Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Tenker man rasjonelt er dagens kurs absurd.

  1. Betalutin blir etter planen pre-godkjent i 2020
  2. ORR og CR har vært stabile i flere år nå, men det markedet ikke oppfatter er at tyngden bak disse tallene har forandret seg betraktelig.
  3. Konkurransebildet er uforandret, om ikke forbedret med tanke på at konkurrenter ikke har levert som forventet på synergi
  4. Lovende prekliniske resultater i flere pipelines
  5. Innvilget patent for kombinasjon med CD20. Dette gjør oss attraktive for samarbeidspartnere
19 Likes

Utifra dagens melding så kan det se ut som 212PB-NNV003 er klart for å testes ut i mennesker!

212Pb-NNV003 is a safe and effective method for the treatment of CD37 positive CLL and NHL in preclinical models, and future clinical testing is warranted.

@pdx, hvorfor kom det ikke en automatisk oppdatering av dagens pressemelding?

16 Likes

Ja, hvor ble det av TekBot? Kursen er heller ikke oppdatert.
Får spørre @pdx om det er tek-krøll i dag

Renoldis presentasjon fra ABGSC
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/presentations/ABGSC%20Oncology%20Seminar_Nordic%20Nanovector%20presentation.pdf

Den ble spredd her i går allerede av noen :smiley:

Og nå også:

Noen gode nyheter for andre selskap/produkter som sikter seg inn mot de samme pasientene som Nano siste 2 ukene…

DLBCL, 10 Juni, accelerated approval til ett “Roche”-selskap, Genentech:
https://www.worldpharmanews.com/fda/4850-fda-approves-first-chemoimmunotherapy-regimen-for-patients-with-relapsed-or-refractory-diffuse-large-b-cell-lymphoma

MZL, 29 Mai, Breakthrough Therapy Designation, Copanlisib, Bayer.
https://www.worldpharmanews.com/bayer/4836-bayer-receives-u-s-fda-breakthrough-therapy-designation-for-copanlisib-for-the-treatment-of-marginal-zone-lymphoma

Potensielle markedsandeler for Nano sine fremtidige produkter kan bli mindre.

Dette er jo bull som bare det:

In the Phase II study 16439 part B (CHRONOS-1), copanlisib was investigated in iNHL patients including 23 patients with relapsed or refractory MZL, who have received at least two prior therapies. An 18 month follow-up analysis of CHRONOS-1 showed an ORR in the full set analysis (FAS) population of 60.6% and in the MZL histology an ORR of 78.3% (n=23). The overall safety of copanlisib confirmed the expected tolerability and manageable safety profile.

Bayer fikk sin BTD på bakgrunn av data fra 23 pasienter med ca. tilsvarende data som NANO viser i MZL!

Jesus, om de kommer med noe om MZL kan det trekke oss over kneika. Dette er SPENNENDE!

7 Likes

Kanskje det var noe i det Ling sa likevel, the clock is ticking.

Men fortsatt, skjønner ikke hvordan Copanilisib kan være en konkurrent mot Betalutin når man ser på det behandlingsregimet de tilbyr.

Og studiet fra Gentech var vel en trippelkombo med ADC, Rituximab og cellegift.

2 Likes

Hva gjør NANO for å få godkjenning for MZL. Det er ultraspørsmålet vi alle bør stille oss. Lista er lagt!

Steike, jeg ble faktisk litt positiv igjen.

3 Likes

Hva tenker du på da?

BTD på bakgrunn av lav N?

Min første tanke når jeg så linken til @vegar_beider var at jeg håper/tror Nano har søkt BTD for MZL.

Edit; så du hadde skrevet et innlegg om dette over

1 Like

Både lav N og resultatene som Copanlisib viser.

Men Bayer hadde jo fete data, 78% ORR.

Men det står jo ingenting om CR, mDOR, mPFS.

1 Like

CR Copanlisib i MZL 13% ifølge denne artikkelen, med 78%ORR.

Betalutin 44% CR og 78% ORR.

Når vi i tillegg vet hvilket regime Copanlisib medfører, vil jeg si at MZL er den viktigste sovende ressursen NANO innehar.

Bayer skiftet jo målemetode i ettertid og fikk derfor en mer CR og økte orr til 78. Før skiftet i metode presenterte de følgende i MZL:

in patients with MZL, the ORR was 69.6 percent (8.7% CR and 60.9% PR

2/9 pasienter med MZL som mottok Betalutin kvalifiserte ikke som PR eller CR, men hadde en tumorreduksjon på hhv. 10 og 20%. Med andre ord, alle pasientene hadde effekt av Betalutin i MZL.

12 Likes

Særdeles interessant at Copanlisib har fått BTD basert på subgroup MZL.

Vi husker fra q1:

"We are pulling out the Marginal Zone patients with striking data even if it is small patient number. Because there is an increase need for drugs, increased interest from opinion leaders in Marginal Zone. There is very few products that work, so this is an area we are exploring as further devoloping Betalutin into. So stay tuned - you will hear more, most likely, about Marginal Zone Lymphoma in the future.”

7 Likes

Jess. Det får meg til å tenke at fase III-studien, som jeg tror mange antar kun vil gå for 2L FL, også kan innlemme andre indikasjoner, som MZL med flere, med støtte av en BTD i ryggen.

Det er det Bayer gjør med Copanlisib, og NANO har kjørt en blåkopi av deres regulatoriske løp så langt.

5 Likes

Da minner vi igjen om at Fundamental tråden handler om de fundamentale og er den mer seriøse diskusjonskanalen for en aksje. Moderering her håndheves strengt.

Så forsett å rapporter, og de som ikke tar hintet får gjerne en read only et par dager.

3 Likes

Takk, Savepig. Jeg som var sløv. Men nå har jeg lastet ned abstractene fra USA, også.:duck:

1 Like

Men satan @anon21766851, nå ble jeg plutselig enda mer positive enn deg!:wink:

Chronos-3 er jo Bayer sin KOMBINASJONSSTUDIE, glemte det helt av! Så Bayer får 78% ORR og 10-20% CR(antagelse) når de kombinerer Copanilisib med Rituximab.

Betalutin slår jo Chronos-3 datene ned i støvlene som monoterapi.

4 Likes

Beklager at jeg river deg ned igjen, Men BTD i MZL for Copanlisib er basert på data fra Chronos 1 som er monoterapi. Men Betalutin fremdeles vassere tho, på alt. :slightly_smiling_face:

1 Like

Sjekk dette, da. Ny, oppdatert company presentation 13062019. På med lesebrillene, folkens!:slight_smile:

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/link-documents/Corporate Presentation130619.pdf

6 Likes