Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

DET HELE er et administrativt, byråkratisk-generert golden window of opportynity. Og denne adm. logistikken har i presentasjonsfoilene selvfølgelig forrykket litt på øvirge pipelines just-in-time - noe som innebærer mulighet for tilbakeføring/positive overraskelser på de nåværende/oppførte JiTime forsineklsene. portfolio management

Så Evilfryd og glein har begge rett. men glein beskriver mer de som evner å se igjennom dette og plassere penger på det. noobs må tenke mer på pengepunge og blir dermed litt kortsiktig og er ikke posisjonert før oppgangen - slik de shortinndekkede nå i stor grad er.

Jeg er sikker på at Costa og hele teamet gleder seg like mye til å kunne slippe forløsende positive nyheter, som et barn gleder seg til å gi mor og far en hjemmelaget presang. Jeg synes jeg ser de rusle rundt i korridorene, sprekkeferdige av positive nyheter, som de må holde igjen til alle formalitetene er i orden.

Det som forundrer meg her, er at mange (som meg) som sier de er langsiktige og har 2019-2020 som mål, likevel kaster bort 1/4 av arbeidsdagen med å nistirre på kurver og grafer, og kommentere kursen minutt for minutt.

4 Likes

Det kalles indoktrinering, og er et resultat av bergensbanen minutt for minutt, strikking minutt for minutt, peistv kubbe for kubbe, savepig sin sex, begge sekundene osv…
Så, alle i kor nå: “Jeg er en fritenker”

population clocks
Ogderfor fungerer TA. Har brudt 2dagers fallende topplinje NÅ.

Peistv kubbe for kubbe tror jeg er en kjempehit.

1 Like

Takk for at du deler:slight_smile:

Skulle gjerne ha sett den sladda teksten, der er det nok svar på mye som vi lurer på tenker jeg.

Hva har du hørt?

2 Likes

image

1 Like

Disse kursnivåene føles designet for å få meg til å selge. Hvis jeg hadde vært en mindre sta sjel hadde jeg solgt nå og glemt av hele Nordic Nanovector. Og da skjønner jeg at det er ett under at kursen holder 55.

For ordens skyld - jeg selger ikke, men jeg gidder ikke skrive så mye på forum når det ikke er noe nytt og kursen kjøres så jævlig ned.

Nå datt den under 55 mens jeg skrev, så jeg. Så da var det ikke noe under på gang :smiley:

2 Likes

Om man tar utgangspunkt i infoen på cinicaltrialsregiser.eu så har man altså fått godkjent studien i 4 land; UK, Tsjekkia, Østerrike og Ungarn. Om man går inn på hvert enkelt land, vil man også finne info om antall sites og pasienter som skal behandles i disse landene.

UK - 4 sites og 25 pasienter
Tsjekkia - 2 sites og 20 pasienter
Østerrike - 3 sites og 10 pasienter
Ungarn - 2 sites og 10 pasienter

Dette gir totalt 65 pasienter i disse 4 landene.

Legger man til Norge som vil ha 3-4 sites og 40 pasienter vil det totale antall pasienter komme opp i 105. De skal totalt behandle 130 pasienter i Paradigme. Får ikke dette helt til å stemme. Vi mangler fortsatt godkjenning i US, Sverige, Italia osv. men “mangler” jo kun 25 pasienter. Hvorfor snakker Costa om at Paradigme vil foregå i mer enn 20 land?

Tusen takk for at noen har gitt meg såpass mye billige aksjer… Ja den kan sikkert dette litt videre, men denne inngangen her er golden. Synd det er så lenge til nano trenger penger, fordi da hadde dem nok vært litt mer ivrige på informasjonsfronten.

3 Likes

Hvis jeg skal tenke som Costa og NANO:

• Dataene taler for seg selv; dette blir mest sannsynlig medisin
  • First patient skal meldes i 1H2018, vi er i mars -> ontrack
  • Vi jobber så fort vi kan, innen for det regulatoriske mikkmakket som måtte oppstå.
  • 2-2,5 år is noooothing

download

4 Likes

Han sa vel også rimelig tydelig på markedsdagen, eller om det var en Q presentasjon: ‘‘det er tydelig av markedet trenger en kalkulator.’’ Da var kursen betydelig høyere enn i dag.

Kanskje Costa mente NANO var priset alt for høyt:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

3 Likes

Ja… det var det han mente… haha

Nja, han sa i samme setning at et selskap som NANO ville hatt 3-4 x mcap på en annen børs.

Hvordan ved du at aktier købt her på 54,- er billige?

1 Like

Ja, man kan høre på uttalelsene til ledelsen at de ikke bare tror Betalutin virker, det vet at det virker. Da har de ikke noe å være nervøs for i fase 2 og kan senke skuldrene mens de jobber med å gjøre alt rett.

Trøbbelet er at kart og terreng stemmer ikke overens sånn som det pleide å gjøre.

Q3 2015:

Q3 2016:

Q4 2017:

I biotech er det vanskelig å guide helt presist på timeline, fordi dette er forskning og utvikling, mange bevegelige deler og mange forskjellige aktører å forholde seg til, regelverket er under forandring, osv osv osv. I det store bildet er det fremdeles ganske små forsinkelser det faktisk er snakk om.

Vi snakker MÅNEDER i et tiår+ langt forskningsprosjekt.

Men: Når da ledelsen står og sier at det ikke er forsinkelser, tidspunkt endres uten at det kommenteres, alle vi kan se at det jobbes som faen opp mot REK, osv osv osv. I sum betyr dette at det er vanskeligere å ha så tiltro til tidsmessig progresjon som man hadde høsten 2016 når alt skjedde spot on i forhold til guiding.

6 Likes

regner med at de som kjøpte i emisjonen på 114 vurderte det som er ålreit inngang, de har nok mye mer peil enn meg. Og siden det meste er on track, men noen kanskje små (biotec) forsinkelser, så tenker jeg at å få kjøpt på 50% av det er ok inngang. Alt hviler og faller på om det blir medisin av dette selvfølgelig, men R/R er strøken for min del. Og selvfølgelig: tiiiid, ting tar tid.
Så en liten personlig teori: alle blir for grådige når den går opp, og det samme når den går ned. De som satt og sikla på inngang på 65-60 kroner justerte når den gikk dit, da ville de ha til 55. Nå er den der, og mange justerer til 35 osv osv. Når den snur, så må plutselig alle som ikke ville kjøpe på 55 fordi de vill ha den til 35, de må kjøpe til 72 osv osv, så smeller det uppåt.

4 Likes