Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

att: onkel skrue jr. :
Både Hodkins disease/ lymfoma og non- Hodkins disease /lymphoma ( NHL) har sitt utspring fra hvite blodceller av typen lymfocytter. Symtomene på begge disse “sykdommer” er ganske like, men ved mikroskpoi/ analyse ( biopsi) av svulstvev fastslåes om det er Hodkins disease eller NHL. Når biopsien påviser en type celler definert som Reed Sternberg celler så klassifiseres lymfomet som Hodkins disease. I USA utgjør Hodkins disease 1% av alle krefttilfeller , mens non - Hodkins disease er mye hyppigere ( og økende) og utgjør 1/6 av alle krefttilfeller i USA. Det finnes mange undergrupper av NHL, mest vanlig er “diffuse large B- celle lymphoma ( DLBC), deretter Folliculært lymphoma og videre Mantle cell lymphoma. Og det lymfoma av typen NHL som Nano primært jobber mot nå.
NANO retter seg primært mot undergrupper av NHL nevnt over.
Linken over som Spot-on har limt inn er derfor ikke direkte relevant ( eller konkurrent) for den utprøvning som NANO nå bedriver, men absolutt illustrerende, for slik jeg forstår det så har de oppnådd “Priority Review and Breakthrough Therapy designations” for denne behandlingen med virkelig " et hav av alvorlige bivirkninger”.

2 Likes

Siste om dette, lover :grinning:

edit: fjernet innlegget nå som admin er informert og bruker er utestengt i 1000 år (!!!)
håper det er ok for alle.

1 Like

Har mye mer vondt for å tro noen ville tulle om noe slikt, så absolutt åpen for å tro på onkel skrue junior profilen enn å tro det er trolling. Noe som igjen gjør det mindre vakkert å gå gjennom sømmene, å ‘kle av’ disse profilene. Det er ikke spesielt relevant for hva tema er i dette emnet, NANO generell tråd, så synes heller det ikke burde gies stor oppmerksomhet om personer her.

Vært enormt med poster her i dag, dog kanskje ikke alt like matnyttig for de som er nysgjerrig på selskapet og relatert.

4 Likes

Jeg tror også dette bare er tull, dessverre. Når noe virker for godt til å være sant…

1 Like

Men nå, tilbake til NANO. Og husk, ikke diskuter andre brukere i trådene, bare rapporter mistenkelige innlegg til meg med flagge-knappen.

2 Likes

Jeg har valgt å tro på og svare arvingen.

Selv om jeg er kjent med at en skribent på et annet forum påstår at han har diktet opp hele greia.
Han ( og andre) må gjerne le på min bekostning.

I bunn og grunn handler det vel egentlig hvordan man skal møte en fersking på dette forumet?

Jeg har også vært fersking her. Gjort i alle fall en feil. Ellers står jeg for hvert eneste ord jeg har skrevet.

Innebærer det å ha aksjer i et selskap at man skal fraskrive seg medmenneskelige følelser og empati?

Styres ikke aksjemarkedet av følelser og psykologi?

I tillegg til tekniske analyser, kunnskap og ønsket om å tjene noen kroner på sin investering.

Jeg ønsker ikke at TI skal bli som HO. Jeg trives best her. Lærer mye også.

Edit: Fjernet nicknavn
Edit2: leste vegarbeiders innlegg om at pdx har avslørt arvingen som et forumtroll, og at vedkommende er utestengt. Godt jobba!
Edit 3: Moderator har åpnet døra for arvingen. Så han skal ønskes varmt velkommen!
Edit 4 fjernet tastefeil

3 Likes

Så ikke dine svar før nå. Jeg regner med at du har den tekniske kunnskapen - og fornuften - som
kreves for å fjerne troll. Men gi nå dette mennesket en sjanse til å forklare seg.

2 Likes

Jeg og sikkert flere andre har vel sine tanker om diverse innlegg her. Jeg lar likevel være å kommentere og synse før det er beviselig feil det som har blitt skrevet. Eller eventuelt oppførsel som ikke hører hjemme her.
La oss heller diskutere selskapet Nordic Nanovector og potensialet og eventuelle fallgruver i den sammenhengen.
Dagens hjertesukk :sweat_smile::+1:

5 Likes

Takk, Oilimp. Tiltredes.
Men jeg klarer ikke tanken på å slå hånden av en fersking på feil grunnlag. Spesielt ikke når det gjelder kreft. Regner med at pdx får klarhet i saken

Har ikke rukket å tråkle meg gjennom Stifel-presentasjonen, ennå. De presentasjonene må jo leses med lupe.
Jefferson har sett noe nytt, Jeg har ikke kommet så langt… Forventer egentlig ikke å finne noe nytt ifht Kina , men lupe må til. Håper Nano melder resultatet fra REK-møtet. Men regner med at vi må grave det frem selv.
Nå er det en ny dag…Håper sola skinner over oss!

1 Like

Hei

Dette er mitt førte innlegg på TI,

Ny top 20 liste lagt ut idag

Det er DNB som shortlender/selger stort; de går ut med sine 478K, FTF lånt ut 200K, OM holding er fast som en klippe, i motsetning til hva noen på HO har sagt. NONerne øker faktisk(!) Top 20 reduserer 300k totalt

Dette tror jeg understøtter at mye av bevegelsene de siste 3 ukene er robot og shorthandel

Shareholder Number of shares %

1. HealthCap VI L.P. 5 445 833 11.10%
  2. Folketrygdfondet 3 167 980 6.46%
  3. OM Holding AS 1 941 366 3.96%
  4. Nordnet Livsforsikring AS 1 555 113 3.17%
  5. Linux Solutions Norge AS 854 071 1.74%
  6. Sciencons AS 780 000 1.59%
  7. Radiumhospitalets Forskningsstiftelse 689 518 1.41%
  8. Must Invest AS 625 000 1.27%
  9. Inven2 AS 541 247 1.10%
  10. VPF Nordea Kapital 517 488 1.06%
  11. VPF Nordea Avkastning 508 251 1.04%
  12. Roy Hartvig Larsen 501 777 1.02%
  13. Ro Invest AS 450 000 0.92%
  14. Netfonds Livsforsikring AS 412 503 0.84%
  15. Gladiator 405 000 0.83%
  16. Birk Venture AS 400 015 0.82%
  17. The Bank of New York 306 791 0.63%
  18. KLP AksjeNorge 300 000 0.61%
  19. Statoil Pensjon 292 701 0.60%
  20. Nordnet Bank AB 269 324 0.55%
    Total 20 largest shareholders 19 963 978 40.71%
    Others 29 080 424 59.29%
    Total number of shares 49 044 402 100.00%
    Updated 20 March 2018
8 Likes

Kanskje legge den inn på nanotråden med short -og aksjonærlister, også?:slight_smile:

Edit: Savepig har gjort det allerede.

REK-møte i morgen, men også REK-møte idag? To komitéer hos REK Sør-Øst har møte 21. mars og 2 komitéer har møte 22. mars.

Så det kan kanskje være at saken behandles allerede idag?

https://helseforskning.etikkom.no/komiteerogmoter/sorost/moter/b?p_dim=35240&_ikbLanguageCode=n&region=10795&komite=2

Det er den nasjonale komiteen som er ankeinstans. De hadde møte tidligere denne måneden og behandlede saker vil dukke opp her:
https://www.etikkom.no/sok-i-nems-vedtak/?viewtype=

Stemmer.

Samtidig så har Legemiddelverket 9. mars(?) sendt kopi av sin PARADIGME-godkjenning til REK. Det spørs om PARADIGME fremdeles ligger på bordet til REK.

Selv om den nasjonale komitéen omgjør vedtaket i REK, så må saken tilbake til REK for ferdigstillelse av saksbehandlingen. Ref tidligere vedtak: VEDTAK
Klagen tas til følge. Prosjektet sendes tilbake til REK for behandling. NEMs vedtak er endelig og kan ikke påklages videre, jf forskningsetikkloven § 10.

1 Like

Ah, takk for oppklaring.

Var det noen som sa seamless?:joy:

1 Like

Shameless er vel betegnelsen :sunglasses:

Absolutt mulig. NEMs forrige møte var 1. mars, neste møte er 19. april. :sleeping:

EDIT: Legger til lenke for å ikke komme ut med tom påstand:
https://www.etikkom.no/hvem-er-vi-og-hva-gjor-vi/Hvem-er-vi/Komite-for-medisin-og-helsefag/Motedatoer-NEM/

2 Likes

Var det ikke en vedtatt sannhet at NANO ikke anket REKs avgjørelse videre?

Seamless study design, senseless REK management.

Jadaneida, sånn går nu dagan.