Verdimessig har ikke dette noe å si, men det skaper litt fortvilelse uansett. For det første er studiet forsinket grunnet
Så det er spørsmålstegn knyttet til safety for Betalutin i denne indikasjonen, i tillegg til at man må ha et legg til i studiet med tre pasienter, eller en forsinkelse på 6 måneder.
For min del utelukker dette noen form for CR/PR i noen av armene. Det ville/burde i så fall blitt meldt.
Selv om en DLBCL-kræsj ikke har all verdens å si for prissetting av selskapet kan jeg ikke unngå å bli bittelille forbannet over at dette selskapet igjen bommer på en time-line. ‘‘Ja og om og men det er jo utenfor deres kontroll at et safety issue oppsto’’, men dette kommer altså inn i rekken av meldinger fra selskapet hvor de melder en forsinkelse eller annen hickup. Det er det uinnvidde investorer tar fra seg med denne meldingen, og som gjør at folk fremdeles sliter med å stole på NANO.
At de fremdeles ønsker å gå frem med dette, pengesekken tatt i betraktning, virker på meg ganske merkelig. Som det sies oppe her, få på alfa-studiet, MZL, mer press på PARADIGME og ARCHER-1. Om man har lest LITT om hva som beveger seg i DLBCL, senest fra ASH i år, kan man allerede nå få gode indikasjoner på at dette ikke er noe for Betalutin.
Legg det ned og fokuser et annet sted.