Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Hva med å prate om nyansettelsen?
Er det en kjeft her som bekymrer seg eller er usikker på økonomi 2019-2020?
Hva med å prate om hvorvidt crossover info kan brukes i studier? Synes dere spammer ned tråden noe

3 Likes

Jeg har ikke fulgt med på hele diskusjonen, men hvis du sier de trenger penger rundt 2020 og at emisjon kommer ifb. med read-out Paradigme, gjentar du jo bare det Nano selv har guidet? :slight_smile:

2 Likes

Yes det har jeg - de næste uger bliver sindsygt spændende.
Men tror at fremtiden er en del mere lys for BGBIO end NANO, både på kort- (1-3 uger) - mellem (1-3 mdr.) og langtsigt (1-3 år)

1 Like

Er først og fremst den tidligere informasjonsstrategien informasjonsstrategien jeg har slitt med. Forsinket Rek-godkjenning ble en uventet bump i veien. Utrolig viktig å ha det etiske på plass, også.
Fant i sin tid Nano og Betalutin ved å lese selskapssiden og forskningsartikler, uten å være på noe børsforum. Har lært mye siden den gang.
Dahles innsidesalg rett etter emisjonen svei. Selv om det lå private årsaker i bunnen, viste aksjen da at den var sårbar. Frem til da gikk jo kursen eventyrlig… Etterpå har det vært mye pump and dump. Men synes aksjen har fått unaturlig mye juling… Har ståltro på Betalutin.
Og har Soros som helt.

Ett innsidekjøp er det vi trenger nå.

Angående nyansettelsen, så har hun hatt tidligere roller og arbeidsoppgaver som kan sees på som interessant.

I litt over 3 år jobbet hun som Business Development & Scientific Licensing Lead for NovImmune SA.

Et lite utdrag fra stillingsbeskrivelsen:

«The primary responsibility of this role is to seek and assess business partnership and scientific licensing opportunities.»

7 Likes

Wow, to gode nyheter på en dag, Maureen og Rek- godkjenning! Fint at MR får en sparringspartner!
Ellers mer støy enn vanlig på tråden. Enig at det lukter litt 2016-høst nå. :ocean:

Greier ikke å forstå hvorfor den har falt tilbake.

Bare greier det ikke…

helt utrolig.

Ikke jeg heller. Men det er åpenbart at noen ønsker å holde kursen nede. Nano er i rute nå.

Vi må ikke glemme alt av verdier “insidere” og største eiere sitter på. Costa økte sin beholdning med 10000 nye for litt siden. Det er en grunn til at største eiere sitter uendret tenker jeg. Eller er jeg på bærtur? Tror absolutt større hus har i oppdrag å holde denne i “sjakk” så lenge som mulig for å plukke fra utolmodige

Kan et BP gi et hus oppdraget med å handle inn billige aksjer, samtidig som disse straks blir lånt ut til short for å ikke bli synlig på eierlisten?

Jepp. Mye herjing. Og sigende kurs. Noen prøver å riste ut de utålmodige…
På en dag hvor byråkratene endelig har fått de inneklemte fridagene i mai ut av systemet.
Tåkmodighetskremtube og solkrem anbefales. Og litt is. Gullpinne, kanskje?

2 Likes

Er vel kanskje en god periode å riste i treet?
FTF aksjer tilbake for shorting. Sommerferie i anmarsj, og privatpersoner håper nok å frigjøre mer i juni måned.
Men flere dager på rad med gladmeldinger, og synkende kurs er håpløst å se på ^^

Marco Renoldi, Chief Operating Officer of Nordic Nanovector, commented: “It is
with great pleasure that we welcome Maureen to the team. Her core scientific
expertise in targeted therapies, based on antibodies and related technologies,
combined with a successful track record in business development and deal-making
are an extremely important addition to Nordic Nanovector.”

Syns det lukter butikk? “track record in business development and deal-making”

Og Rainer Boehm som er kommet inn i styret…
Tror vi kanskje får vite hvem som blir ny CEO en god stund før det blir ny CEO også. Når PCIB ansatte Hans Olivecrona fikk investorene vite det flere måneder før han trådte inn i rollen(gjorde ferdig kontrakten i Uppsala?)

8 Likes

Urgh, ja. Godt poeng det, det med FTF-dump til shorting etter GF.
Prebo, det du spør om virker sannsynlig. Jfr den shorten som meldes inn, men som vi vanlige dødelige ikke får se i shortregisteret.

Dette er i mine øyne superbull!

2 Likes

Jeg tror også det kommer til å skje ting i kulissene med Maureen og Rainer på laget. Høsten og vinteren blir spennende tror jeg.

Disclaimer: Min subjektive mening, selvsagt.

2 Likes

Er det han her?

https://www.bloomberg.com/research/stocks/people/person.asp?personId=528507767&privcapId=1216695

image

2 Likes

Ja. Og om det ikke er BP som gjør det, så kan det nok være en enda mer trolig framgangsmåte for et fond som ønsker å kjøpe seg opp. F.eks. ved at de skaffer seg 3 til inntil 5% før de via et norsk meglerhus kommer med tilbud i markedet om å kjøpe X aksjer til kurs Y for å få en god posisjon over flaggegrensen på 5%. Dersom de ikke få aksept for budet, så beholder de felksibiliteten til å kunne selge seg ned uten å måtte flagge.

Samlede shortposisjoner utgjør nå kanskje 2-3%.

En del-oppkjøpers allerede shortede aksjer, vil de ha meget god kontroll på når de vil kjøpe de stille tilbake i markedet om de selv shorter; og rimelig god kontroll på om de gjør det i kompaniskap/fandeniskap.

For meningmann gjelder det å treffe omtrent bunnen. Da må mann se på både kursforløpet (zig-zagen flater ut) og framtidig event-liste (syntes den kortreiset juicen presentert tiudligere over var bra).

3 Likes