Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Fint oppsumert :slight_smile: Men MBq/kg kommer til å starte på 10 eller 15 og vil nok ikke gå så høy som 250. Dette fordi 20 MBq ble sett på som en høy dose allerede i 37-01 studien.
https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=975918&p_parent_id=1009324&_ikbLanguageCode=n

1 Like

Ja, definitivt. Spesielt om Nano når dette

Edit :Men Lars har et poeng om dosevalget. Er det ikke to dosearmer, eller blander jeg?

Hvis de får mulighet til å bruke 15/40 i kombinasjon med rituximabregime…

Her er resultatene til arm 1 (15/40) fra abstraktet til ASH-17
81% ORR (CR 28%) in 21 FL patients in Arm 1 (of 32 iNHL patients evaluated);
median duration of response (DoR) of 15 months in FL patients

Jeg for min del håper på noe tilsvarende til ASH-18 - når alle pasienter er “matured”

1 Like

Joda, ser den. Men dette er jo et pre klinisk studie, så at det kommer så høyt er vel ikke sannsynlig da 20 MBq allerede er sett på som ganske høyt?
Mener i tiden jeg begynte å lese meg opp på Nordic Nanovector at de under pre kliniske studier for lymerit 37-01 også var oppe i 250MBq, men klarer ikke å finne igjen det nå.
Mye mulig jeg tar feil altså, men var så sikker på at jeg stusset over de høye tallene tallene der og fikk noen gode svar, men det begynner å bli veldig lenge siden og den tiden HO var en plass det gikk an å spørre for å lære :rofl:

Edit, beklager, hadde ikke sett at Larsmkn allerede hadde tatt tråden videre der:)

Lymrit 37-05

De meget aktuelle tegnene på at Betalutin kan reversere resistans mot Rituximab vil, dersom det bli bekreftet i klinikk, være en faktor som vil gjøre kombinasjonen Betalutin+Rituximab utrolig effektiv.

1 Like

Stakkars musene som “bare” får saltvann eller saltvann og 1x eller 4x rituximab. Kjipt å være forsøksdyr.

1 Like

Oppdaterer meg selv…
A phase 1b open-label study of Betalutin in combination with rituximab in patients with relapsed/refractory follicular lymphoma (Archer-1)

Prosjektbeskrivelse:
Betalutin (lutetium (177Lu) er en ny form for radioimmunterapi. . I Betalutin® er radioisotop Lutetium-177 festet til et antistoff kjent som lilotomab. Denne prosessen kalles radiomerking. Betalutin® og rituximab (RTX) binder seg til kreftceller og normale hvite blodlegemer (leukocytter). I denne åpne fase 1 b, single-arm studien vil man undersøke effekt og sikkerhet av Betalutin kombinert med rituximab (RTX) hos pasienter med follikulært lymfom. Pasientene vil behandles med RTX (375 mg/m2), lilotomab (40 mg) og Betalutin (10 eller 15 MBq/kg). Det primære målet er å evaluere sikkerhet og toleranse av Betalutin i kombinasjon med RTX. Sekundært vil man evaluere preliminær anti tumor aktivitet, varighet av tumorkontroll, samt undersøke immunogenisitet (dannelse av nøytraliserende antistoffer).
(Prosjektleders prosjektbeskrivelse)

Takk for gravinge Hallakis. Dette var verdifull informasjon. Man vel kan fastslå er at kombinasjonsstudiet er spennende, men at det er tøff konkurranse og at det ikke er noen “walk in the park” Nano har satt i gang med i 2 FL.
Patrick Ling har fremholdt det samme i sine rapporter og operer som jeg har skrevet tidligere med LOA 50 prosent for kombostudien, men markedsandel 15 prosent. Han har imidlertid ikke gått i detalj om konkurransebildet i 2FL på en stund. Jeg har ikke tilgang til Jeffries. Er det noen på forumet som vet hva Jeffries, ABG eller Arctic mener om 2 FL.

1 Like

Samfunnet er i endring og “vanlige” mennesker har større tilgang til informasjon i dag enn tidligere. I tillegg spres informasjon utrolig kjapt. Jeg tror at pasienter vil ha mye større makt over egen behandling og hva som skal prioriteres i årene fremover.

Derfor mener jeg Quality of Life (QoL) er en undervurdert faktor og en av de største grunnen til at jeg tror Betalutin blir suksess.

Nedenfor er hvordan første pasienten som fikk var med i Lymrit 37-01 omtaler sin erfaring med medisinen.

Hele behandlingen tar ti minutter, og hun opplever veldig få bivirkninger. I to uker ligger hun på Radiumhospitalet til oppfølging.

Hun hadde litt lavt nivå av blodplater og litt dårlig immunforsvar en periode. Hun fikk imidlertid tett oppfølging og merket ikke mye til det.

Bortsett fra senskader etter cellegiftbehandlingen, lever hun helt som normalt og går til kontroll på radiumhospitalet en gang i halvåret.

7 Likes

Synes donkeykong har et bra innlegg på HO i dag.
Limer det inn her:

Tilbake til: Farma og medisin

Innlegg av: donkeykong (14.06.18 01:46 ), lest 2204 ganger
Ticker: NANO
Endret: 14.06.18 02:06
NANO- BTL reverserer resistans mot RTX - FAST TRACK= 78%!
At det er økende tegn på at Betalutin ser ut til å reversere resistans mot Rituximab blir undervurdert av (det lite kunnskapsrike) markedet.

For å forstå sammenhengen mellom Rituximab som angriper CD20, og Betalutin som angriper CD37, anbefales denne gode filmen:

La det ikke være noe tvil:
Det er et stort problem at pasienter blir resistente mot Rituximab. Dersom kliniske studier bekrefter at Betalutin har den hendige tilleggseffekten av det medfører økt uttrykk av CD20 på celleoverflaten, slik at Rituximab igjen vil ha virkning, vil det være en ENORM konkurransefordel.

Jeg tror en poster med tittelen: “177Lu-lilotomab satetraxetan has the potential to counteract resistance to rituximab and obinutuzumab in non-Hodgkin’s lymphoma” vil bli meget godt besøkt av den internasjonale ekspertisen på AACR.

Gårsdagens innvilgelse av fast track designation var en fantastisk nyhet. Det er en KVALITETSSIKRING og særs lovende at også FDA mener Betalutin er noe utenom det vanlige.

Direkte gir fast track-status NANO mulighet til å ha hyppige møter med FDA for å diskutere Betalutin sin utviklingsplan, samt sikre at data FDA vil ha for godkjennelse blir samlet inn.

Indirekte vil fast track være en døråpner som gjør oppstart og innrullering av pasienter i PARADIGME raskere. En slik status legges merke til, og det er tilnærmet perfekt timing at innvilgelsen kom midt i oppstarten av PARADIGME. Videre er fast track noe større investorer absolutt ser etter i vurderingen av investerings-case.

Dette kan oppsummeres med:

“According to a 2009 review of the program, Fast Track was the most significant factor among variables affecting the chances of first-cycle approval, with 78% of Fast Track applications accomplishing this milestone.”

(https://www.centerwatch.com/news-online/2017/10/01/fda-fast-track-designations-reach-20th-year-2/)

78%! Tygg litt på den DNB, som har lagt 50% LOA (likelihood of approval) til grunn for sitt kursmål på 110,-.

Det har utvilsomt vært kronglete for NANO det siste året. “Uflaks” med de siste 15/40 pasientene i Arm 1 Fase 2, det uforklarlige byråkratiet i REK mv., medførte at tingenes tilstand kunne se bekymringsverdig ut for de som ikke følger veldig nøye med. Videre drepte den gjentatte misguidingen fra Costa all tillit i markedet. Alt dette skapte en selvforsterkende negativ effekt/spiral. Denne ble brutt med PARADIGME-oppdateringen 04.04, men det tar som alle vet mye lenger tid å bygge opp tillit enn å rive den ned.

Det er derfor gledelig at den siste uken har vært et langt steg på veien mot å gjenoppbygge tilliten.

Nå viser NANO at de børsmelder det som skal børsmeldes, at de vil levere på realistisk guiding (mangler bare FPD denne måneden, noe jeg er sikker på at kommer), at de har et produkt som fortsetter å vise seg som ekstremt spennende, at de jobber hardt for å få Betalutin på markedet (jf. dagens Archer-1 melding), samt at også FDA anser Betalutin som noe utenom det vanlige - FAST TRACK.

Når markedet tar dette innover seg bør kursen stige opp og ut av den laange nedtrenden fra ATH. Da er vi igjen på en tresifret kurs - noe som også er billig for et NANO som er ON-TRACK!

13 Likes

Beklager om dette har vært diskutert tidligere. Men er det noen som har gjort seg opp en mening om hvorfor indikasjonene på CD20 reaktivering ikke kommer som data fra Lymrit 37-01? Ville det ikke vært naturlig at CD20 reaktivering ble studert for de pasientene som har vært gjennom behandling i 37-01, og ikke kun pre-klinisk?

Kom til å tenke på det samme i går:) Kan være 1) at 2Lcombobeh. i større grad har bet+rtx kombinering enn 3L eller 2) strukturering av info. ut mot markedet tidsmessig eller 3) kombi av de to grunnene.

Eller kan det ha med studieprotokoll å gjøre? De skriver jo selv at denne effekten kom som en overraskelse på dem. Kanskje tar ikke 37-01 protokollen høyde for at dette kan studeres og derved rapporteres? Er det en case hvor det er forskjell på hva man vet, og hva man kan si at man vet…

(Kun mine spekulasjoner uten at jeg har undersøkt nærmere.)

På 37-01 studiet er forbehandlingen med rituximab, er vel for å fjerne “frie kreftceller”
Mens i Archer er det først etter Betalutin at Rituximab gies, ergo vil man vel få en annen effekt av det? Dermed vil vel virkning bli annerledes også? Eller er det jeg som tenker helt feil?

3 Likes

Rituximab er for å ta friske B-celler, m1k1

Som sagt, vet ikke, men svulstene som er målet for Betalutin, etter at enkeltcellene er tatt med Rituximab, er jo fremdeles Retuximab-resistente.

(Dette måtte jo da vært undersøkt på de som ikke har CR, selvfølgelig :slight_smile: )

Betalutin oppjusterer mengden CD-20 slik at Rituximab “virker” igjen. Dette gjør at Betalutin virkelig kan ta markedsandeler i 2FL, da mange blir refraktær mot Rituximab, som er den mest brukte behandlingen i FL enten som mono eller i kombo. Rituximab i kombo med f.eks chemo vil jo ikke være effektivt om pasienten er refraktær mot Rituximab(CD20).

Dette gjør at man har 3 intensiver til å gi Betalutin til pasienter:

• God effekt
  • Skånsom behandling
  • Gir pasienter ny mulighet til Rituximab-behandling ved tilbakefall.
6 Likes

En konkurrent til NANO i DLBCL segmentet:

Den var interessant, svindle. Har lest for lite om den til å kjenne til de resultatene.