Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Siden det er så mange som sirkler rundt 55 som gribber tror jeg kursen ikke kommer ned dit… :smile:

2 Likes

@Inkognito666 Kom det noe mere frem noe i vedlegget som du vil dele. Konkurranse fortrinn kan jo både være positiv og negativ info😳

Her ser vi estimert antall pasienter i Norge og perioden man ønsker samle inn materiale.

Her ser vi at studiedesign er i tråd med det som er satt opp i andre land (Paradigme):

5 Likes

Inkognito, vurderer du å klage på avslaget?
Det fremgår ikke av avslaget hvilken del av forvaltningslovens paragraf 13 avslaget begrunnes i…

@Inkognito666 Takk for du deler👍🏻

Takk for jobben, ikke mye nytt under solen, men som du sier mye spenning knyttet til hvorvidt NANO har påklagd avgjørelsen til REK. Vi kan med 100% sikkerhet si at dersom avgjørelsen er påklagd så vil den dukke opp i referatet fra møte avholdt 1. Mars? Formening om hvor lang tid det tar fra møtet ble avholdt til referat foreligger? Hvordan har de gjort det før? Vi er akkurat en uke etter i morgen.

Også får vi inderlig krysse fingrene for at vi får traction. Om klage ikke ble sendt inn samtidig som det ikke kastes lys over veien videre fra NANOs side får nok baissebrigaden enda mer vann på mølla.

Uansett viktig og spennende. De budsjetterer tross alt med at 1/3 av pasientene skal behandles her. :ok_hand:

Edit: vi kan også vente oss, dersom klage ble innsendt, en mer dyptgående titt som i for eksempel denne klagen: https://www.etikkom.no/sok-i-nems-vedtak/hvorfor-dor-barn-som-er-fodt-vaginalt-i-seteleie-oftere-enn-barn-som-er-fodt-i-hodeleie/

1 Like

Om så er tilfelle så forstår jeg vitterlig ikke veien videre?

Anker de, risikerer de jo et nytt avslag, og man er tilbake til square 1 og må søke som selvstendig studium uansett. Det er nok mange vurderinger som spiller inn.

3b. Vi vet Costa har vært mye overseas, vi vet at det ikke ser helt ut som om FDA har godkjent fase 2b enda. Kan hende de har trukket den gamle og sendt inn ny PARADIGME-søknad til FDA - med flere amerikanske sentere som er planlagt å ta over for Norge.

Hva var det Costa svarte på q4? Mener å huske han fikk direkte spørsmål om at det ikke var noen synlige klager til REK?

Begynner å bli dyr lærdom :smiley:

Til de andre momentene dine. Costa prøver å overbevise investorer om at det kommer til å gå bra. De er enda on track og ser ingen grunn til at kursen skal bli herjet sånn med. For meg virker det som om de mener at REK ikke betur all verden for timeline, enda.

Sykt uflaks at første pasient går sakte samtidig som frontmasta lærte seg google…

1 Like

SERIØST TOTALT håpløst å forholde seg til costa… snakk om å bli ferska m buksene laaangt nede på anklene… synd men SANT!
Hvor med FDA da som skal liksom skal være en tilrettelegger for å nye medesiner på markedet…hvor blir da paradigme godkjennelsen av .:face_with_thermometer: …håpløst.com

ARCHER-1 var guidet oppstart 2H2017 for f… og costa bekreftet oxo dette på radium… men nei da på Q4… ehhh det blir oppstart 2H2018 :clown_face: og hva er så en logisk forklaring på denne utsettelsen spør nå bare jeg, når Betalutin er så fantastisk…!?

Veldig fint at de er på kartet, men artikkelen ble vel publisert første gang i fjor så vidt jeg husker. Uansett veldig spesielt å se de bli nevnt i samme åndedrag som Novartis, Bayer og Roche. Bare det er jo verdt $1b i market cap.

1 Like

søkt ja :joy:
svar fra FDA
17884176_10154772283638935_4995509743149233269_n

Godt spørsmål Spot.
For en stund tilbake var fast track et het tema på samtlige forum som etterhvert har blitt lite omdiskutert.
Og ja hvorfor skulle ikke det være mulig?
Eneste vi vet er at Nano ikke melder hva og når de søker uansett hva hos regulatoriske myndigheter men at de melder evt svar på sine søknader.
Det er noe i gjære og jeg kjenner det snart kan komme som lyn fra klar himmel. Og jeg tror neppe de hadde figurert slik (avslappa) som de gjor på Q4 hvis ikke de hadde gladsaker på gang.
-nærmer oss neste konferanse
-samarbeidspartner?
-fast track?
Osv osv.

Det er jo mulig at de får Fast track naturligvis, men siden de har lagt BTD som premiss for sin timeline så må man vel anta at de gå for det. BTD gir de samme fordeler som Fast track, men mer.

1 Like

Det er en vesentlig forskjell da, og det er at dette ble gitt i fase II og etter behandling av 104 pasienter. Vi har ikke engang first patient dosed enda, så jeg vil tro dette ligger ganske langt frem i tid?

4 Likes

Slik ser jeg saken med NANO sin kursutvikling i kveld:

Jeg har hele tiden siden i fjor vår erkjent at aksjen har vært i et lower highs, lower lows trendbilde, og at bare man trekker strekene langt nok så peker det rett ned mod 53-55 som vi har snakket om hele tiden. Men i biotech er news viktigere en TA isolert sett, og jeg trodde det ville komme news som ville ta oss ut av nedtrenden.

Nå som det åpenbart ikke har skjedd, så er den naturlige konsekvensen at det blir mer og mer sannsynlig at det tekniske bildet vil spille seg helt frem til sin konklusjon, ordreboken ved close peker direkte dit:

Men da begynner det jo straks å bli litt mer spennende å se på hva som kan skje etter at vi kommer dit, for om man ser på mengden aksjer short, så er det ikke så mange storfisker som har lyst til å gamble på at prisen skal vesentlig ned fra dagens nivåer.

Hva slags aksjeroboter kommer til å bli satt på kjøp fremover skal tro? :stuck_out_tongue:

Edit:
Anekdotisk kan vi jo se at FiloD på HO forum nå finner at NANO har kommet ned i et prisleie at han har begynt å kjøpe aksjer.

Jeg tror vi vil se mange som finner det fristende å begynne å akkumulere mellom 40 (undershoot!) og 60.

Du har omtrent kuppet denne tråden, fortell mer om Opelene du solgte da.