Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Enig i at man har veldig flinke gravere, men detaljkjennskap til prosessene og det å sette vedtakene inn i kontekst, samt gjøre seg opp en formening av konsekvenser, har vi ikke. Føler jeg. :stuck_out_tongue:

Vi er noobs med bra gear.

Er vel 30% av studien eller mer som skal skje i Norge så det avslaget var faktisk mer alvorlig enn mange her inne mente i starten. Jeg tror også det er grunnen til at man ser nedgangen.

Problemet er at endel er blitt litt fartsblinde, noen her inne solgte. Mange satt. De som solgte… kan kjøpe billig igjen nå. Som jeg har messet i snart 2 år. Nano er et LANGT case. Enten må man trade aktivt på topper og bunner. Eller så sitter man igjennom opp og nedturer og venter på stor payday. Men da kan man ikke sitte å nistire på kursen hver bidige dag.

2 Likes

Hvor er det du tar det fra at 30% skal være i Norge, det kan godt hende det stemmer, men har ikke klart å grave frem det noe sted?

Mener det kom frem i dokumenter fra en innsynsbegjæring opp mot REK. Har ikke dokumentet for hånden, men mener å huske at selskapet innstilte på å behandle 40 pasienter i Norge.

Dette er hovedproblemet med disse ulike forumene folkens, vi TROR, vi mener, vi spekulerer…Det er svært lite konkret dokumentasjon knyttet til mange av påstandene. La oss heller si at vi spekulerer (udokumenterte tanker) og så la det bli med dette.
Jeg tror mange overtenker her, hadde kursen vært 90,- idag så hadde mange av disse tankene aldri kommet på banen engang…Jeg er selv meget positiv til Nano , jeg er også veldig irritert på IR policy , men man kan ikke tro på annet enn hva selskapet selv opplyser (alt for skjeldent).

6 Likes

Jeg mener 30% ble nevnt i en post over fra en av de smartere hodene her inne. Norge er uansett et av de viktigste enkeltlandene i studien. Så tallet gir mening sånnsett.

Da følger du ikke med. Er VELDIG mye dokumentert info. utfordringen er at infoen tolkes ulikt. Blant annet tok det lang tid før man var enig i at REk brevet var et avslag og at dette var alvorlig.

Alvorlig ? Det som hadde vært alvorlig var om Betalutin ikke funka plutselig. At offentlige instanser lager krøll burde du vite, det er jo bare å ta turen ned på biltilsynet , eller levere en byggesøknad i kommunen du bor i…Det er akkurat samme greia, de roter og fumler.

At en studie ikke blir godkjent og ikke får starte opp i det viktigste landet for studien er alvorlig jo :wink:

Spesielt når selskapet nekter å kommentere noe rundt det i markedet.

1 Like

Jeg tror faktisk at 4o pasienter av totalt 130 i Paradigme fra Norge, altså 30%, er feil. Jeg får det ikke til å stemme. Skal se om jeg klarer å finne infoen du referer til @Evilfreud. Så får vi sjekket det opp. Det burde ikke være mer en 10 pasienter fra Norge.

Ok , ta følgende eksempel.

Du er byggherre, du har søkt om å sette opp boligblokk innenfor rammene som er gitt i en reguleringsplan (som du har tolket).
Så får du avslag med henvisning til nevnte reguleringsplan. Så får du sånn ca 50 spørsmål fra sinte boligkjøpere som lurer på hvorfor du ikke får startet byggingen.
Hva skal du si da? At du og kommunen ikke forstår hverandre ? At du har tolket feil, at kommunen har tolket feil?

Du kan ikke si en dritt fordi du IKKE VET. Statlige instanser er eksperter på å lage krøll. Det er dette som har skjedd med Nano (årsaken spekulerer vi om at er Seamless design som REK ikke har forstått)

2 Likes

Så lenge du vet hva du driver med så er sjelden bt eller kommunen er problem :smiley:

NANO har budsjettert med 40 pasienter i Norge. Dette fant vi i papirene til REK.

Jeg er enig i at det er en formalitet. Og det går tilbake til poenget jeg har sagt og blitt flamet for i 2 år. Man må forvente midlertidige set backs som gjør at ting tar mer tid.

Det jeg synes er alvorlig er at Nano selv ikke kommenterer noe rundt det. Men heller lar markedet spekulere.

1 Like

Det kan være dere blander Lymrit 37-01 totalt og Paradime som er fase 2b som fortsatt er en del av Lymrit 37-01. Jeg er bare skeptisk før jeg ser det svart på hvitt.

@Montebello Antall pasienter planlagt i Norge (fra søknaden):

5 Likes

Hentet fra innsynsbegjæring:

Se side 47.

Edit: @vegar_beider kom først til festen.

5 Likes

Tusen takk. Har lest innsynsbegjæringen tidligere, men det hadde jeg ikke fått med meg. Det var overraskende at såpass stor andel vil være i Norge.

Ja, litt overraskende. Samtidig positivt siden Kolstad har vist seg å være særdeles effektiv tatt i betraktning de små forholda her til lands.

Husk også standingen til Radiumhospitalet her i landet.

Føles nok veldig trygt for fastleger i landet vårt å henvise pasienter til studier der.

Mens i utlandet er Norge et eller annet sted i verdens utkant som de ikke vet noe særlig om.

Hvis du bor i statene, vil du heller til Sloan Kettering og deres bruk av checkpoint inhibitors eller vil du til nordpolen?