Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

@Dunkel skurrer betyr ikke går som forventet. Noe som det ikke er unaturlig å mene når gode nyheter slippes om Paradigme(REK godkjent), Archer-1(NoMa godkjent og bagatell fra REK godkjent), ansettelse av internasjonal strategi- og utviklings-leder Maureen Deehan, Rainer Boehm inn i styret og hintet om positive indikasjoner på DLBCL. Og likevel er vi på kursnivå under 50 tilogmed.
Hva som forårsaker skurring er kanskje FTF som har lånt ut 1 million aksjer i løpet av få dager…
Og syns du kunne spart deg klovnefjeset @Kukleklu. Dette er ikke HO.

Angående ansettelse av ny CEO, så tror jeg vi vil informeres når det signeres kontrakter. Selv om tiltredelse ikke skjer før måneder deretter igjen pga oppsigelsestid og slikt.

1 Like

Ludvik svarte på det spørsmålet på AGM.: Det er han som har hovedansvaret å ansette ny CEO. Han blir sittende til den jobben er gjort, tror jeg.

@studenten86, jeg vet hva skurrer betyr. Men når @larzii bare slenger ut en slik kommentar så regner jeg med at han også kan komme med en forklaring på hvorfor han mener det “skurrer”…
Har lest nok på HO om slike som bare slenger ut ett eller annet for å skape litt uro blant aksjonærene…

1 Like

Når krybben er tom bites hestene sa min mor…skjønner betydningen idag

Slik jeg forstår resultatet av GF, så fikk Nano godkjent forslaget om å kunne gi opptil 600k PSUér til både eksisterende, og nye ansatte?

Slik at alt det økonomiske ligger “til rette” for å kunne ansette en mer enn ok CEO?

Så man kan i teorien være i avsluttende samtaler med en potensiell kandidat?

2 Likes

Har et godt håp om at ansettelse blir annonsert innen q3

2 Likes

Eller skurrer det bare fordi markedet ikke gir den kursen du ønsker. Så lenge markedet gir denne prisen er det den prisen som gjelder. Så lenge ingen gjør noe ulovlig er det ikke noe du kan gjøre noe med annet enn å være med på handelen eller la være å handle. Du kan ikke komme med slike påstander uten å begrunne de, aller helst ha gode bevis for at noe skurrer.

Siden det er en generell uttalelse uten spørsmål eller teorier ser jeg at det kan ha vært ment til slikt formål. Bekymringen er grei nok i mine øyne. Hadde ikke gjettet slik kursutvikling selv heller, men tar det med knusende ro. Enda litt tid til feriepenger som kan bli NANO aksjer tross alt. ^^

1 Like

Det var noen på HO som la ut denne for en tid tilbake:

Hadde vært interessant å sett en oppdatert versjon nå.

Jeg husker første gang jeg kjøpte Algeta, det var veldig tidlig i min børsbarndom, og jeg ante ikke hva det var. Jeg husker jeg bare den ble omtalt på E24, og at den bare steg og steg. Jeg kjøpte 3-400 aksjer på rundt 112 kr eller hva det var. Solgte på 132 kr eller noe sånn og var storfornøyd… :grin:

Det var først når de ble kjøpt opp og jeg så på hele historikken at jeg fikk hakeslipp. Jeg så den var nede i 5 kr eller noe sånn på det laveste, og gikk altså til 362 kr. En annen ting man legger merke til, er jo at det ikke kan ha vært enkelt å være Algeta aksjonær i alle de årene, på samme måte som det ikke er enkelt å være Nanoaksjonær nå for tiden.

Kanskje kommer en eller annen dude i begynnelsen av tyve årene til å se på chartet i Nano om noen år, og ha samme opplevelse som det jeg hadde da jeg fikk se chartet til Algeta :wink:

9 Likes

Mye mulig at det at det er mange likheter. Men er du ikke bekymret for at nano ser ut til å ha en synkende trend over lengre tid hvor algeta hadde en stigende trend?

Når noen sier at noe skurrer så betyr det vel heller at noe ikke stemmer, noe muffens etc?
Sånn jeg tolker skurrer.
Men til temaet Nano, er det fundamentale bedre nå enn for 6 mnd siden, ser det lysere ut eller motsatt?
Vi venter på en del ting på plass som vil hjelpe, som ny CEO og styreleder, FPD osv, men med et perspektiv på 6-8 mnd nå så ser ting meget lovende ut i mine øyne.

Det er sikkert drøssevis med muligheter for å tjene bra på å trade, som det har vært de siste 2 (?)årene, for de som vil og har evnen.
Jeg har det ikke, men jeg har full tro på det fundamentale, så da sitter jeg.
Salg av en mindre del tenker jeg å gjøre på 3-sifret kurs. Når det evt kan skje er vel anybody’s guess. :sunglasses:

Algeta hadde jo en synkende trend fra midten av 2011 til midten av 2012 også

1 Like

Da sitter vi i den samme båten @Oilimp:wink:

2 Likes

Putt på Betalutin på slutten der?

Hvis begynnelsen av 2013 i Algeta chartet blir begynnelsen av 2019 i Nanos chart er det jo bare blue skies ahead :slight_smile: Men ja, Algeta hadde noen kraftige korreksjoner de også, som du ser.

Tja, hvis du sjekker litt nærmere, så var det en god periode hvor SMA50 og SMA200 ikke var så veldig bullish:

Men greit å huske at historikken til de to selskapene avviker en del underveis da.

Avviket går vel mer i at Algeta måtte ut i et fase 3 studie.

Etter alle solmerkets tegn så ser det ut for at Nano slipper dette.

Med andre ord. Algeta har vært med å pløye marken til dagens regler for godkjenning.

1 Like

Algeta og mange andre.

Det en i enda større grad håper Algeta har vært med å pløye marken for er jo radiaoaktive medisiner. og deres suksess i markedet :slight_smile:

1 Like

Skillet går vel i disse dager, vist vi skal være litt rund på det.

Fase 2b (Nano) Vs Fase 3

1 Like

oppdatert på clinical trials idag:

enjoy:)

7 Likes