Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Har to cent ihvertfall. Lønnsutgiftene ruller videre, samtidig som man bemanner opp med boots on the ground i US. Storparten av utgiftene vil jeg tro går til konsulenter/spesialister på søknad og reguleringer. I tillegg gyver de i vei med å få gjennom patenter verden rundt, som også krever innleid ekspertise i hvert enkelt land/marked.

Det rigges en organisasjon for et globalt marked. Det er dyrrrt.

2 Likes

Alle biotek brenner utrolig mye penger i utviklingsfasen før de begynner å tjene penger, Nano har dokumentert at mesteparten av pengene går direkte til utviklingen av medisiner, resten til lønn etc. Som det skal være.

hvis “dette” henviser til “brenner utrolig mye penger” takker jeg deg for et utfyllende svar som gir mening.
Du kunne evt bare skrevet “jeg er enig med Glein” som faktisk kom med noe matnyttig.

1 Like

“Dette” henviser til utvikling, fra første setning. Beklager at jeg formulerte meg dårlig.
Håper ikke du er lærer, da denne teknikken med å rakke ned på andres skriving sikkert fungerer dårligere enn annen motivasjon.
Du kan med fordel også jobbe litt med folkeskikken din. Ha en fin kveld! :smiley:

2 Likes

Hehe, beklager for det, jeg falt for fristelsen :å
Skal ikke ha på meg noen Listhaug-sammenligninger :face_with_hand_over_mouth:

Bra du står på i disse trådene (seriøst ment):+1:t3:

Hm, vil anbefale deg å ta i betraktning at både TI og HO er anonyme fora. Du vil finne både troll og gull blant bidragsyterne. Noen er ærlige, andre dønn uærlige. Du vil finne de som deler raust av sin kunnskap, både innen medisin og børs.
Her på TI har Nano en egen tråd om teknisk analyse, en tråd med oversikt over aksjonærer og shortere, i tillegg til denne generelle tråden. I motsetning til HO, har TI en moderator som sprekker troll. Du må likevel gjøre deg kjent med de som skriver her. Det kan ta litt tid. Lange tråder!

Anbefaler deg å gå inn på Nordic Nanovector sine hjemmesider, og laste ned presentasjoner og meldinger som selskapet selv deler. Essensielle ting her vil være presentasjonene fra ASH 2016, ICML fra Lugano og ASH 2017, dernest kvartalspresentasjonene fra 2016, 2017. Q1 fra 2018 kommer i mai. Sett deg ned og les.

Når det er sagt, så har jeg en anelse om hvem du kan ha arvet aksjene fra. ( Jeg kan ta feil.)

Nano har vært og er en volatil aksje, herja av roboter og shortere. På dette tidspunktet er kursen grusa. Medisinsk sitter Nano på en behandling av NHL og potensielt leukemi som har vist svært gode resultater. Mindre bivirkninger enn cellegift, beinmargstransplantasjon og det som tidligere kan karakteriseres som bred stråling.

Om du ikke er i en akutt og prekær pengenød, ville jeg ikke solgt alle aksjene når kursen er på dette nivået. Man taper ikke penger i et papirtap før man selger.
Er en prøvelse å se på et stort papirtap. Men om du har mulighet til å sitte på mesteparten av aksjene, hadde jeg gjort det

Regner med at den du arvet aksjene av, har fortalt hvorfor investeringen ble gjort i utgangspunktet, og har delt sine tanker med deg. Og at vedkommende også kan ha gitt noen føringer og råd som kan være verdt å lytte til.

Om en snau måned legger Nano frem sin forskning på Humalutin på AACR. I desember kommer ASH 2018. Innen 1H 2018 har Nano guidet at første pasient skal være dosert i Paradigme- studiet.

Kursen kan gå opp og ned fra nå. Du må gjøre dine egne valg med tanke på aksjene du har arvet. Og stå i valgene du tar. Enten det går bra eller dårlig.
Uansett, medisinsk forskning tar tid. Om et år vet vi mye mer enn det vi vet nå om Nano. Spørsmålet vil være hvor lenge du vil vente.

Ønsker deg lykke til!

Edit: har redigert noen tastefeil.

3 Likes

Gode råd fra en velformulert @F-Tosca :+1:
@Mr_Bane jeg tilhører ikke den politisk korrekte krenkebølgen som skyller over Norge og verden nå, men jeg har ikke problemer med å si fra :wink::+1:

Takk, Oilimp… kan jo ikke hive stakkaren til ulvene uforberedt… Var det ikke DNB som pøste ut Nanoaksjer under Lugano-,presentasjonen, eller huskerjeg feil?

1 Like

Er det noen som har oversikt over hvor mange land i EU som nå har godkjent Paradigme? UK?

Costa ville ikke gå ut med dette under q1 fremleggingen.

På EUclincial trial register står det " on going" for Lymrit 37-01.
De landene som er oppført er bla Sverige, UK og Italia,Østerrike og Ungarn.
Hvordan kan vi ut fra protokollene som man kan søke på for hvert enkelt land i EU registeret være sikre på at Paradigme er godkjent i disse landene.

Mener å huske at hvert land har sin egen underside, hvor det bl.a. spesifiseres hvor mange pasienter det skal behandles i landet hvor godkjennelsen foreligger. Skal sjekke om jeg finner det når jeg kommer meg bak en pc.

Landa du lista opp høres forøvrig riktige ut.

Også legger du til at NANO kan vente opptil en måned med å oppdatere de sidene. Det er ingen måte å vite hvor mange land som har godkjent akkurat nå.

1 Like

GSA under 0,5 % grensa igjen på Torsdag, er nå ikke synlig for oss lenger.

1 Like

Av de landene som står på EUclinical trial mener jeg å huske at det kun er Sverige og Spania som ikke står med oppdatert studie(paradigme) på undersiden. Mulig det var Østerrike også… hå inn på hvert enkelt land og se nesten helt nederst. Dersom det står totalt antall pasienter =200 er den oppdatert. De som ikke er oppdatert står med 70

Vejen op til de 60,- syntes efterhånden lang.
Men op til 70,- og 80,- syntes rimelig umulig.

Er alt tillid borte her?
Hvad er grunden til at kursen falder dagligt med 2-3-4-5% ?
Og nej, det er ikke kun “småsparre” der sælger her - der ryger blokke af 5-10.000 stk.

Triste grejer her.

Manglende informasjon og unnvikende svar fra ledelsen.

Husk at småsparerne som kjøpte 10K aksjer til 120 000 - 200 000 fins de og.

En enkel melding om en forsinkelse, samt årsak og lengde, hadde gjort mye.

Ser kanskje ut som det tekniske skal utspille seg ned til 55 forutsatt at det ikke dumper inn nyheter i mellomtiden.

Kontrollerer over 10k NANO nå, og vil definitivt karakterisere meg som en småsparer =)

1 Like