Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Joda, men jeg tenker de har regnet med det når de estimerte completion date. Men igjen, bedre å høre på lars eller noen annen her :slight_smile:

Ok.

Jeg tenker at completion er når alle pasienten er behandlet og alle prøver av pasienten er tatt. Avlesning av primærendepunkter kan jo ta lengre tid. Men det er bare min tolkning, du er jo mer inni dette en meg Bra-Britt.

Men det kan jo være derfor Nano har lagt denne planene om å kjøre fase 3 i kombinasjon med Rituximab? Da unngår man kanskje en årelang randomisert studie mot copanilisb.
Men nå er jeg på tynn is, dette er bare mine spekulasjoner, kanskje på tide med en mail til Patrik Ling og Malene?

2 Likes

Primary completion date
The date on which the last participant in a clinical study was examined or received an intervention to collect final data for the primary outcome measure. Whether the clinical study ended according to the protocol or was terminated does not affect this date. For clinical studies with more than one primary outcome measure with different completion dates, this term refers to the date on which data collection is completed for all the primary outcome measures. The “estimated” primary completion date is the date that the researchers think will be the primary completion date for the study.

Study completion date
The date on which the last participant in a clinical study was examined or received an intervention/treatment to collect final data for the primary outcome measures, secondary outcome measures, and adverse events (that is, the last participant’s last visit). The “estimated” study completion date is the date that the researchers think will be the study completion date.

2 Likes

Tja. Du fremstår veldig innsatt og opplest på mange ting. :slight_smile:

1 Like

Copansilib har en akseptabel bivirkningsprofil, et fåtall av pasientene dør riktignok, men de fleste bivirkningene nødvenddiggjør ikke seponering.

5 Risk Assessment & Safe-Use Conditions4
The safety database comprises data from 244 patients. Of these, 168 patients had indolent NHL,
including 126 patients with follicular lymphoma. The median duration of exposure was 22 weeks.
Overall, 81 (48%) patients experienced a serious adverse eventd
, and 6 patients (4%) died during
treatment or within 35 days after the last dose. The causes of death for the 6 patients were pneumonia
(n=3), progressive disease (1), acute kidney injury (1), and embolism (1). The Clinical Reviewer found the
safety profile of copanlisib to be favorable compared to others in the class.
This section will review the adverse events observed in clinical testing that the FDA medical reviewer
believes warrant inclusion in the Warnings and Precautions section of the labeling; that is, infections,
hypertension, hyperglycemia, non-infectious pneumonitis, neutropenia, severe cutaneous reactions,
and embryo-fetal toxicity.

For å være helt ærlig, så tror jeg ikke den copanlisib-studien er en stor risk ift AA på betalutin 3.linje. Ved liknende respons/svar i paradigme som i lymrit, så er det nok bare litt bedre effekt i Betalutin, men bivirkningsprofil og Qol vil uansett borge for at Betalutin trengs her for en pasientgruppe, så jeg ser ikke for meg at copanlisib-studien kommer til å slå i hjel AA’en…

6 Likes

En annen ting jeg tenker på, Bayer får vel ikke AA, FT, BTD osv på sitt fase 3 studie, så selv om de er ferdig samtidig som Nano sitt Paradigme, så vil jo deres behandlingstid hos FDA være mye lengre.

Eller har de fortsatt regulatoriske fordeler fra sitt pivotale studie?

1 Like

Bayer kjører sitt godkjenningsløp slik NANO tenker. De har to fase III på gang, et med cop+chemo og ett med cop+rit.

Så da er det combo studiet de må komme i gang kjapt med med altså?

Tror de får endelig godkjenning 2 og 3 FL for dette fase III.

Her er link til transkript fra q1-møtet. Fra Yahoo Finance. Enjoy!
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-nano-ol-earnings-232346634.html

4 Likes

I så måte er det jo supert at Archer-1 er i rute!

Så får vi håpe de klarer ‘‘seamless design’’ denne gangen… :wink:

Men burde de ikke egentlig prøve å lære av tidligere feil, slik at de unngår å havne bakpå? Jeg tenker om det er noen muligheter for å tyvstarte combo studiet, eller er det sånn at dette studiet ikke kan gjennomføres før paradigme er ferdig`?

Litt til om MZL fra i går:

Renoldi:

Bravo sin avsluttende oppsummering av Q&A:

Place your bets:)

4 Likes

And we’re pulling out the marginal zone patients, again, out with striking data. It benefits a small patient number because there is some more – there’s an increase need for drive. There’s increased interest from opinion leaders in marginal zone. There’s very few products that work. So this is an area that we’re exploring as further developing Betalutin into. Okay, so stay tuned. You will hear more, most likely more about marginal zone lymphoma in the future.

7 Likes

27/05-2019 08:00:00: (NANO, NANOO.ST) Nordic Nanovector to present at Redeye Pre-ASCO seminar, Jefferies Healthcare conference and ABGSC Oncology seminar

8 Likes

Spennende!

2 Likes

Kan vi risikere å få oppdatert mDor på en av disse kanskje?

At vi får oppdatert mdor ser jeg som helt uaktuelt. Lisa snakket om innen 6mnd for ett par dager siden, ikke sant.

Red eye seminaret kan forøvrig sees live på deres hjemmeside imorgen for den som måtte være interessert

1 Like

På tide at de kom seg på redeye.

3 Likes

Her er link til PDF fra Redeye-presentasjonen i Stockholm.
Fra Nanos hjemmeside.
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Stockholm%20May%202019.pdf

2 Likes