Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

17K greide å dytte under 60 nå. Så får vi se hva som skjer. På tide å rebalansere enda litt mer over på NANO.

Er kritisk til LOA, diskonteringsrente og markedspenetrering til DNB sin analyse og dertil kursforslag. Spesielt LOA gir risiko til binære utslag, og virker lite hensyntatt NANO’s resultater og posisjon, i stedet kalkulert frem av hvordan biotek historisk har kommet frem til markedet. Finansieringslån på rundt 15% er belastende å ha dog, så burde vel unngå slik gearing.
At ting tar litt tid burde ikke representere et slikt kursfall vi har sett i NANO så vidt jeg kan tolke.
Nå, litt haussing fra meg ^^ Tørr nok ikke ta lån, men føles som om det er litt ‘once in a lifetime opportunity’ her nå om dagen.

Kan vel være Vegar syntes det var greit å gå ut med et lite tap. Funket jo bra på 68. Og snart erdet jo lørdag også:)

De 17k som ble dumpet virket nesten som et desperat forsøk fra shortere på å holde den negative trenden intakt. Den ble dumpet akkurat da aksjen begynte å bygge momentum. Blir overrasket om de større eierene ikke snart tar grep og øker sin beholdning.

Var det til meg?

Nei nei og atter nei!
Vent på bekreftet trendskifte før du belåner deg inn i en aksje.
Har du penger på bok og ellers ryddig økonomi så vær så god kjøp det du kan.

3 Likes

@Hugoil?
Solgte meg sist ned på 70,5.
Inn igjen med tilsvarende sum for 2 dager siden på 61 blank.

Er eneste her som oppgir mine salg og kjøp så langt jeg kan se.
Så hva er det du prøver å si i posten din?

1 Like

Personlig har jeg tjent bra på kjøp når teknisk er nitrist, men min tolkning av det fundamentale er sterkt. Skal jeg følge teknisk, så vet jeg at jeg reagerer etter mange andre både ved kjøp og salg. Bruker det mer til småtrading, ikke for større posisjonering.

Jeg kjøpte selv på 61 nå som en wild bet :slight_smile:
Straffet seg så langt, men jeg har ikke brukt penger jeg har måtte låne, det var også poenget mitt.

@Hakon ser ut som du fikk rett, nå kan det handles på 50tallet

1 Like

Kortsiktig har jeg ikke formening om utvikling. Men om det er som en lengre posisjon, har du ikke tapt noe før du selger. Og når det ikke er belånt, er det ingen kostnader å holde posisjonen. =)

Told you so! Dog kjøpte jeg bittelitt tidlig men har plenty med tørt krutt!

Har lagt inn en kjøpsordre på 57, i håp om at den aldri går inn, men det ser spøkefullt ut i dag! Spennende å se når eg kommer på nett igjen senere i dag.

Ser ut til at NANO er en “sell on news” aksje, uansett.

Hva pokker er det som skal til for å få løftet kursen?

Får NANO 2016 flashbacks når jeg ser på BGBIO grafen. Ser ut til at den ligger i begynnelsen av fase 3, eneste problemet er at vi ikke har hatt et volum-salgsklimaks enda slik NANO fikk 7. desember 2016, så godt mulig BGBIO gjør ett eller flere nye rykk.

Det at NANO og BGBIO prises nesten likt er for meg latterlig. De erfarne selger BGBIO og kjøper NANO tror jeg. Skulle ønsker jeg hadde slik erfaring desember 2016…

Slik jeg leser NANO boken er det liten tvil om at kursen holdes nede, her er det storfisker som akkumulerer på prisnivåer hele veien. Dette har vi fått bekreftet nå nylig da både GSA og Numeric dekket short. Det at andre fisker også ønsker billigere pris er det liten tvil om.

Skal ikke se bort fra at de kjører den ned til 55 før den setter seg, men skal ikke si noe sikkert for der tror jeg det ligger mange kjøpere på vent.

Brudd ned på volum nå, algoene står klare.

Denne utviklingene er lite forståelig uansett. NANO er jo ikke verdt fem sure sild om dagen… Jeg spør meg selv, hva har skjedd siden høsten 2016 ? Er selskapet satt tilbake i tid i forhold til dengang?
Dette STINKER lang vei spør du meg

Hvorfor i huleste skal man selge bgbio som faktisk kommuniserer med markedet, til fordel for et firma med elendig kommunikasjon og troverdighet som en synkende ubåt? Utsettelser kamuflert som any day…

2 Likes

Kunne ikke vært mer enig, halleluja!!! For et opplegg dette er blitt

NANO: how low can you go… :cry:

Det er vakkert, dette er hva som skjedde med Genmab og… føyk opp i 300+, så sakte ned mot 50-60 før oppgang til 1000+ begynte.

@Hakon

Kommunikasjon slik NANO gjorde i 2016 mener du? Som jeg sa tidligere kan BGBIO gjøre flere rykk opp, NANO gikk jo 300%+ på noen måneder, BGBIO har vel nå gått 150 % på en måned, venter på salgsklimaks fra shorterne før man kan si noe sikkert. Skal ikke se bort fra at vi får en NANO reprise i BGBIO, men kan ikke si dette sikkert da jeg ikke har lest meg opp på selskapet, ser bare på det tekniske.

Hitraten på slike bobler er usedvanlig høy. Det skjedde i Dot-com, 2008-2009, NANO, Bitcoin… med flere.