Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Når det kommer fra deg så er det egentlig som forventet :wink:
Ergo ingen kommentar.

Vi har vel vært uenige idet meste her siste 2 mnd. Du har vært bombesikker på positive nyheter og at alt er ok, og jeg har bedt alle være forsiktige å se ting slik de er, ikke slik man vil de skal være.

Hjertesukk:
Legg fra deg/dere baisse og hausse uttrykkene. Diskuter fakta og vær fornuftige. Alt som ikke er slik du vil det skal være er ikke alltid feil eller negativt ment. Er du av en annen mening så si det. Jeg har ikke alltid rett og det har nok ikke du heller. Summen derimot…

2 Likes

slettet

Kanskje.
Blir vel en gråsone det da, nå skal jo det bli en randomisert studie, altså pasienten vil ikke vite hvilken dose han/hun vil få. Da vil forventning om virkning/bivirkning også være anderledes. Jeg tipper det betyr en ny type informert samtykke.

Noen som har lyst til å ta seg bryet med å sende en Mail til nano IR og få en svart på hvitt bekreftelse på at studien ikke trenger godkjennelse i Norge for å begynne dosering av pasienter i andre land. De skal ha «bekreftet» dette andre plasser (Q4), men jeg tror det kan være på plass med en faktasjekk - ref innlegg her på TI i går om at studier må godkjennes i de land der hovedkontoret holder til før de kan begynne i andre land.

Skulle gjerne tatt meg bryet, men har kun mobilen tilgjengelig i dag. Lite egnet til å sjekke referanser

Selskapet har informert om at de er igang med screening. Det må vi forholde oss til.

NANO har ikke kommentert forsinkelsen med bakgrunn i at de ikke kommenterer på kommunikasjon opp mot regulatoriske myndigheter. Klokt nok.

Dette tolker noen som løgn fra Costas side, og viderekan ikke noe annet Costa sier tas for god fisk. Det er dette som er tankerekka her? At Costa lyver om at de har startet screening?

You are spot-on! :wink:

Jeg har nå rapportert til @pdx kommentarer som sier flere ganger direkte at Costa og resten av Nano rett og slett lyver til offentligheten, dette hører hjemme på HO og delvis Shareville, ikke her hvor vi skal ha seriøse, begrunnede meninger for og imot.
Bajssing, trolling og konspirasjonsteorier synes ikke jeg har noe å gjøre her.

5 Likes

Nano har vel aldri innrømmet at studiet ikke ble godkjent i Norge i første omgang? Men bare sagt “soon” “soon”?

1 Like

De har sagt at de ikke kommenterer prosessene med regulatoriske myndigheter. Og det er en klok avgjørelse. Hverken aksjonærene, selskapet eller pasientene er tjent med en dogfight i offentligheten.

1 Like

Han har jo sine egne definisjoner han forholder seg til, betyr ikke at han lyger. Poenget er at etter en godkjennelse tror jeg det vil det være en periode med screening før første dose settes.

2 Likes

Da kan man i teorien gi en lang fløyt i hva selskapet i det hele tatt melder, og finne opp sine egne scenarier.

Betalutin eksisterer ikke. Du er bioteks flat earther.

3 Likes

Er det egentlig noen her som har sett Betalutin?

1 Like

Nei. Det har jeg ikke. Dette minner mer og mer om T5PC spør du meg.

3 Likes

Som et generelt prinsipp er jeg enig i at Nano ikke kan kommunisere enhver dialog selskapet har med regulatoriske myndigheter i over 20 land.
Når det gjelder Norge er det opplysninger som kan hentes ut av offentlige registre, feks avslaget fra REK 28. november og avslaget fra Statens Legemiddelverk 21. november. Når disse opplysningene er tilgjengelige for eksempel ved at vi kan lese avgjørelsen fra REK på nettet bør Nano kommunisere med markedet. Det gjorde Bergen Bio i en sammenlignbar sak med REK
Jeg mener derfor at Nano etter møtet i REK 22. mars må klargjøre status umiddelbart. Det gjelder både alternativene a)avslag b) innvilget søknad eller c) at ny søknad ikke er innsendt.

3 Likes

Dette er det nærmeste jeg kan komme av å se.
Kvinnen fra Hedmark har sett det. Legg merke til siste setning i artikkelen om at Betalutin brukes i andre land.

Problemet er jo at avhengig av hvordan man tolker det som blir sagt (italiener faktoren, ting endrer seg osv) så kan man faktisk hevde at de har løyet. Sa ikke Costa sist gang de var på radium at de hadde startet Archer-1 før jul? Nå sier de selv i presentasjoner at First patient dosed er forventet 2. Halvår. Da var de nok ikke så godt i gang før jul likevel…

2 Likes

Jeg er ikke uenig og skulle gjerne sett at alt av slike prosesser ble meldt. Men nå har de en gang lagt seg på en infopolicy som ikke melder, og det er vi som aksjonærer klar over.

Utrolig barnslig. Hører ikke hjemme her.

1 Like

Ny IR, ny IR policy er selvsagt et håp.

5 Likes

Må bare: Ikke si han løy. Da blir du rapportert :sunglasses:

1 Like