Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Skjønner… Men Lisa R har sagt at utlandet har hatt mulighet til å dosere pasienter siden februar. Det kan derfor komme hver dag som helst. Utsagnet gav derfor ikke mening for meg, og så kun ut som et baisseutsagn.

Men jeg skal skjerpe meg i fremtiden og heller skrive enn å anta at folk forstår et helt resonnement ut i fra emojis :grin:

3 Likes

Mye ellevill haussing uten noen form form argumentasjon fra deg her @garantmuru

Den mest bullish tankerekken jeg kan klare å komme opp med for NANO akkurat nå er som følger:

Etter at all halloien etter Lugano la seg i fjor ble aksjen tradet i rangen 75-85 med litt overshoot og undershoot over en lang periode, før vi fikk lettelserallyet etter CMD hvor spesielt Marco virkelig imponerte.

Dette rallyet gikk over i totalt falitt og tillitskrise da Costa ble fersket i ganske lettferdig håndtering av facts, noe som rett og slett ikke funker i et spekulativt case der hele prising baserer seg på om markedet har tillit til det selskapet forteller.

Jeg mener selskapet nå har begynt å bygge en ny grunnmur for denne tilliten, og en ser at accumulation/distribution har endret totalt karakter de siste ukene kontra Q4 presentasjonen og frem til Costa gikk av.

Summa summarum, så mener jeg at sammenlignet med andre tilsvarende selskaper i gang med registreringsstudier og forsvarlig finansiering så forsvarer NANO glatt en prising i rangen 75-85, og om tre kritisk viktige milepæler faller på plass i 2018 så bør det være helt realistisk å komme tilbake i rangen 86-100.

Disse tre er:

• Overbevisende rekruttering av pasienter til PARADIGME
  • Fortsatt gode tall fra Lymrit 37-01 Arm1 og Arm4 presentert på ASH
  • Archer-1 i gang med pasienter iht guiding

Så har vi et par bonusmål som ikke er kritiske:

• Overbevisende CEO presentert i 2018
  • Lovende resultater fra DLBCL studie

image

12 Likes

Ludvik Sandnes har vært (i sin oppfølgning av Luigi Costa) og er fortsatt (uttalelsene om lønnsnivå/tegningsretter til eksisterende ledelse) en tung belastning for Nordic Nanovector. Det er tungt å svømme med blylodd rundt anklene. Han er en klovn når det gjelder kommunikasjon og selskapsstyring.
Min ringe mening om saken.

3 Likes

Hvor er den artikkelen som omhandlet Sandnes? Jeg fikk det for meg at dette var noe han sa på generalforsamlingen, og ikke direkte til media.

Skal bli godt å bli kvitt Ludvik til fordel for en tung, internasjonal styreformann.

Etter mitt syn har ledelsen gjort en utmerket jobb.
Luigi var pådriveren til kursløftet som sikret selskapet en solid pengebinge. Hans eneste feilsteg var at han ikke informerte tilstrekkelig om at REK somlet oss bort.

Sandnes har vært grei og rimelig i den fasen vi har vært og har integritet nok til å takke for seg nå når oppgavene endres.

4 Likes

Kursen går ikke høyere før de store og tunge utenlandske investorene får øyne opp for Nano.

Så lenge “amatører” av Norsk personer er majoriteten av aksjonærer i selskapet så blir det mye “jalla”.

Derfor har Nano også blitt tråder aksjen nummer 4 ?! på Oslo børs :wink:

Ash 2018 blir brytnings punktet med god porsjon rakett fuel av DLBCL tall.

Min spådom.

2 Likes

Krakket, , jeg kom til å tenke på Oilimps innlegg.

OilimpINSIDER-26,2%(-1,5%)3d
td:

Oslo (TDN Direkt): Styreleder Ludvig Sandnes i Nordic Nanovector sier lønnsnivået er en utfordring i rekrutteringen av en ny styreleder. Selskapet er fornøyd med kandidatene til ny konsernsjef, men sier prosessen kan ta litt tid.

-En av utfordringene med å rekruttere en ny styreleder er lønnsnivået i Norge. Vi skal ikke være lønnsledende, men vi ligger i den laveste kvartilen, selv om vi er blant de som lønner best i Norge.

En ny styreleder må godkjennes av en ny generalforsamling, hvor forslag om honorar samtidig vil bli fremlagt.

Sandnes har varslet at han ønsker å tre til side som styreleder til fordel for en person med bredere internasjonal erfaring og kontaktnett innen biotech-bransjen.

-I den perioden selskapet går inn i nå trenger vi en med et internasjonalt nettverk som kan etablere internasjonale partnerskap. Jeg innser at dette ikke er min sterkeste side, men ønsker å bli i styret som link til det norske aksjemarkedet, sier Sandnes.

Han sier det erfaringsmessig kan ta lang tid å rekruttere personer til styrer.

-Jeg er leder av valgkomiteen i et annet biotekselskap og har av erfaring sett at det kan ta opptil ett år å få på plass nye medlemmer. En utfordring er norske styrehonorar, sett opp mot at en må bruke ganske mye tid på arbeid i styret. I Nano hadde vi 18 møter i 2016 og 12 i 2017. Aksjonærene bør være forberedt på å betale bedre om de ønsker internasjonale medlemmer i styrene, sier Sandnes.

Sandnes sier letingen etter en ny konsernsjef går fremover, og at selskapet er fornøyd med kandidatene de har møtt så langt. Det vil likevel kunne gå noe tid før en ny sjef er på plass.

-Det tar tid å intervjue og deretter møte styret og ansatte, kandidatene har gjerne en oppsigelsestid i sin nåværende arbeidsplass, og skal i tillegg tenke seg godt om før de takker ja til et lite selskap i Norge, sier Sandnes.

På generalforsamlingen onsdag ble det fremmet tydelig motstand fra et mindretall av de tilstedeværende aksjonærene mot forslaget om å tildele prestasjonsbaserte aksjeenheter (PSUer) til ledelsen, noe styreleder Sandnes mener er nødvendig for å kunne rekruttere en kompetent leder. Analytiker Morten Larsen i ABG Sundal Collier mener selskapet tidligere har gikk for gode kompensasjonsordninger til ledelsen i selskapet og forstår aksjonærenes misnøye (Se børskommentar 14:31).

Sandnes sier selskapet kun vurderer internasjonale kandidater til konsernsjefstillingen.

bendik.storen@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70

1 Like

Takk! Det går ikke klart fram om det var kommentar til journalist eller referat fra en appell på generalforsamlingen. Er det noen her som var der?

Var dessverre ikke på q1 og GF.

Men for meg ser det ut som en kommentar i et intervju. Men sjekk Yahoo finance-linken som jeg postet tidligere. Mener at Sandnes ikke tok ordet på webcast. Men han kan jo ha sagt noe i forbindelse med GF .

Han takket nei til å være med på q&a når Tone inviterer han opp.

Det er GF jeg snakker om, ikke Q1

Takk for svar. La merke til det på webcasten… og leste transkriberingen. Må innrømme at jeg stusset litt, men valgte å se det som et signal på at han er på vei ut døra, slik han har gitt beskjed om.

Eller at han synes damene gjorde en veldig bra jobb… Personlig tror jeg stemningen innad er bedre enn hos aksjonærene.

2 Likes

Han er som du sier på vei ut døren. Om det er av helt fri vilje vites ikke, men vil anta at hans slengkommentar under CMD har falt noen tungt for brystet. Når det er sagt så har han gjort en god jobb så langt og han er såpass dyktig at han innser at han mangler det vi trenger i tiden fremover.

Mulig jeg husker feil, men er ikke helt sikker på om han er helt på vei ut av styret. Er vel at han ikke ønsker å være styreleder lengre. Videre så har han store eier interesser og vil nok helst at nano lykkes :heart_eyes:

1 Like

Hvor ofte gir ut Jefferies analyser på Nano? Noen som vet det?
Mulig vi kan bli overrasket fra den kanten snart?

Vi husker denne fra ifjor:

Korrekt , han har sagt at han trekker seg som styreformann. Kan jo hende han blir værende i styret, for å ha en viss kontinuitet. Sola har smelta hjernen min, så jeg husker ikke i forbifarten, uten å grave opp referatet.

Vet ikke. Men jeg husker i alle fall hva Susanne S. Og Morten L. fra Arctic har kommet med i det siste…
Åpenbart at noen ønsker lav inngang.
Edit: Man må ha abo for å få ut hele analyser fra Jeffries.

Det normal er at man sørger for en god overgang, men jeg mener å huske ar jeg har hørt eller lest at Ludvig ønsker å fortsette som styremedlem. Skal se om jeg ikke kommer på det når G&T har forlatt kroppen :joy:

Det står i artikkelen linket til meg type 4 poster opp…, :joy:

2 Likes