Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Før og etter…
Det var noe med å lese det igjen etter at Nano fikk FTD, ja.

Eller vant FTD, som det heter i denne nyhetsnotisen.

https://www.thepharmaletter.com/in-brief/brief-fast-track-for-nordic-nanovector-cancer-candidate

1 Like

Heisan!
Her er det bare velstand og for min egen del er jeg helt avslappet i forhold til investeringscaset NANO. Jeg er sim kjent all-in med et helt ok beløp og har jevnlig gjort tillegskjøp på lave nivåer. Nå kommer nyhetene fra @anon21766851 sin kort- og langreiste nyhetsliste pp løpende bånd, så nå er det bare å lene seg tilbake og avvente kursstigning.

Det er ingen andre steder enn NANO jeg ville hatt mine sparepenger plassert akkurat nå.
Vi er på vei inn i en fase hvor store aktører vil ønske å posisjonere seg og da skryter kursen voldsomt i taket. Avtaler eller tilbud fra BP kan også komme som lyn fra klar himmel.

Spenn beltet fast.
Jeg forventer avkastning på 10x dagens kurs før mine aksjer realiseres.

12 Likes

fra DNBs morgenrapport.:
Gårsdagens utvikling i henholdsvis Nordic Nanovector og Tragovax illustrerer
risikoen og understeker igjen viktigheten av å diversifisere investeringene innenfor
denne delen av helsesektoren. I Targovax har vi på grunnlag av oppdateringen tatt
utviklingen knyttet til behandling av bukspyttkjertelkreft ved hjelp TG-plattformen ut av
estimatene og har samtidig også lagt inn redusert sannsynlighet for at plattformen vil
kunne drive frem andre potensielle godkjente legemiddel. Det medfører at estimatet
for summen-av-delene kommer ned med rundt 32% og gjør at vi har tatt kursmålet
ned fra NOK 31 til NOK 21 pr aksje. Kursen stengte i går på NOK 13.62 pr aksje og
vi opprettholder en kjøpsanbefaling på Targovax. I den andre enden av skalaen i
går var Nordic Nanovector. Selskapet annonserte at amerikanske helsemyndigheter
har innvilget en hurtigere behandling av en søknad om godkjennelse for Belatulin. På
tross av at dette ikke var uventet løftet bekreftelsen aksjen med rundt 13% til NOK
58.60 pr aksje. Vi har en uendret kjøpsanbefaling på Nordic Nanovector med et
kursmål på NOK 110 pr aksje.

2 Likes

ble kanskje litt trvx der og gitt:hushed:

rart at DNB ikke øker kursmålet sitt etter FT. Var det så ventet altså? Var det mange her som regnet med at den kom?

Det kan vel tenkes at DNB mener at F.T er en av faktorene som skal løfte NANO til 110,-.
Så kan vi være så uenig vi bare vil.

Ville ikke lagt noe særlig vekt på disse kursmålene. De følger i grunn bare kursutviklingen.
Hadde kursen vært rundt 100 hadde de garantert økt kursmålet.

4 Likes

DnB vet like godt som oss at FPD og PRIME fra EMA og muligens grønt lys for archer-1 er rett rundt hjørnet. Ønsker man å bli tatt litt seriøst kan man ikke komme med kursmål ett par hundre prosent over dagens nivå.

Antar det kommer oppdaterte kursmål ved FPD Paradigme, samt godkjenning av Archer-1.

Stenger vi over 60 i dag mon tro?

Tror teknisk tråd kan være mere til hjelp for å bedømme slik. Tror vi skal opp ~5% + i dag som sluttkurs, er det ikke noe om 3-dagers regel med avtagende stigning på denne type meldinger generelt? ^^ Men igjen, kursmålet er noe hårreisende i utgangspunktet, så den må bare teste 65 på nytt, gjerne bryte også.

1 Like

DnB er pyser… Ikke mer å si. I Danmark opereres det med kursmål på 180-ish FØR denne meldingen. Gleder meg til å se update derifra (spesialisert analytiker). Ellers prøver vi å få fatt på Jeffries analyse.

4 Likes

Jo men det er jo faktisk det. Det at fast track ikke har vært på plass har vært et en viktig bit av short&distort bearcaset som har blitt spredd.

2 Likes

DnB orkestrerer shorte-mafian; de kan ikke være for positive :grinning:

4 Likes

Var ikke dette uventet? Så DNB visste at FT kom altså? Tullete spør du meg.

3 Likes

Helt enig. Har sett så mange latterlige kommentarer siste døgn. “Dette var ventet, ikke noe spesielt…har ikke noe å si for kursen”. Her er det en knallhard kamp for å sikre seg NANO billigst mulig. I den benyttes alle midler.

2 Likes

… det var forventet, ja. Det er en av tingene som skal bringe kursen opp over 100kr. De setter jo kursmålet basert på hva de forventer skal skje.

Det har jo vært skrevet og diskutert her i lengre tid… det var forventet at det kom. Det som ikke var forventet var tidspunktet (var vel mange som tenkte dette kom etter sommerferien). Men hvis dette ikke kom på plass så ville nok kursen rotet rundt nede rundt 50 tallet lenger. Nå er sjansen mye større for at oppturen kommer tidligere, men at dette skulle på plass før NANO passerer 100kr tror jeg de fleste forventet.

Ser mer ut til å være nær 48 igjen… :slight_smile:

Nano har jo vært nokså jojo siden nedturen.

Burde gått til Specsavers.

Denne skal ikke til 48,-. :slight_smile:

1 Like

Jeg sier som @Savepig

3 Likes