Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Tror ikke vi ser en stor reaksjon i kursen i dag, men antallet svake hender som vurderer å selge blir mindre, optimismen er gryende. Det var en utrolig viktig melding for oss som er langsiktige og agerer som bedriftseiere, det bekrefter potensialet til Humalutin og styrker Nordic Nanovector´s posisjon. Meldingen markerer også ett skifte i måten selskapet kommuniserer med markedet, jeg tror vi vil se en mye mer aktiv og fremoverlent IR fremover.

Veldig fint de legger med kommentar fra J. Dahle: “The data is important for Nordic Nanovector as they provide an early demonstration of the potential that Humalutin® has for treating different types of NHL. These encouraging data provide further support to the planned clinical development of Humalutin®, for which Nordic Nanovector expects to launch a Phase I study in NHL in the second half of 2018.”

1 Like

Meldingen er i utgangspunktet veldig positiv og gir et godt grunnlag for å komme i gang med fase-1-studie(r?:slight_smile: ) med Humalutin. Jeg gleder meg til den dagen det er flere studier de kan oppdatere oss på.

Nei, fremtida er lys og foran oss, men jeg har innerst inne et håp om å kunne blåse av både ferie- og skattekroner på lavt 60-tall. Så please chill Luigi.

1 Like

Dette er veldig spennende. Abstraktet er veldig positiv lesing og gjør at jeg gjelder meg veldig til fortsettelsen. Jeg er spent på hvordan NNV003 kan sammenliknes med Rituximab i å ta ut B-celler. Mekanismer og effekt. (NNV003 er Humalutin uten Lu-177). Kan hende er det muligheter for å hoppe over anti-CD20 som predosering?

Jeg tror Nordic Nanovector begynner å se CD37 som èn av to primære retninger innen behandling av NHL. Behandlere i fremtiden vil sannsynligvis velge mellom å gå CD37 eller CD20-veien, vel vitende om at de lenger fremme i løpet bare kan switche behandlingsløp til et helt ubrukt angrepspunkt.

Spesielt i de indolente formene vil dette være en skånsom og realistisk behandlingsmetode. I de mer aggressive variantene kan de forhåpentligvis spille på begge strengene samtidig.

Time will tell.

6 Likes

Er det en som tør ta på seg å forklare hva som er “nyheten” i dagens melding (gårsdagens abstrakt)?

Noe info om Humalutin har vært publisert tidligere, med noen gode referanser tidligere i denne tråden bl.a.
Jeg har ikke satt meg godt nok inn i det for å kunne se hva som er nytt nå vs tidligere uttalelser fra selskapet.

Bekreftelser i kombinasjon med konsistente data er det vi vil se i denne bransjen.

NYHETEN er derfor at NANO BEKREFTER at teorien stemmer :grinning::syringe:

5 Likes

Jostein Dahle, Chief Scientific Officer commented: “The data is important for
Nordic Nanovector as they provide an early demonstration of the potential that
Humalutin® has for treating different types of NHL. These encouraging data
provide further support to the planned clinical development of Humalutin®, for
which Nordic Nanovector expects to launch a Phase I study in NHL in the second
half of 2018.

De nevner “mantle cell lymphoma, diffuse large B-cell
lymphoma and chronic lymphocytic leukaemia”, noe som kanskje er betydelig større pasientgrunnlag enn 1. linjebehandling for follicular lymphoma? Skal de bruke Humalutin som et multitool til alle de sakte voksende lymfomaene?

Posisjonen til Humalutin er vel strengt talt styrket med dette, og aner der var en hel del tilgjengelig informasjon om den som jeg ikke har tatt inn over meg tidligere. Fokus på Betalutin gir skyggelapper for oss som sliter med å forstå. ^^

3 Likes

Når det snart er slutt på selgere så kommer nok kjøperens frem igjen. Sitter nok mange på gjerdet som bare venter på lavere inngang. Det tar litt tid før dette synker inn i markedet, men i praksis styrker resultatene sannsynligheten for av Humalutin kan fungere meget godt for pasienter med Chronic lymphocytic leukemia, Mantle cell lymphoma og Diffuse Large B-Cell Lymphoma. Betalutin er allerede i fase-1 for DLBCL. Når det gjelder CLL, MCL og 1. linje FL er det ett potensielt marked på over 9 milliarder $ for Humalutin, så selv om dette fortsatt er på et tidlig stadig så er det et betydelig marked Nordic Nanovector sikter seg mot med den kimære utgaven av Betalutin.

3 Likes

Kan noen forklare meg forskjellen her? Kan noen belyse holdepunktene for prisingen? Bergen 2,3 mrd. NANO 3 mrd. Noe forskjell på EK. Edit: EK Bergen 350<->Nano 750.

Strikken tøyes, syns jeg.

4 Likes

BergenBio er vel et par år bak Nano før de når markedet… ?!

1 Like

De stiger til og med på denne:

BGBIO:NORSK KOMITE GODKJENNER IKKE BGBC004-STUDIE UTENFOR NORGE
08:58
Bergenbio har mottatt varsel om at den nasjonale forskningsetiske komité for medisin og helsefag (NEM) ikke har gitt godkjenning for gjennomføring av BGBC004-studien utenfor Norge, opplyser selskapet i en melding torsdag.

Bergenbio viser i meldingen til at i henhold til internasjonal praksis har selskapet sikret alle nødvendige godkjenninger fra amerikanske helsemyndigheter (FDA) og fra de etiske komiteene ved amerikanske sykehus som deltar før oppstart av studien i 2014.

Bergenbio opplyser at den kliniske studien pågår i USA, og selskapet opprettholder sitt syn om at studien er kvalifisert for godkjenning i etterkant, og vil formelt forespørre NEM om å revurdere sitt syn på saken.

2 Likes

Hvis man tenker at Betalutin har vist mye bedre clinical-proof-of-concept enn BGB324 så blir det jo rart som du sier. BerGenBio har en mye mer diversifisert pipeline enn Nordic Nanovector per nå, når det kommer til kliniske utprøvning i forskjellige kreftformer og kombinasjoner med andre medikamenter. Men jeg syns ikke det i seg selv rettferdiggjør en slik prising. Syns BGBIO er priset mer riktig rundt 2 mrd før de faktisk kan vise bedre resultater.

2 Likes

Verdt å merke at intensjonen ikke var å snakke ned BerGenBio, men heller prøve å belyse at NANO virker å være edruelig priset.

At et selskap rykker frem 3ish% på gode pre-kliniske data mens et annet står på stedet hvil sier mye om hvor toxic NANO-papiret har blitt. Statusen som toxic syns jeg ikke er særlig godt fundert mtp. hvor langt man har kommet, og med hvilke resultater.

Sammenligningen Nano og Bgbio i denne sammenhengen er litt paradoksal.

Eneste forskjellen er at det psykologiske momentumet ligger hos Bgbio for tiden og de kan melde neste hva som helst og kursen drar nordover.

Begge disse meldingene er som parenteser å regne og har strengt tatt og på kort sikt tilnærmet null betydning for prising av selskapene. Kliniske data ligger langt frem i tid.

Blott min personlige mening selvsagt.

1 Like

BergenBio nyter godt av markedets entusiasme og tillit.

NANO er ikke på helt samme plass akkurat nå, men det kan snu på et blunk.

Jeg tror det er et viktig steg at vi nå kan begynne å håpe at det igjen vil komme børsmeldinger på relevante events, slik at ikke selskapet fremstår åndssvakt. :stuck_out_tongue:

BergenBio opp og Nano på stedet hvil viser hvor mye troverdighet har å si.

For Nano sin del er det så ille at det blir nesten ikke snakket om lengre (på forumene) at studiene ikke er startet enda og hvorfor. Og da er det ille.

Nå diskuteres forumtroll, emisjonsteorier og det sees heller etter andre lyspunkter å henge troen på.
“Kanskje Humalutin kan bli noe av i fremtiden?”

Voldsomt så mørkt det var hos deg da… I første post innrømmer du lite/ingen kjennskap til Humalutin og i andre post dømmer du andres tolkning. Nice

2 Likes

P- verdiene i forsøket er lave. Veldig bra!
Fin mld fra MB, også.
Noen bruker tricks for å gruse kursen. Hvor ille det er, kan man se i kommentarfeltet til Lympho-Bob. Der dukket også den falske Linked-In profilen opp. Minner om ulver fra Wall Street.
Domenenavnet til Humalutin er allerede sikra på
Web

Personlig argumenterer jeg frem og tilbake med megselv om jeg burde ta opp noen kredittlån for å investere i NANO… Eneste argument i mot som står sterkt nok til at jeg ikke gjør det, er at jeg stoler ikke så mye på egen dømmekraft.

2 Likes

Høres ut som du ikke bør tillegge den all verdens vekt. :wink:

Om du ikke kan få deg lån på huset eller i verste fall på aksjene så styr unna.