Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Enig i at det er stor sjanse for at mDoR vil øke, men jeg kommer til at det vil øke fra 9 måneder og opp mot 13-15 måneder. Grunnen er at sensurerte observasjoner inngår i beregningen for sannsynlighet.

Edit: Her står det en del om beregning:


Edit 2: @kanon Håper jeg ordla meg bedre nå da jeg ikke tror det vil øke med 13-15 måneder ekstra :wink:

4 Likes

#uglyrich

1 Like

Hvor er du nå, øke til 9 + 13-15 mnd?

I’ll take it.

Edit: ikke det nei;)

Ja, det stemmer nok godt.

Følgende brannfakkel(siden vi har begynt med det her på bruket!): det eneste som kan gjøre mDoR til 9 måneder som endelig tall, er dersom de 3 CR som fremdeles er i respons kortere enn 9 måneder får tilbakefall før neste avlesning. Jeg syns det ser meget positivt ut, og man kan forvente at mDoR havner i sjiktet 12-16 måneder. Okseemoji.

9 Likes

Hva er definisjonen på en sensurert observasjon?

Ufullstendig observerte levetider sier vi er sensurerte (1). For å håndtere sensurerte data trenger vi spesielle statistiske metoder.

Av de 23 som nevnes her på FL er 2 fortsatt i Responce.
Medianen på FL blir på pasient nr 23.

Så da blir mDOR på FL 12 mnd 2 februar.
Og 14 mnd 2 april.

Husk at begge har CR!!

Og selskapet skriver:
Follow-up for DoR is on-going

2 Likes


Det er 59 personer her, satte en strek ved hver 5. person at du kan telle selv lettere.
SD er med samt personer som avsluttet studiet.
Så nei, mDoR vil ikke forbli 9 mnd garantert. Og hva @anon21766851 og @Inkognito666 sier ser ut til å være korrekt slik jeg kan forstå. Sannsynelig område 12-16 mnd(den vet jeg ikke hvor trygg jeg er på enda), mulig område for mDoR er 9-18 mnd.
3 Likes

Bra jobba Glein. Jeg tror du har fatt i den lange ende, og synes ditt resonnement er fornuftig. I øvrigt gledelig at vi fikk høyere CR!

I den rituximab-refraktære populasjonen er tallene noe lavere, ORR 62% og CR 19%. Greit å notere seg, da dette er paradigmepopulasjonen. Paradigmeresultatene kan derfor komme til å likne mere på denne gruppen enn de øvrige.

Jeg synes dette ser bra ut!

14 Likes

“Hakke vs harve”-argumentet (beklager Nocturne) som jeg skriver om på HO-tråden Oversikt Behandling, kan være grunnen til at CR lå lavt for 20/100 - OG at økningen vi her nå fikk fra nye pasienter kan bli redusert grunnet denne potensielle negativt fungerende strukturelle interferensen ved høydose radiaktivitet. Jeg inviterte forsiktig til diskusjon rundt dette også på TI for de fysikalske kjemikere, - biologer og leger endel lenger opp på denne tråden.

“I den rituximab-refraktære populasjonen er tallene noe lavere, ORR 62% og CR 19%. Greit å notere seg, da dette er paradigmepopulasjonen. Paradigmeresultatene kan derfor komme til å likne mere på denne gruppen enn de øvrige.”

u got it

Hvordan tror dere dagens melding blir tolket av markedet i morgen ? Fyker vi opp? Virker ekstremt innviklet dette her

Oppsummert var dette knallbra. 32/70 på >=2.

Men det er helt utrolige tall for Marginal Zone.
CR på 44%.

Det må komme noen privilegier her etterhvert.

1 Like

TA baker forventninger, alles forventninger.
Og de var relativt klare av flere grunner, bla at det ikke ble oral pres. Og ASH komiteen er de glupeste og mest erfarne og kan ekstrapolere abstractet.

Educated guess er at det blir veldig volatilt, begge veier. Jeg vil tro det gir gode muligheter for kjøp den første timen(e). Viktigste du må tenke på er om du er inne for å trade eller om du er langsiktig. Det kan hjelpe mtp. avgjørelsene du tar :slight_smile:

2 Likes

Hvorfor skriver NANO da "The median duration of response (DoR) for all patients (n=45) " i posteren, og N=59?

Det peker vel mot at mDOR kun regnes utfra de som har fått PR og CR?

1 Like

De 45 er de som er med i ORR.

1 Like

Har vi kommer til et slikt nivå her at det er vanvittig vanskelig å tolke dataene. Virker utrolig innviklet ? Hvorfor er det sånn?

Data er gode. USA og Kina har inngått våpenhvile i 90 dager. Alt taler for opp. Men godt mulig det kommer et skremmeskudd for å riste ut nervøse aksjonærer som ikke skjønner hva det er snakk om og bare ser mDor 9 mnd. Ser både 70- og 100-tallet som mulighet i morgen.

2 Likes

Fordi det er front line forskning…