Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Enig. Takk til Nano- belieber som gravde frem linken!
Edit Den har ikke fått noe eudractnummer, ennå

1 Like

Tøft. :slight_smile:

Ja. Forhåpentligvis. De får jo brukbare inngangsnivåer nå.

Uten at jeg er noen ekspert på dette området, vil det ikke være nødvendig med en biopsi direkte av svulsten for å undersøke uttrykkelse av CD20? Dette vil vel ikke dukke opp på blodprøve?

Nå kan det jo hende at de sitter med tumorbiopsier fra før og etter behandling i Lymrit 37-01 pasientene og nettopp kan undersøke dette. Noen som kan grave frem hva den fulle studieprotokollen er? Ville jo vært veldig spennende hvis de faktisk har muligheten til å undersøke CD20 reaktivering nå i etterkant.

En annen ting, er vel at dersom dette hadde vært en hypotese de ønsket å teste, så ville de mest sannsynlig ha avklart dette i studiedesignet. Tror det kan være problematisk å publisere slike resultater i etterkant, dersom det ikke var hensikt å se på dette i utgangspunktet. I tillegg vil det kanskje i Lymrit 37-01 ikke være ideelle forutsetninger og godt nok sammenligningsgrunnlag til å si noe om oppregulering/reaktivering, og at de derfor ikke ønsker å gå ut med noe selvom de har indikasjoner. Det er i allefall mine betraktninger, og jeg tror vi må belage oss på å vente til ARCHER studien er gjennomført før vi kan få et klart svar.

fra “the leaked files”:

image

3 Likes

Det ser ut som om de har vevsprøver fra 37-01 som kan brukes, i prosjektet for biomarkører (som vist i klipp fra REK lenger oppe), henviser de til biposier lagret som kan benyttes til disse prøvene. Da kan man spekulere i at de også kan brukes til å undersøke CD20-reaktivering?

image

2 Likes

Det kan man absolutt spekulere i :slight_smile: Jeg tror vi med sikkerhet kan si at en eventuell melding om reaktivering av CD20 fra Lymrit 37-01 vil ta markedet på senga. Nå vil jo ikke CD20-reaktivering falle under kategorien “biomarkører”, og jeg stusser litt over at de ikke nevner dette spesifikt dersom de har som hensikt og også se på dette. Men kan jo hende de velger å holde akkurat det kortet litt tett til brystet :wink:

I de tilfellene jeg kjenner til, måtte det tas biopsiprøver direkte av svulstene for å få diagnotisert NHL. Blodprøvene ga ikke noe klart svar.

Linket ikke du just til et firma som utviklet teknologi som gjorde at man kunne diagnostisere NHL med 70%ish treffsikkerhet?

Jo. Er noen år siden…
Hadde akkurat tenkt å nevne at det forhåpentligvis har skjedd en del forskning siden den gang.

Kan ta ekstremt lang tid å få stilt riktig diagnose. Selv om pasienten er alvorlig syk og allerede ligger på intensiven.
Edit:
Noen ganger er ikke 70 prosent nok, men jeg håper jo at det vil være det for de fleste tilfeller her.
Det ene tilfellet jeg kjenner til, var en sjelden variant av NHL.

Flott gravejobb.
Vet vi noe om Nano har fått tillatelse av REK til å analysere vevsprøver i Paradigme og i ARCHER-1 prosjektet?

Takk, Jefferson. Ser at Betalutin biobank lagrer plasma, og at det i brevet om biomarkører snakkes om vevsprøver fra 29 pasienter.

Vil også anta at internasjonale biobanker kan bidra her.

Pårørende kan gi samtykke til at vevsprøver kan brukes til forskning.

Rundt årsskiftet 2016/2017 skrev Nano i en epost til meg
“Vi får en økning i CD20 reseptorer på celleoverflaten når vi behandler med Betalutin og vi tror det skyldes den radioaktive bestrålingen av cellene.”

Videre henviste de til ASH2016 posteren
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Poster%20ASH%202016%20-%20Ada_web.pdf

Det er vel slik at Nano observerte økt cd20 uttrykking i sine Betalutin-studier og hadde en formening om hva som foregikk. De har senere utført et nytt studie for å fastslå at effekten er reell, antar jeg.

2 Likes

Når pleies abstract til ASH å slippes? Nano har vel uttalt at de går for oral presentation her? Blir jo en ekstra tommel opp fra ASH-komiteen om de får dette.

Roche på handletur.

«Roche pharmaceuticals head Daniel O’Day said such technology was “important to our personalized healthcare strategy as we believe molecular insights and the broad availability of high quality comprehensive genomic profiling are key enablers for the development of, and access to, new cancer treatments”.

FMI develops comprehensive genomic profiling assays to identify molecular alterations in a patient’s cancer and match them with targeted therapies, immunotherapies and clinical trials.»

De slippes vel like i forkant av ASH:
Publication in the Abstracts Issue of Blood, the Journal of the American Society of Hematology

All abstracts accepted for presentation (plenary, oral, or poster) at the ASH annual meeting are published in a special online-only issue of Blood, ASH's official journal, on the Blood Abstracts website.
Abstracts not selected for presentation will be also be published online-only on the Blood Abstracts website. If an author does not want the abstract published if it is not accepted for presentation, he/she must indicate that during submission.
ASH reserves the right not to publish abstracts that do not fit into any of the review categories, abstracts that inappropriately promote commercial interests, abstracts that are judged unethical, poorly written, or scientifically unsound, or abstracts considered inappropriate for publication for other reasons as determined by the Program Committee.

Om de får muntlig presentasjon er det en fjær i hatten for NANO, og vi vet at resultatene er spesielt gode.

Selskapene bli informert i begynnelsen av oktober om abstractene er godtatt, og i hvilken kategori for presentasjon de er havnet i

1. november
2 Likes

De kjøper til 24% over aksjekursen. Om Nano skal kjøpes opp håper jeg virkelig det blir et stykke over 24% opp fra dagens kurs.

Står vel 29% hvis man skal være pirkete… Må også ta med at de kjøper “resten”. Dvs de eier mye fra før.