er det farma handler om. Det koster litt mer, men LOA mener jeg styrkes med disse 2 dosene. Dette er det uansett FDA som har kommet med et ønske om og det er lurt å samarbeide med og ta hensyn til regulatore myndigheters innspill.
-
kritikken av Costa er meget unyansert. Jeg er enig i at det er dårlig at man ikke vil “innrømme” at studier er forsinket. Da i særlig grad Archer-1 som er et studie som det potensielt ligger mye verdi i for Nano. Nano har også etter 2016 lagt seg på en informasjonslinje som tilsier at de ser på seg selv som midsize-farma. De gir ikke børsmeldinger om patenter etc og melder bare store triggere som “1st patient treated” og “abtracts som skal presenteres” (i tillegg til kvartalstall og innsidekjøp/opsjoner etc som er obligatorisk). Det anser jeg igrunnen som et signal til markedet om hvor de selv mener de befinner seg. Mon tro om det ikke er Rojkjaer som holder i tøylene på dette? (Costas kommentar om at liknende selskaper på andre børser er verdsatt 3 til 4 ganger mer mener jeg backer opp om dette)
Det kan nok diskuteres for at det er litt tidlig å se på seg selv slik før man har et produkt på markedet, men det gir ihv et signal om at de ser på seg selv slik og er seriøse om det.
At Paradigme-guiding på first application er H2 2019 istedenfor H1 2019 mener jeg ikke er noe å kritisere. Biotek er vanskelig å guide på tidsbruk da det er så mange prosesser som avhenger av andre enn firmaet. De har nå korrigert guidingen ift det de vet i dag og et halvår i denne sammenheng er en ikkesak.
(Kan i tillegg nevne at andre farma som eksempelvis Pcib ikke engang har guidet på tidsbruk fram til 1st submission/approval ennå) -
CMA-Godkjenning (og AA) i 2018 mener jeg i beste fall er utopi. Det beste jeg tror vi kan håpe på er at resultatene fra 37-01 som kommer fram i desember 2018 er såpass gode at man søker om betinget godkjennelse på grunnlag av dem og med behandlingstid på dette, så er H1 2019 det jeg anser som “best scenario”, men lite trolig. Jeg forholder meg til guidingen som sier søknad H2 2019 og det vil antakelig si på markedet i 2020.
Ad notam diskusjonen som pågår: I den styggeste Funcom-tiden i fjor vår, var det brukere med bokstavelig talt 1000+ innlegg (i løpet av få uker) på bl.annet HO som kun baiset. Man så de samme på andre plattformer som Steam og Twitch.
Omfanget av det bikket lett over terskelen min for at noe var galt - og den er høy. På den tiden var det enkelte som hadde som fulltidsjobb å spre negativitet rundt en aksje på Oslo Børs.