Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Jo jo, har lest en del om fast track på generell basis, men tenkte mer på hva konkret de kan gjøre i Nanos tilfelle, og om hvilke faktiske tiltak FDA har gjennomført for andre selskaper i tilsvarende situasjon.

Hva tenker du selv?

4 Likes

“Oi, det var en heftig skriftstørrelse”, var det første jeg tenkte.

Jeg mener derimot at Nano med Fast track har en større sjanse til å bli spurt om å sende inn søknad av FDA tidligere (og med færre behandlede pasienter) enn hva selskapet guider med. Dette er noe ledelsen i Nano er livredd for å antyde kan skje, da de vil vise FDA at de følger deres anbefalte og avtalte studieforløp slavisk. Men det er FDA som lager størrelsen på nåløyet (med gjeldende juridiske lover som ramme, så klart), og det er samtidig FDA som kan endre det (“more frequent meetings with FDA to dicuss the drug´s development plan”). Men det er lett å bli skuffet som aksjonær hvis dette er noe som forventes skal skje, og det likevel ikke skjer. I tillegg åpner FT for AA og PR, som jeg mener er helt konge.

Det jeg håpet på var om noen hadde en historie eller to å dele om et biotekselskap som var i en lignende situasjon som Nano med Fast track, fikk endret studieforløp til det bedre for selskapet og pasientene underveis, og som nå har et etablert produkt på markedet.

2 Likes

Nordic Nanovector ASA: Invitation to Third Quarter 2019 Results Presentation and Webcast

Synes det er på tide å fremheve denne, så forstår kanskje folk at dette ikke er et tidspunkt for å selge, selv om vi ikke hører noe om prime imorgen.

21 Likes

Den aller største triggeren hadde vært om Novartis meldte seg på.
Og det kan skje i morgen.

Vet vi hvor mye det koster for selskapet å kjøre en pasient i en klinikk i Lymrit-37-01?
Ser det har vært gitt en tildeling på 2,5 mill (i Sept) til en av klinikkene i USA for en 5 års periode (1 pasientløp?).
Det virker veldig mye.

1 Like

På italiensk klinikk kostet det opp til € 11.817 pr innrullerte pasient:
image

Spesifikasjon av priser avhengig av type besøk finner du på side 41 av 46 her:

1 Like

Takk.

Skulle vært interessant å se hvordan kostnadene var brutt ned i USA for det som veldig sannsynlig ser ut som tidsløpet til EN pasient med start og sluttdato over de samme 5 årene :face_with_monocle:

Kun én pasient? Virker veldig mye.

Nordic Nanovector to participate in four upcoming investor conferences

9 Likes

Noen som kan vurdere dette og om det vil ha noe å si for Nano sitt arbeid inn mot DLBCL?

Polivy er ett orphan medicine og det gies derfor 10 års “market exclusivity” mot tilsvarende medisiner innenfor samme indikasjon.

Når det skal vurderes om en medisin er tilsvarende taes det hensyn til:

• principal molecular structural features;
  • mechanism of action;
  • therapeutic indication.

Polivy
https://www.polivy.com/patient/about-polivy.html

Polivy er en antibody-drug conjugate (ADC) som jobber mot target CD79b på B celler

Har vi noe å frykte her?

1 Like

mechanism of action og principal molecular structural features er jo totalt forskjellig, så jeg heller mot nei.

1 Like

Jeg som roter, men NANO har vel ikke spesifisert at de retter seg mot R/R DLBCL heller?

Nordic Nanovector ASA - Results for the Third Quarter 2019

Nordic Nanovector ASA: Resultat for tredje kvartal 2019

Har NANO omtrent 600 mill på bok?

Ca det ja, etter emisjonen i oktober.

Der står

NOK 345.9 million at the end of
September 2019

så med en cashburn på ca 33 mill om måneden så har de ca. 300 mill på bogen, som jeg lige set det

UPS medregnes skal selvfølgelig de indkomne midler fra emission så JO - tæt på 600

Nordic Nanovector ASA: Allocation of PSUs