Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Imponerende resultater, og jeg tror at hvis man kombinerer betalutin med ekstra medikamenter i R/R FL så vil også ORR og CR raten stige en del.

1 Like

Antagelig, uten at jeg har sett data :slight_smile:

Results:
At the interim data cut-off (7/6/2018),
52 pts were enrolled:
9 discontinued the study (adverse events [AE], n=3; death due to PD, n=4; pt withdrawal, n=1; other, n=1).

Median pt age was 62 (range 32–87) years; 58% FLIPI 3–5; 79% ≥2 prior therapy lines; 50% refractory to last treatment.

Grade ≥3 AEs were experienced by 75% of pts: neutropenia (46%), thrombocytopenia (17%), anemia (12%) and infections (12%) were most common.

AEs leading to Len dose reduction/interruption occurred in 31%/52% of pts. One Grade 5 AE was reported (septic shock after PD in pt receiving subsequent therapy). RP2D: Pola 1.4mg/kg + Len 20mg.

Preliminary efficacy data suggest high activity (Table). Median PFS not reached (median follow-up duration 8.95mo; efficacy-evaluable population

https://ascopubs.org/doi/abs/10.1200/JCO.2019.37.15_suppl.7505

Kikker på den nå. Way over my head, så jeg skulle gjerne sett at noen med peiling (reell peiling, “tror”, “er sikker på” imponerer meg ikke):slight_smile: kunne kommentert den.

Skjønner jeg det rett, at de nå har patentert omtrent alle kombinasjoner som tenkes kan? Inklusive kombinasjon med ordinær strålebehandling? (External beam radiation).

Disclaimer: Jeg spør fordi jeg ikke vet, ikke fordi jeg foreslår at det er riktig.

1 Like

06/06-2019 07:00:10: (NANO) Nordic Nanovector to present preclinical studies with 212Pb-NNV003, a novel CD37-specific Targeted Alpha Therapy for CLL and NHL, at TRP 2019

12 Likes

Hørte jeg noen si one trick pony? :wink:

Betalutin, Humalutin, 212Pb-NNV003 og NNV014.
Begynner å bli en grei portefølje med ulike produkter.

7 Likes

Sist vi hørte fra Jostein:

3 Likes

CCL and NHL. Er det enda en indikasjon vi sikter på her som tidligere ikke har vært på radaren?

Har vært snakket om siden 2015…:wink:

1 Like

Jo, skjønte det, men det er ikke på radaren til folk så synes det er fint de børsmelder det. Tror ikke det betyr så mye for kursen men det synliggjør at Nano ikke er en one-trick pony som du sier :slight_smile:

2 Likes

Det kan du si. Tror det kan ha mye å si for kursen om det går mot kliniske studier neste år.
I tillegg er 212Pb-NNV003 også en perfekt partnerkandidat for Novartis og Roche(Roche er jo partner med OranoMed…)

http://www.oranomed.com/EN/home-220/areva-med-roche-partnership-the-common-research-laboratory-aiming-to-develop-new-radioimmunotherapy-treatments-for-cancer-is-operational.html

2 Likes

Anbefaler å følge med på prekliniske studier av 212Pb-NNV003.
Fordelen med alfastråling kontra betastråling er at effekten øker raskere ved økt stråledose.
Betastråling har mer en “sweet spot” hvor økt dose nødvendigvis ikke gir så mye mer effekt.
For da å oppnå høyere effekt er beste valg å gjenta behandling i stedet for å øke dosering.
I Nordic sitt tilfelle vil dette si Humalutin

17 Likes

Som et eksempel på at det er store skjulte verdier i Nano ppd synes jeg kandidaten 212Pb-NNV003 kan tjene som et godt eksempel.
Se på for eksempel Oncoinvent, priset til 600-800 millioner kroner i gråmarkedet, og har en legemiddelkandidat som enda ikke er testet ut i kliniske studier.

Selv mener jeg 212Pb-NNV003 og resten av pipen til nano er priset til kr 0, mens i andre selskaper så kan pre-kliniske studier og produkter være priset til hundrevis av millioner.

I tillegg mener jeg pipen til Nano begynner å bli rimelig derisket, vi vet CD37 er et funksjonelt target og vi vet stråling funker i NHL og CCL.

9 Likes

Kunne ikke vært mer enig. 3FL alene mer enn forsvarer dagens prising. At en potensiell blockbuster som Archer-1 omtrent ikke er priset inn er for meg helt utrolig, iom det vi vet fra preklinisk .

5 Likes

Nytt superprodukt fra Nordic Nanovector! Milde, forbigående bivirkninger og god effekt!

9 Likes

Er det noen grunn til at dette nye stoffet skulle virke bedre enn betalutin på CLL/NHL? Betalutin burde vel treffe CD37 like godt?

Alfastråling er bedre egnet for behandling av CLL. Men CD37 er nok et velegnet target.

Her er en liten illustrasjon som beskriver forskjellen i energinivået i alfa og beta stråler:

Dette tar jeg mest på husk/spekulasjoner nå, men:
På cll er det vel mest enkeltceller i blodbanen(?), og cluet er vel at betastråling (betalutin) ikke er egnet til å behandle på dette området da betalutin sin strålerekkevidde er såpass stor at den bestråler litt for mye (og kanskje litt for mildt?) til at det regnes hensiktsmessig. Da er dette mer hensiktsmessig i større kreftcelle-samlinger hvor kryssildeffekten kan komme til sin rett.
Mens alpha-stråling blir vel å regne som en enda mere målrettet behandling. Den har mye kortere rekkevidde, men gjør stor skade på de (enkelt)kreftcellene den faktisk fester seg til…

3 Likes

Stort marked dette:

Litt om nåværende behandlinger:

https://www.cancer.org/cancer/chronic-lymphocytic-leukemia/treating/treatment-by-risk-group.html

Ser ut til at man også her bruker Rituximab som behandling per i dag. Mon tro om det finnes muligheter som kombo her også etterhvert.

"One of the most serious complications of CLL is a change (transformation) of the leukemia to a high-grade or aggressive type of non-Hodgkin lymphoma (NHL) called diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL) or to Hodgkin lymphoma. This happens in 2% to 10% of CLL cases, and is known as Richter’s transformation . Treatment is often the same as it would be for lymphoma and might include stem cell transplant, because these cases are often hard to treat."

Merker meg for øvrig denne setningen:

Non-toxic therapies that have a fixed duration of treatment are expected to play an increasingly large role in the CLL market, which can be achieved using combinations of targeted drugs.”

For øvrig:

4 Likes

Nettopp! Archer-1 kommer til virke som en katalysator og proof of concept for comboen betalutin/radioiummunterapi+rituximab innenfor hele NHL og CLL sfæren!

Hadde vært fint om Josten Dahle sier noe om når de planlegger å komme i gang med kliniske studier med 212Pb-NNV003

6 Likes