Hm, det har veltidligere vært avslørt at det finnes betalte baissere på div forum, har det ikke?
Mener å ha lest en artikkel om det.
Var det noe dark pool handel i dag?
Brevet fra legemiddelverket er datert 9.mars så det er ikke rart at det ikke står noe i referatet til Rek fra februar.
Algeta tok det 6 mnd etter avsluttet fase 2 til første pasient behandlet i EU (USA 8 mand) i fase 3 studiet.
2-3 mnd før avsluttet fase 2 til “godkjent” studie protokoll i EU (4 Mnd i US).
Noen som vet hvordan andre lignende studier ligger på?
Jo, derfor er det viktig at logistikken er i orden, og at behandlingen blir timet riktig i forhold til produksjonstidspunkt.
Derfor har de også avtalt produksjon i Canada, og det er vel også snakk om ett tredje produksjonssted, hvis ikke jeg husker feil. Kanskje i Østen?
Samtidig er det ikke verre enn at volumet som sprøytes inn i kroppen avhenger av tiden fra produksjon til injeksjon. Man kan nok la det gå en halveringstid to før ting blir problematisk. (Påstand fra meg, vet ikke hvordan henfallsproduket Hf-177 skilles ut i kroppen. ) Til PET-scan på Radiumhospitalet vet jeg at de produserer Fluor-18 grytidlig på morgenen. Med halveringstid på 110 minutter betyr det at pasienter som har time etter lunsj får et relativt stort volum injisert sammenliknet med dagens første pasient.
Doseringen på medisinen angis jo ikke i mengde medisin som brukes, derimot mengden stråling. Så det antyder vel at du er inne på noe? Men skulle gjerne hatt fasiten på dette.
Har en tidligere studiekamerat som jobber med produksjonen av Betalutin, Xofigo og andre artige saker på Kjeller, så vet at masse-begrepet er lite brukt blant radiokjemikere og radiofarmasøyter. Søkte forøvrig på stilling på IFE selv etter nyttår, Quality Controll-labben deres, men dessverre uten hell.
Det blir usaklig å svare bastant ja eller nei på det siste spørsmålet ditt. Men akkurat nå er ikke vellykket pivotalstudie og slett ikke kommersiell suksess priset inn.
Din onkel ville nok sagt at du skulle solgt aksjene og reddet restene i stedet for å prøve å sette deg inn i noe helt nytt.
Om du har tapt ~2 mill på noen uker (kurs 74-58) har du i verste fall arvet 125K aksjer til en nåverdi av minimum 7.5 mill NOK.
Ring megler du. Det er jo nok til både hus og bil DNB tar de sikkert for denne ukes average på fredag.
Dog, kunne jo være lurt å la et par hundre tusen stå i tilfelle Nano leverer varene… Men da hadde man vel angret livet av seg på at en ikke lot alt stå. Valgets kvaler…
Det koster uansett ikke noe å se an en periode hvor veien går, peker pilen oppover tjener du jo fort penger.
Jeg mener å huske at dette spørsmålet har vært oppe tidligere. Da dukket det opp svar fra en som virket å ha god kontroll på dette. Han mente at halveringstiden ikke var et problem da man kunne ta hensyn til dette under produksjon, så lenge de visste tiden for benyttelse.
Rart om vi ikke har en spesialist på dette fagfeltet her inne som evt. kan oppklare
Sant nok @Fornybar
Onkelen er nok også på topp 20 av aksjonærer også . Trasig å miste noen, men stemmer dette så har de en bra arv!
Hadde dette vært meg, så hadde jeg satt meg grundig inn i selskapet, og sett bl.a at kursen var på 129 for over ett år siden, altså mer enn dobbelt så mye som nå, og at de har hatt store framskritt og deriskinger siden den tid.
Det synes jeg var et litt tullete/dårlig svar. Kan være bedre å tenke seg hva onkelen kan ha tenkt, hvis arverene har noen oppfatning av det. Har de en god oppfatning av det, så ville jeg fulgtden, særlig nå når kursen er langt nede.
Ang. spm. om halveringstid, så ble dette ping-ponget fram og tilbake på en HO tråd vinteren 2017 eller vinteren 2015 - og hvor det var profilen kjernekar som hadde de mest faglige svarene på dette - og det var å øke dosen ved forpakning (forpakning ihht. vanlige forskrifter ved radiaoktive produkter) og sende den til brukersted. Timingen da må være ihht. pasientens oppmøte tidspunkt. Usikkerheten her blir om pasienten møteropp den dagen han har time.
…
Kjernekar hadde flere innlegg på et par tråder/peridoer. Virket som han hadde forbindelse til IFE Kjeller og kjente til hvorledes det var med Algeta der også.
Innlegg av: Kjernekar (30.01.17 13:41 ), lest 2647 ganger
Ticker: NANO
RE^2: Nano vet trolig noe om hvorvidt 20 MBq/kg gir bivirkninger
Hei mlande,
når man “bestiller” et radioaktivt stoff så er det vanlig å bestille en mengde (gitt f.eks. i gigabequerel) til det tidspunktet
du skal bruke det.
Hvis en person som veier 75 kg skal ha 20 MBq/kg om ca. 7 dager så bestiller du 1.5 GBq med Lu-177 til levering om 7 dager.
Dersom fabrikken gjør syntesen allerede i dag så må de da gjøre den med 3 GBq Lu-177.
Flere meget kunnskapsrike innlegg fra Kjernekar finner dere her:
http://forum.hegnar.no/brukerinfo.asp?userid=133076
Svaret mitt er nok litt farget av hvor usannsynlig situasjonen er og hvor kreativ baisserne er.
Utregningen min gir han minst tenkelig aksjer regnet fra topp helt tilbake til 4 februar. Han sier et par uker og joinet 3 mars. Da var kursen rundt 65. Hvis det var da de hadde advokatmøte har han altså arvet 285000 aksjer.
That being said. Ville du hatt 7.5 mill i handa nå eller kanskje 75 om 1.5 år gitt at ting du ikke hadde peiling på slo til?
Sikre halvparten da vett
Noen som vil dele noen kloke ord før uken knekker i gang?
Er det noe som tilsier at vi kan forvente noe til uken (ut over at klokken stadig tikker og at melding om FPT må komme en eller annen gang…)?
Noen som vet nok om prosessene opp mot FDA til å kunne komme med en best case vurdering av når man kan få BTD?
Er det noen som kan nok om biotech til å kunne forklare hvordan man kan bruke så mange millioner som man gjør uten at en stor studie er pågående? Lønn og godtgjørelser er synliggjort, men resterende kostnader - hva består de av? Sinnsykt forbruk av petriskåler og reagensrør på labben?