Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Tja, da har jeg solgt unna rubbel og bit av selskap jeg har og har gått all in i Nano. På tide siden jeg solgte meg helt ut i begynnelsen av mars… Veldig greit å akkumulere litt i andre selskap i downperioden.

Et lite varselsignal om at ting plutselig kan gå til helvete… :grimacing:

2 Likes

Den skjønte jeg fint lite ut av.

ikke annet enn at når jeg går all in i et selskap (eks nano) så bruker det skje mye rart :slight_smile:

1 Like

Heldigvis er det så mange andre det skjer mye rart med i denne aksjen… :smiley:

Hehe… Ser den.

Er man all in i Nano så håper jeg det er endepunktet du går for og ikke dag/uker/månedlig bevegelser (trader) du er inne for.

Trader ikke Nano. Satt fra juni 2016 til mars 2018 nå sist, men ble ærlig talt dritt lei situasjonen som var frem til Costa fikk fyken. Nu ser alt så meget bedre ut så nå blir jeg sittende igjen.

Nå var heller ikke kjøpesummen grunnen til at jeg delte artikkelen

Nano caset i en jungel av Bio-tech selskaper.

Tok en sjekk på Bio-tech selskaper i USA og funnet var slående. Bare i US er det uendelig mange selskaper! Gidder ikke å sjekke alle andre børser, men vi kan anta at det er en god del selskaper.

Det jeg prøver å si er at vist man ikke “tilfeldigvis” bumper over et selskap med gode forskningstall, så er det jo en stor utfordring å kunne lese seg opp i alle casene og velge det beste. Er det håpløst for min del er det nok også håpløst for andre hobby investorer også.

OK. Vi amatører er jo bare en del av totalen. Hva med fond og store private investorer?

Jeg tror det er mye tilfeldigheter blant denne gruppen. Mye pga risikoen som innebærer for å være investert i et Bio-tech, og man kan ikke sjekke ut ALLE selskapene (selv for store selskaper/ressurssterke personer).

Tenk dere. Hva skal til for at noen skal få øynene opp for Nano, og når vil de i så fall får lyst til å investere? Vi Norske små aksjonærene i Nano sitter tett på aksjen, VELDIG tett. Så for oss er det veldig enkelt å fange opp endringer i tidlig fase. Men for utenlandske selskaper?

Har vi tatt turen innom de forskjellige Healt-Cap investerings selskapene i USA, England, Tyskland osv. Hvor mange vil da kjenne til Nano?

Min antagelse er at “vi” på dette forumet her har uendelig mer inngående forståelse på NANO en de aller, aller fleste selskapene.

Poenget mitt:

Selv om alle her i Norge ser Gull, så er det langt på vei noen der ute som tror på oss før dette kan bekreftes. For de som oss, kan ikke være over alt og er avhengig av at nyhetene om Gullfunn i Klondyke er et faktum.

3 Likes

Tror ikke du skal undervurdere kompetansen de har i usa til å overvåke en syk mengde selskaper på en gang, så det bekymrer meg fint lite. Og om nano slår til og får neste steg etter fast track så begynner alle de grønne lampene å lyse med 160 watt.

4 Likes
13 Likes

Ditto, svar på tiltale her… De som driver innen NHL VET hva som finnes og de følger godt med…

2 Likes

Godt poeng. Begynner å bli litt lei av floskler som markedet skjønner ikke nano (gjelder også andre norske biotekselskaper). For å snu på flisa så er det kanskje vi som ikke skjønner markedet.

1 Like

@Wannatri, hadde du giddi å sett 3 poster lenger opp her så hadde du ikke trengt det :slight_smile:

Haha, så den, men leste den ikke… sletter posten min :slight_smile:

la stå, en god sak kan ikke formidles for mye …:slight_smile:

1 Like

A post was merged into an existing topic: Småprat

Og vips så sprer den seg ut til alle aggregatørene:

Blir nok en del mer skriverier fremover føler jeg meg trygg på

12 Likes

Kursen stiger. Uten melding. Må gni meg litt i øynene. Nedtelling til FPD? Eller Boston?

Stiger på lavt volum. Kan komme fort nedover igjen om noen selger en liten post.

Men FPD kan jo komme når som helst. Spørs hva som skjer da? Går kursen opp eller tar en del investorer ut fortjeneste på 64-65 og sender aksjen ned til 60’ish igjen?

Hm , ikke godt å si. Aksjen har vært tradet hardt ned. Tror den blåser høyere enn 65 kr. Har jo fått på plass viktige ting nå. Emisjonen var på 114 kroner, ath på 124. Så det er et stykke igjen til gamle høyder.