Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

For at den skal gå over 65 og opp mot 70+ som det har vært foreslått her, så må det vel være større investorer/fond som skal inn i Nano. Så lenge traderne får holde på i fred så kommer vel kursen til å holde seg i det området vi har vært i det siste?

Jeg er overhodet ikke i tvil om at vi kommer til å gå over 100 før året er omme (kanskje lenge før også?), men jeg tror ikke FPD vil være den store utløsende faktoren.

Ser den. Har tatt feil om aksjekursen før, jeg. Men ikke så feil at jeg har svidd meg på hendene og solgt aksjene for førti spenn. Men kursen har vært herja med en stund. Vil nok bli det fremover, også

Om det stemmer at større fond ikke kan gå inn i Nano før Fpd i henhold til deres interne investerings regler. Så vil (kan) jo Fpd være en utløsende faktor for at kursen vender nesen stabilt oppover

1 Like

Enig. FTD var en stor trigger. FPD er en trigger.

Hvis man vil redusere risikoen i en biotekinvestering så er jo det å vente med inngang til man ser at det ikke blir forsinkelser ganske smart. Jeg forventer derfor at det er en del som står på utsiden og venter på at NANO virkelig skal vise at de er i gang med siste fase. Mange fond og større investorer som investerer i biotek er forholdsvis risikoadverse samtidig som de ønsker høy avkastning. NANO ser nettopp ut til å være en slik case per nå. Mener jeg.

1 Like

Fins det dekning for å si at FPD er en betydlig kurstrigger for Bio-Tech “start-ups”?

I så fall, Link…

Fpd er jo ikke en trigger i seg selv, men er sammenfallende med oppstart av siste fase. Ref oppstart PARADIGME. Og Fpd er jo å en trigger, om di får det til i 1H 18. Pga guiding.

Er det en trigger når “ALLE” forventer kun et (1) svar?

Sannsynligheten for at det IKKE kommer noe FPD er forsvinnende lite.

Jeg bruker ei tankerekke: første pasient behandles i et pivotalt studie. Man er i gang med å produsere data for endelig godkjenning. Nå trigges vel folk av så mangt, men denne treffer ihvertfall meg. Og fond da, såklart.

2 Likes

Er den virkelig det? Sist jeg sjekket er pasienter autonome og kan i tillegg velge mellom duvelisib/copanlisib framfor Betalutin… At innrullering og å treffe guiding er sabla lett tror jeg ikke vi skal anta.

Men NANO må nok ha gode føringer på at de har nok pasienter i screening til at de opprettholdt guiding senest for noen uker siden.

1 Like

De sa sist forrige uke at FPD skjer innen 1 juli. Så en FPD melding er ikke noe bombe i seg selv.
Men at det skjer når de sier det skal skje, er en svært positiv greie.

ord + handling = good stuff.

1 Like

Man kan jo kalle det så mangt, men selv om man “vet” at noe skal skje. Så gjør jo ikke Fond eller gjærde sittere noe før ting er et faktum.
Da blir det jo det mange kaller en trigger.

1 Like

Så man må man se det i sammenheng med kursen. Nano er veldig interessant for mange på 60 nå enn på 120 liksom. Oppsiden er def. tilstede - om så bare 100% på kort sikt (6 mnd).

1 Like

Først av alt. Oddsen for at Nano får FPD må være 1.001

Når? Si det, men det er heller ikke poenget.

Spørsmålet er om det er en Trigger som får kursen til å løfte seg betydelig?

På det spørsmålet er jeg tvilende til.

Ser at du prater om betydelig kurstrigger og da tror jeg kanskje vi snakker forbi hverandre :blush:

Svaret får vi innen få børsdager når FPD meldingen kommer. For det gjør den.

Slik jeg ser det så er det vel relativt liten sjanse for å tape penger om man går inn på dagens kursnivå. Men man må tåle å se svingninger på både opp og ned 10% hver dag uten å bli nervøs og panikkselge. :slight_smile:

3 Likes

Sjekk poll ovenfor. 17% av forumets brukere mener NANO ikke får behandlet første pasient i 1H.

Det vil si at disse 17% mener NANO ikke har kontroll. At de ikke leverer på egen guiding. At Costa ikke var problemet.

Vel, når vinden først tar tak i Nano-seilene, er det få ting som stopper turen. Enten det går nord- eller sørover. Min erfaring.

Litt spesielt å si at de ikke har kontroll basert på en anonym poll på TI?

Eller?

2 Likes

ATH i følge Nordnet er 129 kr, og det er vel sluttkurs den dagen, da intradag høy ikke vises hvis jeg ikke tar feil?
Angående trigger eller ikke når FPD kommer, så er det en meget god nyhet hvis de nå holder det de har lovt, så mulig trigger der?
Så er det nok mange småinvestorer som vil inn når de er i gang med pivotal fase2, og at en del større fond venter til da vet vi jo allerede.
Så gjenstår det å se hva det har å si på kursen kortsiktig, men for meg som er langsiktig så er det bare ett til delmål som derisker Nano ytterligere som hukes av i kolonnen.
I løpet av året så er det flere positive ting som forventes, som man vil tro får kursen opp (og over?) ATH, pluss kanskje noen overraskelser?
Som BTD, partneravtale, Fast Track på andre studier, Prime i Europa for Paradigme osv.

Edit: @anon21766851 det er vel rimelig langt unna å være en noen som helst indikator på hva Nano faktisk klarer å levere, hva en anonym poll som 50-150 personer tror her inne? :slight_smile:

1 Like