Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Vil si der er av og til åpninger imellom selskap hvor differansen i kurs har blitt stor forholdsvis mot tidligere. Men det er svært mange aksjonærer som gjør bevegelser innad i norsk biotek kun, så du kan se når en har stor nedgang, går alle ned, og når en har stor oppgang går alle opp. Trading mellom selskaper anbefaler jeg heller å sikte på å gjøre mot forskjellige bransjer som ikke korrelerer like mye, det er for høy korrelasjon biotek imellom de fleste dager i året.

30/01-2019 10:38:56: (NANO, NANOO.ST) Nordic Nanovector ASA - Registration of share capital increase in the Norwegian Register of Business Enterprises

2 Likes

Er det noen med detalj-innsyn i kalkuleringer rundt prising av utviklingsmedisin?
Betalutin har sterk varighet hos de som får CR, og et relativt høyt antall CR. Er det nok detalj-fokus til at det gies rom for utslag i slik sammenheng? Siden pris skal måles mot økt levestandard og levetid om jeg har skjønt det rett.

31/01-2019 08:00:00: (NANO, NANOO.ST) Nordic Nanovector ASA - allocation of PSUs

1 Like

Ikke noe drama nå folkens… Kompensasjonene til de ansatte ble bestemt for lenge siden. Når disse blir aktivert, om tre år, har de enten nådd målet eller så er PSUene verdiløse.

2 Likes

De kan vel aktiveres før 3 år? Eller må de ha dem 3 år og så bestemme seg for om de skal kjøpe eller ikke?

De kaller det performance PSU’er. Ikke aksjekursen de tenkte på da i allefall… :rage:

2 Likes

@Nocturne Det som er så bra er at de er verdiløse hvis selskapet feiler. Ergo gir det ledelsen kompensasjon for å gi avkall på personlig liv de årene de jobber for start ups som NANO.

1 Like

Sikker? NANO kan jo ende opp som en halvsuksess som fremdeles gjør disse scært lukrative samtidig som det vanner ut ganske bra?

Hva er den tildelte totalen nå? Costa har vel allerede startet melkemaskina?

1 Like

Fattig trøst

Står at totalen vanner ut 5.6% om alle PSUene veksles inn.

Greit @Fornybar, men det er å strø salt i langsiktige sår å komme med en slik melding rett etter emisjon og kursfall. Dårlig timing av Nano.

5 Likes

Ja jøss det står det. Ikke så ille det. :blush:

Tror ikke det er noe de kan bestemme timingen på, og jeg skjønner godt at det irriterer siden kursutviklingen ikke står i stil med progresjonen på utviklingen. Jeg mener bare at det er nyttesløst å irritere seg over ting som ikke ville vært irriterende om kursen var normal.

1 Like

Det kommer vel ann på hvordan man måler performance for de ansatte i nano.
I min bok er performance og aksjekurs så lenge de er i denne fasen helt uavhengig.

Jo, jeg er forsåvidt enig. Som @Fornybar sier bare litt frustrert.

Ikke direkte Nanos feil, i allefall ikke nåværende team… men det hjelper lite.

1 Like

FTF hater som kjent opsjonsprogrammet i NANO. Hva gjør de? Lager shortebonanza og kurskollaps som fører til utvannende emisjoner på sikt. Resultatet blir jalla opsjonspakker til de ansatte.

Også kjent som å bruke giljotin for å kurere hodepine.

13 Likes

PSUene har vel egentlig verdi så lenge ikke selskapet er dunken? Så lenge de kan selges for mer enn 0.20, noe de naturligvis kommer til å kunne.

Blir interessant å se. De som har vært med på emisjon eller kjøpt aksjer på over 100 i kurs må ha ha ganske bra med suksess før det blir god gevinst for tålmodigheten sin. De har tatt ganske stor risiko her. Har selg kjøpt Nano aksjer tidligere på høyt 90 tallet så kjenner meg litt igjen.

Ellers, Bravo sine PSUer på dagens kurs er vel verd ca 15 millioner kroner, så kan vel ikke si annet enn at det høres ut som en veldig god ordning.

Jeg har en veldig sterk magefølelse på at det er akkurat dette som foregår, ren moralpoliti aksjonæraktivisme fra en eller annen batikksosialist i FTF.

4 Likes

Fant ikke illuminati emoji, men vil påpeke at @anon21766851 har copyright på å være helt Glein sies det. :wink:
På tidspunkt bestemmelse om utlån av aksjer er gjort(eldre enn selskapet NANO), var ikke dagens hendelser i vårt biotek-selskap noe de kunne se for seg.

1 Like

QFT. :hugs:

PSUene er jo en del av lønnspakkene til de ansatte. Ville det vært bedre å betale de mange millioner i cash istedenfor?

5 Likes