Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Selger man NANO aksjer i disse tider vil man sansynligvis gå inn i historie bøkene på lik linje som han som kjøpte 1 stk pizza for 10000 bitcoin…

Kjekt å havne i historie bøkene, men ville nok valgt en mer positiv bakgrunn om det var mulig :money_mouth_face:

6 Likes

Noen som klarer å finne ut hvor mye masse(U eller Da) og antall atomer det er i Betalutin?

https://chem.nlm.nih.gov/chemidplus/rn/1453362-90-7

2 Likes

Namaste!

C30-H42-N7-O10-S.2H+.Lu

360 + 42 + 98 + 160 + 34 +174
= 868 u/Da og 93 atomer.

“As an example aspirin, which is considered a small molecule drug, measures just 180 daltons and has 21 atoms. It has little ability to initiate an immune response and remains relatively stable over time. In contrast, a typical monoclonal antibody biological drug measures 150,000 daltons, contains 20,000 atoms, degrades over time, and has the ability to generate a significant immune response. Thus, the production of a biological is an inherently unstable situation requiring special handling and storage, see Table 1.”

Fra artikkelen til @F-Tosca over her.
Betalutin ser relativt ‘enkel’ å håndtere i en skala fra Aspirin til ‘a typical monoclonal antibody biological drug’.
Konkluderer med at en pris rundt 100k $ i Europa og 150k $ i USA kanskje ikke er urealistisk, tiltross for at det vil være i nedre enden av biologiske produkter. Kan absolutt ta feil her, men greit å være konservativ. Prissetting kan nok også bli litt påvirket av effekt og enkelhet av behandling skulle jeg tro.

4 Likes

Noen med formening med hvor raskt man kan få FPD i archer-studien?

De guider med 2H, men er vel ikke urimelig å anta at det kommer ila Q3?

Hei dere, takk for mange gode innspill og tanker om nano. Det er verdifullt, da man får flere innfallsvinkler til caset.

Ser mange av dere diskuterer realistisk pris per aksje om alt skulle gå veien etc.

Noen som er interessert i å dele selve utregningen, altså formelen og metodikk? Gjerne flere metoder om man har.

1 Like

Jeg har snitt på ca 77 kr. Når vil det være fornuftig å selge dette med risikoen det er i slike selskaper. 100 kr, 200 kr, 300 kr eller håpe på enda mer?

Det skal ikke mye til før kursen stuper. En børsmeldingen etter at børsen lukker kan være nok til at kursen raseres dagen etter. Ser noen her prate om kurser til opp mot 1000kr. Hvem er det som tør (som en normal investor uten noen bakkanaler) å sitte fra under 100 kr og opp til 1000kr?

Tror nok jeg melder meg ut før evt 1000 kr, så får jeg heller være irritert over at jeg ikke tjente mer enn skuffet over å ha tapt mye som jeg burde ha realisert.

1 Like

Kalkulasjonen du viser over ser kun til å være linker enheten (satetraxetan) med Lu. Antistoffet med hele pakka er større en 868 Da. Det kan jeg nesten garatere da antistoffer som regel har størrelse på 150 kilo Da.

Jeg tror ikke prisen blir så billig. Jeg tenker antistoff, men dyrere, grunnet spesielle hensyn som må tas grunnet radioaktivitet og da kortere “shelf life” på medikamentet.

2 Likes

Vil tro de kan ta en høyere pris hvis snitt DOR er 23 mnd enn hvis den er f.eks 15 mnd.
Dnb beregnet vel 10.000 pr mnd i sine siste beregninger hvis jeg husker riktig?
@Heckhyper å regne realistisk pris pr aksje blir jo bare gjetninger på dette stadiet, men hvis man regner en konservativ pris pr behandling (det er vel konkurrenter som har opp mot 1 million dollar pr behandling) og et konservativt %-antall pasienter så finner man en potensiell årsomsetning hvertfall.

Hvor mange år som regnes inn som selskapets/aksjens verdi det vet nok andre bedre, har sett eksempler fra 6-12 års omsetning, men hva som er normalt vet ikke jeg.
Hvis de tar 150.000 dollar pr pasient, med 2000 pasienter pr år, så har de vel en omsetning på ca 2,5 milliarder kroner i året.
Men nå kan jo prisen bli både lavere og høyere, og antall pasienter bli både færre eller mange flere.

3 Likes

Slik jeg ser det finnes ikke et objektivt svar på dette. «Riktig» salgstidspunkt avhenger av den enkeltes situasjon og risikovillighet. Jeg har noen aksjer som er bingoloddet all the way. De resterende trades/gevinstsikres oppover/nedover :slightly_smiling_face:

Takk! Ja, enig i at det blir gjetning, mer eller mindre kvalifisert.

1 Like

Nor96 på HO kommenterer EHA Stockholm deltakelsen. Mye bra lesing her.
Takk til Nor96.

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2434489

3 Likes

Sed in vitro diiudicant

Prosit

The FDA’s “breakthrough therapy” designation is not intended to imply that a drug is actually a “breakthrough” or that there is high-quality evidence of treatment efficacy for a particular condition;[3][4] rather, it allows the FDA to grant priority review to drug candidates if preliminary clinical trials indicate that the therapy may offer substantial treatment advantages over existing options for patients with serious or life-threatening diseases.

Nå har jo NANO fått Fast Track Designation, men er det flere enn meg som tror at Nordic Nanovector også får Breakthrough Therapy Designation i løpet av 2H2018 (september/oktober) basert på at Betalutin har kombinasjonen av betraktelig høyere Duration of Response (DoR) og Complete Response (CR) enn produkter på markedet, eller andre kandidater som er i kliniske studier? Det at Betalutin i tillegg er ready-to-use formulation og er kun en behandling gjør meg ganske sikker på at Betalutin skiller seg godt nok ut til at det vil kvalifisere til at FDA er enig i denne påstanden: Betalutin may offer substantial treatment advantages over existing options for patients with serious or life-threatening disease.

16 Likes

Kan legge til at da Genmab fikk tildelt Fast Track Designation i 02. april 2013 for Daratumumab innen double refractory multiple myeloma , så gikk det kun 28 dager før Breakthrough Therapy Designation ble meldt 01. mai 2013. Så ting kan skje raskere enn jeg forespeilet ovenfor.

14 Likes

Ja , la oss håpe at Julekvelden kommer rimelig kjapt på kjærringa i år …!

1 Like

Ja, jeg tror det :blush:

2 Likes

Bra link Zuba. Har dukket opp flere innlegg på tråden du henviser til bl.a fra Merlin.
Med Nor96s EHA-tråd i bakhodet, kan det kanskje være på plass i minne om at abstractet til Boston også ligger ute på nett. Kan det være mulig å se etter synergieffekter der?
Poster linken på ny, så det blir enklere

Nano abstract ACCR 23.juni 2018, Boston
177Lu-lilotomab satetraxetan has the potential to counteract resistance to rituximab and obinutuzumab in non-Hodgkin’s lymphoma

http://www.abstractsonline.com/pp8/#!/5739/presentation/322

1 Like

Ser vel helst ut som en slags ‘proof of concept’ for Archer-1, vet ikke om detaljene om obinutuzumab er ny?