Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Styrken til Betalutin i lavgradig lymfom er vel effekten på svulstene. For lavgradig lymfom med tilbakefall er behandlingen stort sett livsforlengende, målet med behandlingen er ikke å drepe alle kreftcellene i kroppen. Situasjonen er en annen i DLBCL. Dette er en mye mer agressiv krefttype, og man er avhengig av å ta alle kreftcellene, også enkeltcellene som surrer rundt i blod/lymfesystemet. Om ikke har man tilbakefall ila uker/måneder. Man kan tenke seg at crossfire-effekten er av mindre betydning for å ta disse cellene.

Men rituximab er jo godt egnet til å ta disse enkeltcellene. Sykdomsforløpet i DLBCL er betydelig kortere enn for lavgradig lymfom, således blir problemet med rituximab-resistens noe mindre, og man kan tenke seg at rituximab+betalutin blir en god kombinasjon som gir mindre bivirkninger enn R+CHOEP-14/21. Det blir interessant å se hvor stor effekt Betalutin har på rituximab-resistens i agressive lymfom. Nano har tidligere uttalt de antar det er strålingen som gjenåpner cd20-reseptorene. Men i hvor stor grad blir de sirkulerende cellene utsatt for stråling? Nå har jeg ikke fulgt alt for godt med i Nano de siste månedene, men jeg har ikke fått med meg at det har blitt presentert data på gjenåpning av cd20 i DLBCL…

5 Likes

Rituximab angriper vel cd20 ikke cd21…(?)
(Og også cd20 det er fokusert på at B gjenåpner…)

1 Like

@K-77 Veldig interessant skrevet.

Det er jo veldig spennende hvis denne gjenåpningen av CD-20 etter behandling med Betalutin også gjør seg gjeldende for DLBCL.

(Denne effekten er illustrert godt i denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=WKek0Tf2qDI&t=4s)

Tror du de kan se for seg et “Archer-1”-behandlingsregime også for DLBCL?

Jeg har forstått det slik at enkelte cellelinjer er resistente fordi de er mindre strålefølsomme, og at man søker medikamenter som gjør de mer strålefølsomme

1 Like

Helt riktig :-o

@sparkonge
Dette er jo bare mine tanker og spekulasjon. Men ja, jeg tenker at man kan være avhengig av å kombinere i DLBCL-behandling, men det gjenstår jo å se. Rituximab burde være en passende kandidat, som man gjør i Archer-1.

Det hadde vært gøy å se resultat av Betalutin kombinert CAR-T også.

2 Likes

Astrup: ‘‘Jeg har forstått det slik at enkelte cellelinjer er resistente fordi de er mindre strålefølsomme, og at man søker medikamenter som gjør de mer strålefølsomme’’
Dette sitatet fra Savepigs link lenger opp var det jeg tenkte på:

Kinetic studies of the effect of mono- and combination therapy of U-2932 and RIVA cells with JNJ-7706621 and 177Lu-lilotomab satetraxetan are suggestive of a model (Figure 7) in which radiation damage induced G2-arrested lymphoma cells eventually enter mitosis (repair or escape) and mitotic entry, progression and exit are impaired by JNJ-7706621 mediated inhibition of CDK1/2 and AURKA/B. DNA damage in mitosis is a known driver of chromosomal instabilities (47, 48). The extended residence-time of cells in mitosis due to chromosome condensation and congression defects as well as spindle and mid-spindle assembly failure is pivotal for the increased sensitivity to persistent 177Lu-lilotomab satetraxetan deposited DNA damage, ultimately promoting cytokinesis failure (multinucleation, aneuploidy, increased cell size) and cell death by apoptosis.

Har ikke særlig store håp

Vi kan alltids håpe. Mon tro om det blir litt smitteeffekt i Nano pga. PCIB og PHO i tillegg?

Smitteeffekt fra PCIB og PHO for Betalutin som single agent mot DLBCL??
Nå er du vel langt utenfor Fundamentalt Nocturne…
Men Betalutin mot DLBCL er på vei.
Og Betalutin er langt fra ferdig forsket.

Gikk videre på linken i innlegget ditt, @Astrup, og da fant jeg noe spennende… Publisert for noen dager siden.

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fonc.2019.01301/full#F7

Datasettene er her

Ifht til NANO kan jeg bare PCIB helt overfladisk, men noen som kan si noe om hvor mange N de har data på i sine studier og hva P verdi er ifht til datagrunnlag så langt?

Tenker da litt ifht til antallet som har vært behandlet i NANO sine studier, ifht til investering som er gjort datagrunnlagsmessig (cashburn/-brukt).
(Beklager hvis dette ikke passer helt i tråden men passer like lite i PCIB)

Nei, hehe, tenkte ikke på DLBCL, men på generell kursoppgang pga. sentimentet i sektoren.
Regner med en del tar gevinst i de to andre snart og disse pengene skal vel reallokeres :slightly_smiling_face:

1 Like

Har tenkt det samme selv.
Jeg tømte ut det jeg hadde av pcib på 58,5 - og alt er satt i nano på 25 nå (tradepoten)
Håper på å kunne omsette dette igjen på 28 ila de neste ukene - så blir det å følge med på trvx. Tror det kan bli interesse det Mtp forventninger rundt januar 2020
Om ikke annet vært vanskelig å ikke tjene gode penger ved å hoppe mellom biotchsa siste ukene :stuck_out_tongue:

3 Likes

En interessant tanke, PHO vil kanskje dobles, men NANO vil nok firedobles.
Dog er vi nå langt utenfor det fundamentale.
Måtte pdx ikke gi oss permaban!

4 Likes

Helt enig. Nano vil kanskje bli kjøpt opp for en hundrings per aksje til neste år om resultatene blir gode. Men før det har jeg allerede for flere mnd siden varslet ny stor emisjon

1 Like

En hundrings vist det innebefatter 199 kr blir det rundt 13 mrd… Lurer på hvilke kalkulator du bruker :thinking::face_with_monocle::exploding_head:

Børre Lande fra Syntax AS på HO forum:

Nano klar for oppkjøp eller partneravtale

blande

NANO06.12.2019 kl 13:571491

Mye slitne langsiktige aksjonærer i Nano nå. Nano er endelig klar for oppkjøp eller partneravtale av/med BP på grunn av:

• Beste produkt i markedet som snarlig blir godkjent
  • Effekt både som monoterapi og i kombinasjon
  • Stort udekket medisinsk behov
  • Bred og svært verdifull pipeline
  • Funnet mange nødvendige biomarkører
  • God og tett dialog med regulatoriske myndigheter
  • Mye investert i kjemi, produksjon og kontroll aktiviteter (CMC)
  • Radiofarmaca har blitt svært hot i bransjen

Tipper forhandlinger med flere aktører er godt i gang allerede. Her gjelder det å kjøpe eller sitte på hendene sine hvis man fortsatt eier noen aksjer.

21 Likes

Antar at han skal selge da. Er ikke det normal konklusjon når folk skriver “her gjelder det at (andre) sitter på aksjene sine mens vi hausser uten mål og mening.”

6 Likes

Syntax AS kommer nok til å sitte absolutt hele veien inn. Børre Lande skrev om NANO på HO forum lenge før selskapet ble børsnotert, og kommer fra nettverket rundt Roy Larsen.

https://www.google.com/search?q=forum+blande+nano+nordicnanovector+syntax

6 Likes