Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Når man guider FPD innen juni er omme og det er bare 2 uker igjen, så er jeg rimelig sikker på at de har alt klart.

Man kan ikke bare gå ut og si at FPD kommer innen 2 uker uten å ha pasient eller noen ting klart. Om de gjør det så har de så lite peiling at det blir full stopp for hele prosjektet umiddelbart.

Jeg sier at fpd ihht. Guiding bidrar til å gjenoppbygge tilliten som forsvant. Fravær av tillit er det som fikk oss til 38. Fornyet tillit er det som tar oss opp igjen.

2 Likes

Dette høres kjent ut…

1 Like

Du har sikkert rett, Oilimp. Jeg husker bare at kursen blåste over 120 kroner… og at den svalestupte til under førti.

1 Like

NHL FL pasienter er etter min viten en “sitt og vent” krefttype. Når man får diagnose tar det lang tid fra diagnose til behandling siden kreften utarter seg sakte. På et tidspunkt vil det være fornuftig/nødvendig å behandle pasienten.

(Korriger meg gjerne på dette)!!!

Kan det være at Nano allerede nå har mange pasienter i “banken” klar til behandling, men venter til riktig tid?

(Riktig tid kan også være en blanding av at pasienten er klar, behandlingssenter er klar og eller at man samler opp et par stykker pasienter som behandles “samtidig”)

1 Like

Som jeg har forstått det, ja!

Det finnes aggressiv NHL , også.
http://theoncologist.alphamedpress.org/content/3/3/189.full

Og

Non-Hodgkins lymfom
Non-Hodgkins lymfom kan være svært variabelt - fra meget aggressive til svært godartede former. Vanlige symptomer er hovne lymfeknuter, vekttap, tegn på anemi ses ofte - blek hud, tørre negler og sår i munnvikene - forstørret lever og milt.

Edit: Noen krefceller av NHL- typen deler og sprer seg langsomt, andre typer deler og sprer seg raskt.
Når det er sagt, tid er alfa og omega for en kreftpasient.

Jeg tror faktisk at tiden er mye av poenget som gjør FPD til en trigger selv om den er noe alle «vet» kommer. Siden Nano har vært så upresise i kommunikasjonen og blitt straffet så hardt for det, er det naturlig for nye aktører å holde igjen til FPD er et faktum FØR utgangen av H1. Har den ikke kommet før det så forventer jeg kursfall og den risikoen forstår jeg er unødvendig å ta.

2 Likes

Kan du utdype?

Du har en skrivefeil her som antyder at det er kun 17% som mener de får FPD behandlet 1H. :wink: Du skrev ‘inne’ når du mente 'ikke.

Linker til pollen, predaterer den Renoldi sin gjentakelse av forsikringen til LR?

Pasienter har mulighet å trekke seg til enhver tid, så ting kan skje som de ikke har kontroll over som forsinker.
En annen feil-mulighet for pollen kan vel være hvem som stemmer, må huske på at vi har hatt relativt mange troll her. Og at slike personer sitter på flere profiler er ikke ulogisk.

2 Likes

???
Det vil jo alltid være de som befinner seg “til riktig tid” utifra den teorien…

Jeg endret hele posten. Takk.

Mener pollen predaterer Renoldis siste stikk, ja.

1 Like

I tilfelle hvor man jobber mot tiden for å starte behandling så blir min hypotese feil. Men ikke alle NHL FL pasienter har denne kampen mot klokken. (Forskjell på krefttyper hvor behandlingen skulle helst ha skjedd i går Vs behandling kan begynne om 2 mnd).

Grei sluttauksjon vel, ca 2 millioner kroner og en fin kursøkning.
Mulig det tikker inn en melding om ikke lenge?
Har tidligere vist seg at det kan se ut som enkelte vet mer enn andre før det meldes, får se om det slår til nå igjen?

usikker…Oncopeptides steg massivt den dagen de kom med FPD, men dette sammenfalt også med samme dag(mener det var samme dag) Wilson Therapeutics ble kjøpt opp. Så Oncopeptides gikk nok mye på det.

Lurer litt på en ting.
En ting som sikkert har vært diskutert her tidligere uten at jeg har sett det, så ha det i tankene når dere svarer. Evt. pek meg mot tidspunktet det ble diskutert så jeg kan lese meg opp…

Ifølge NHI er det en overhyppighet av tilfeller av NHL hos pasienter med HIV og Hepatitt-C. Ikke for å dømme noen, men HIV og H-C er jo noe man også ofte finner hos rusmisbrukere.
Jeg antar, legg merke til antar, at aktive rusmisbrukere er utelukket fra kliniske studier.
De vil jo seff få behandling når medikamentet er godkjent, men høyst sannsynlig ikke få være med i studier.

Vil dette påvirke antall “kandidater” for Paradigme og A-1 på noen måte?

Nei.

Kan du utdype det litt mer?

Fordi der er en overhyppighed blandt denne gruppe, betyder det jo ikke at det typisk er de som får det. Tror du misforstår hvad dette betyder. Skal forståes, at har du 100 rusmisbrukere får fx 10 av dem NHL, mens der blandt 100 friske personer, kun vil være 2 som får det. Men nu er populationen af IKKE-rusmisbrugere jo betydelig større, så derfor har dette ingen betydning.

5 Likes